Jump to content

Remington 700 BDL


Joggen

Recommended Posts

Var innom ei våpensjappe lørdag, å syntes jeg så ei ny flott stainless Remington med løs/boks magasin. Kan det stemme?, eller er det bare noen som har bygd om akkurat den børsja?. Har alltid likt Remington, men kjøpte ikke det sist jeg kjøpte PGA at jeg ikke liker sånn mauser magasin. Må ha løst magasin jeg. Om så er tilfelle skal jeg snart anskeffe meg ei sånn ei sånn neste gang. Det er meget gode rifler for pengene. Har jeg sett feil!!!!!!, eller har dem kommet med løs magasin?????????.

Link to comment
Share on other sites

Mmm?, ja du har rett. Når jeg snudde litt på riflen, så skranglet det endel i den boksen ja!!!. Det var dumt for jeg liker Reminton, og jeg liker boks magasin. Det har vært grunnen til at jeg ikke har kjøpt Remington nå i senere tid. Er sikkert flere meninger ang magasin og sikkert. Men etter å ha bodd på Svalbard, å brukte mye rifle, så liker jeg boks magasin. Der må en ofte ut med amo, når en skal inn i butikker og sivilisasjonen ellers. Ble lei av å måtte "pelle" ut kulene i sånne med innebygde magasin. Da skal jeg heller vente med å se mer på Reminton da!.

Link to comment
Share on other sites

Mateproblemer De luxe

Beklager litt OT, men jeg fikk mateproblemer på min 700 ADL etter at jeg byttet stokk. Nederste patron i magasinet mates ikke inn av sluttstykket. Det virker som magasinfjæra er for slakk, patronen blir ikke presset høyt nok opp, slik at sluttstykket glir over hylsebunnen uten å ta tak til mating :( Ganske irriterende, hadde vært takknemlig om noen hadde en løsning på problemet :roll:

Link to comment
Share on other sites

Mmm?, ja du har rett. Når jeg snudde litt på riflen, så skranglet det endel i den boksen ja!!!. Det var dumt for jeg liker Reminton, og jeg liker boks magasin. Det har vært grunnen til at jeg ikke har kjøpt Remington nå i senere tid. Er sikkert flere meninger ang magasin og sikkert. Men etter å ha bodd på Svalbard, å brukte mye rifle, så liker jeg boks magasin. Der må en ofte ut med amo, når en skal inn i butikker og sivilisasjonen ellers. Ble lei av å måtte "pelle" ut kulene i sånne med innebygde magasin. Da skal jeg heller vente med å se mer på Reminton da!.

 

Du får jo allslags deler til Rem 700, så er ikke noe problem å få ordnet med boksemagasin. Sjekk f.eks denne tråden(og spesielt tråden som jeg har linket til der igjen: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=27187&hilit=+700

 

 

Peace

Link to comment
Share on other sites

ADL = Lukket

BDL = Henglset

BDL DM = Løst magasin, og noe ordentlig søppel. Som Remington aldri skulle produsert. Mateproblemer De luxe

 

Mateproblemer er i 99% av tilfellene pga. magasinfjær. Løsning = skifte magasinfjær.

Har hatt en BDL DM siden "tidenes morgen", og må si at eg ikkje kjenner meg igjen i "Mateproblemer De luxe".

 

 

Uansett, generelt sett vil eg hevde at de som antyder at det eksisterer merker/modeller/våpentyper som er 100% feilfrie har en lysende fremtid som politikere eller selgere av strandtomter i Afghanistan.

Link to comment
Share on other sites

Mmm?, sikkert ikke noe problem å "trimme" fjæra i magasinet litt. Kjente når jeg holdt riflen, å la litt press på magasin bunnen, så ble skrangle lyden borte, å hele magasindelen ble mer kompakt. En kan jo prøve å strekke fjæren og eller i kombinasjon med varme. Er vant til å modifisere ting. Remington er rifleverdens svar på Harley Davidson det. Lett å bygge om og masse billige deler, ihvertfall når en ser fra Amerikanske levrandører, også Remington sjøl har mye stæsj. Typisk Amerikansk å tenke på ettermarkedet også.

Link to comment
Share on other sites

mere plass i den nye stokken som gjør at fjæra virker slakk

Har tenkt tanken på å bygge opp under fjæra ja. Men linken til Ilatad ga meg havesyke, så det blir vel ombygging igjen :P

En ombygging skjer tidligst 16. April neste år. Stigende måne og en ny rev har begynt på åte :wink: Uansett, takk for tips!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har ein 700 bdl .308.. For nokre år sia knakk avtrekker bøylen (beskyttelsen), og blei da fristet til å bygge den om til DM.. angrer som ein hund i dag..

 

Kjøpte eit orginalt Remington DM ombygging sett på ebay, i den tru at det bare var å skjere ut av stokken og skru herligheten på plass... Men der tok eg feil....

 

For å gjera ein lang historie kort: Etter ca 2000 kr brukt hjå børsemaker (bedding og utfresing i låsekassen + div) fungerer børsa nesten ok.... men bare nesten.. Problemet nå er at magasinet ikkje klarer å holde godt nok på patronene, når sluttstykket tar tak i skuddet og begynner og fører det ut av magasinet "spretter" patrona opp! Og visst eg åpner sluttstykket, og drar det hardt tilbake med ein smell kan gjerne to patroner sprette ut av magasinet.. Jævlig irriterande! (har to identiske magasin, begge har samme problem)

 

Kanskje nokon som har eller har hatt samme problem?

 

Gode råd mottas med takk:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...