Jump to content

Spencer Elite 2,5-10*56


msyncron

Recommended Posts

hei!

 

Kjøpte meg i dag en slik spencer elite 2,5-10*56 hos wingevåpen, da de hadde ryddesalg. Utsalgspris før jul var 6000,- dette fikk jeg for 2999,-. Jeg trengte meg en kikkert, og selger sa at denne kikkerten var like god og kanskje bedre enn meopta,bushnell etc...dvs, den ligger i klassen under zeiss etc...med andre ord, mer enn nok til gjennomsnittsjegeren.....er det noen som har noe erfaring med dette siktet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
selger sa at denne kikkerten var like god og kanskje bedre enn meopta,bushnell etc...dvs, den ligger i klassen under zeiss etc...

 

At den kan være like bra som Bushnell er jeg med på, men å hive med Meopta i samme slengen :lol:

Nja. All Bushnell er ikke dårlig! 4200 serien er på høyde med de fleste Leupold og Nokon jeg har sett i, i dagslys i alle fall. Banner og Trophy er en helt annen sak......

 

Som en kuriositet, som sikkert mange blir overrasket over, er at den Nightforc'en jeg hadde var betydelig mer uklar og dårligere i motsol enn min Elite 4200. Den var også mer uklar i vanlig dagslys! Ble mildt sagt overrasket selv! (Bushnell Elite 4200 8-32x40 - NF BR 5.5-22x56 - rigktignok en utgått modell, men læll a gut!)

 

Optisk ble jeg skuffet over NF etter denne observasjonen men rent mekanisk har jeg ikke vært borti noe bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...