Jump to content

Overgangsskinne qr - picatinny/weaver


Anders.Aakre

Recommended Posts

Mener å huske en sen kveld på internett for lenge siden å ha funnet en picatinny eller weaverskinne som hadde leupold quick release "føtter" på undersiden, disse var justerbar avstand i mellom.

 

Har bruk for en slik nå :!:

 

Noen som vet hvor jeg har sett dette? (mener det kansje var på en svensk side?)

Link to comment
Share on other sites

Hva er grunnen til at du ikke bare standardiserer på en Picatinny skinne med ringer som passer denne?

 

Slik jeg tolker deg så er det du oppnår med dette å slippe å kjøpe ett sett med nye ringer til kikkerten din. Bevares, er sikkert litt penger å spare der,, Jeg mener imidlertid at du får et mye mer robust system med en fast skinne med ringer som passer, fremfor slik som nå der du fester en base til en annen base og så ringer oppå der igjen. Du får jo quick release ringer til Picatinny også.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

slikt jeg ser dette så er der bare en årsak til å kjøpe slikt, dersom enn har Leupold QR montasjer og ringer fra før og kanskje har flere kikkerte å veksle mellom, og skal feks montere et av disse siktene som har en montasje som krever slik skinn, feks noen av disse med avstandmåler i siktet..., men da er det nå vel nesten så det vil være like lurt å sette på en slik skinne permanent på rilfa, slege QR basene og QR ringene her på kammeret og kjøpe ringer som da passer den nye skinna du setter på rifla.

Link to comment
Share on other sites

Du får jo quick release ringer til Picatinny også.

 

 

Hvor/hvem selger dette??

Leupold har QRW for weaver/picatinny. Jakt og friluft har en type som heter "Arms" med en hurtig løsning. Millet selger en variant. Samt sikkert en god del flere også.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...