Jump to content

5mm berdanhetter bruksområde?


Woff

Recommended Posts

  • 3 months later...

Hei, kikket på innlegget ditt, og kom i hug att jeg for mange år siden brukte RA 45 hylser som jeg ladet om med 5 mm berdan hetter.

Jeg husker jeg dumpet alle hylser opp i en plastbøtte, fylte opp med varmt vann og sitronsyre.

Dette skramlet jeg rundt til vannet var kjølig nok til å kunne fjerne hettene. Dette gikk greit med å ta opp hylsene fra bøtta, og fylt med vann og med isatt expander die poppe ut den gamle hetta.

En tid senere solgte hauk sport i Drammen masse brasilianke cbc patroner til 50ørestk, da halvparten av de hadde den ubehaglige tendensen å sentenne etter avtrekk.(da oppdaget jeg hvor jævlig jeg "flinchet"), så det var en jobb å holde støtt!

Disse patronene hadde og 5 mm berdanhetter, og hadde flott grønn lakk rundt hette og prosjektil.

Jeg ladet og noen russiske nagant 7,62 patroner revolverpatroner med disse hettene.

Nå har jeg en halv bøtte med nye RA berdan hylser i 9mm., som jeg tenkte å lade, men nå er jeg lens for 4,5mm berdanhetter!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...