Jump to content

Erfaring med Exotic Hunting Adventures?


seawolf

Recommended Posts

Vi er i full gang med å planlegge neste afrikatur i 2011 :D

Denne gangen står Namibia øverst på ønskelisten, men har også dumpet bort et godt tilbud i Botswana.

Har bla kontakt med en norsk operatør, Exotic Hunting Adventures som har turer til Namibia.

Noen av dere som har reist med de eller har erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Som du selv skriver i en annen tråd Seawolf:

 

"Det går meget godt an, og resultatet kan bli like bra som om en kjøper safari via arrangør.

Min ringe erfaring er basert på tre reiser , to til RSA og en til England, og for ordens skyld, jeg snakker nå om planes game og hjort, ikke DG jakt."

 

Hvorfor ikke omsette teorien i praksis :wink:

 

Hvis det ikke er B5 du skal jakte :)

Link to comment
Share on other sites

Har vert på to turer til sør afrika med dem og er stort sett veldigt fornøyd.. Første turen fikk vi utrolig godt info og hjelp hele veien, litt dårligere kontakt andre gangen, men det var sikkert litt i sammenheng med at vi hadde vert der før og ikke trengte så mye hjelp.

 

Det eneste vi hadde noe å si på var trofeene. Ble litt tull der. Første gangen tok det mye lenger tid enn hva vi var lovd før vi fikk tilbake trofeene, men det er vell vanligt med sånt.

Andre gangen ble frakta vanvittigt dyrere enn forventet, pga forsikring, osv.

 

Men stort sett så er de hyggeelige folk og har bra turer.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Joda...jeg tar den Daggaboy :)

Imidlertid er det såpass mye penger involvert i en slik safari, at her søkes det med lys og lykte :wink:

Har direkte kontakt med tre gode outfittere i Namibia og en i Botswana, hva resultatet blir gjenstår å se.

Ikke B5, fortsatt PG.

 

(edit...den ene løsningen trenger ikke utelukke den andre)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke reist med EHA, men det virker som seriøse karer.

 

Vurderer du Namibia har imidlertid også Diana/Limpopo gode kontakter, og hele 4 Namibia-alternativer:

 

http://www.limpopo.dk/hotels/index.aspx ... category=0

 

En av de fire, Omujeve safaris, se http://www.omujevesafaris.com/, guider bl.a. Craig Boddington. Det borger for god kvalitet og de har fått bra omtale har jeg registrert.

 

Diana/Limpopo har også et roadshow om dagen, og var på Olavsgaard i går. De kjører også noen tilbud i den forbindelsen som det kan være verdt å undersøke, om du ikke allerede har gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...