Jump to content

Walther PPK kal .22


Bjørn Dybvik

Recommended Posts

Har en stund vært på jakt etter en Walther PPK kal .22 uten hell.

Er det noen som kan si noe om hva man må forvente å gi for disse nå?

Og hva bør man se på ved eventuellt kjøp? Sånn som prod.år og slikt?

Er disse vanskelige å komme over eller har jeg bare vært uheldig med tiden jeg bestemte meg for å skaffe meg en. Syns jeg kan huske å ha sette en del av disse for salg tidligere.

Min far har en i kal .32 som jeg sannsynligvis kan arve med tiden. Derfor ønsker jeg meg en i .22 nå ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har også holdt på å kjøpe meg en sånn noen ganger.

Men 4-4500,- er for mye til mitt bruk!

Et par SivilPistol-Stevner årlig max, så det har aldri blitt.

Men Arnt Aaserud har hatt inne helt strøkne slike i prisklassen jeg nevner.

Hva het nå butikken hans igjen?

Hunt a/s eller noe sånn?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpe en Manhurin (lisensprodusert PPK) i 22LR. Måtte betale kr 4.500,-, i fjor vår. Den er jeg godt fornøyd med :)

Har også en Walther PP i 32 APC som jeg egentlig liker bedre. Den ga jeg kr 2.500,-, for ett par år siden.

Begge brukes til spesialfelt :)

 

Jeg tro at prisnivået mellom kr 2.500,- og 4.500,-, er prisen vi må betale alt etter hva som er i markedet når vi bare "må ha" den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Måtte bite i det sure eplet og punge ut med 4500,- for et fint eksemplar. "Må ha det, bare må ha det" ;-)

 

Syns den ser bra ut. Noen småflekker i blåneringen, men ellers fin. Magasinet ser ubrukt ut.

fb9gjm.jpg

wik86h.jpg

i41ouf.jpg

 

Jeg har litt lyst til å få laget en liten demper også til denne. Men vil ikke ødelegge løpet som står på. Har noen stumper med løp liggende. Vet ikke om det er lønnsomt å få laget et løp av dette eller å få tak i et ferdig løp.

Er det noen som har gjort dette før på originalløp? Hadde vært fint å sett noen bilder av hvordan dette blir. Har ikke så lyst på et løp som stikker så langt ut. Er det en grei måte å få til dette uten at det stikker ut?

Ble litt dårlig formulert dette, men dere skjønner sikkert ;-)

Link to comment
Share on other sites

Aluminiumsramme har jeg aldri hørt om... ser ut som et godt kjøp synes jeg. Vedr. lyddemper har jeg hatt dette på en PPK i 22lr jeg hadde tidligere (har hatt 2 og ingen av dem ble solgt for under 4500,-). Løpsskifte går greit, men jeg synes det er penere å få laget en hylse/adapter som skrues på løpet noe ala Walther P22, slik at løpet ikke stikker utenfor når demperen ikke er montert.

Link to comment
Share on other sites

Det står bare stemplet en ørn. Ingen tall. Dessuten er det aluminium det som sees når sleiden er i lukket stilling. Mener å ha hørt om en PPK/L som hadde noe aluminium. Men hadde vært morro hvis det var noen som kunne forklare litt her :-)

 

Når det gjelder demper hadde jeg tenkt å høre med Alm om de kunne lage en bitteliten demper som passer til pistolen. Er det noen som har bilder av hvordan det blir gjort med gjenging i originalløpet og med hylse?

Link to comment
Share on other sites

Hadde jo vært en fordel å kunne bruke siktene ja :-)

Tenker jeg skal høre med Alm om de har noen forslag. Syns den til Ase Utra er litt tung. Men det blir sikkert ikke billig å få en spesiallaget demper tenker jeg. Hadde håpet noen her inne hadde gjort dette før som kunne komme med forslag. Og gjerne bilder :-)

Uansett, takk for gode innspill.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...