Jump to content

A-Tec demper


sportsman500

Recommended Posts

Heisann!

Har bestilt meg en a-tec tmm4 demper til børsa mi. Så kom jeg til å tenke på en ting:

Fattern har en tmm6 til sin børse. Er dette akkurat samme demper, bare med to moduler ekstra?

Vil tro det (om ikke hans har tre moduler lenger).

 

Jeg har CMM6 på salongen, og en kompis har CMM4, Den er tre moduler kortere :!: Så så det virker som om de har begynt å regne med den bakerste som modul på disse. En ny ting med hans var at det fremste hullet var rundt og lyke tynt som resten av baflene, mens mitt fremste hull er 6 kantet og en del større. Derfor vil hans fremste modul fungere mye bedre enn min, så i praksis blir nok bare to moduler i forskjell...

Link to comment
Share on other sites

Har overhodet ikke peiling på lyddempere, men jeg tenker jeg kjøper CMM4 til .222'en når den tid kommer. Den er i aluminium, men den holder helt sikkert til dette kosekaliberet. Har hørt at aluminium kanskje ikke er det beste med magnumkalibre med tanke på varmeutvikling, men som sagt jeg kan like mye om dempere som jeg kan om gammelgresk skriftspråk.

 

Grunnen til at jeg skal ha CMM4 er at den veier 220 gram. Det er jo halvparten av de fleste andre. Dessuten er den rimelig i forhold til mange andre. Om den kanskje ikke demper som en halvkilos Hausken bryr jeg meg ikke noe om. Det rister ikke akkurat i bakken av smellen til .222 fra før! :lol:

Link to comment
Share on other sites

fikk gjenga opp børsa hos børsemakerlærlingene på Gauldal vgs, leverte børsa på morgenen å fikk børsa tilbake samme ettermidagen :) fikk også med en gjengebeskytter.

 

fikk i dag testet cmm4 på 30-06n og det var rett og slett behagelig å skyte :wink: slipper ivertfall hørselvern nå framover, ikke var det noen stor treffpunktforandring eller. :D:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...