Jump to content

fra 308w til 338 federal


Guest metzgar

Recommended Posts

Fikk akkurat pris på et .338 Federal løp til S&L M97, fra en børsemaker i Vestfossen. 9kNOK hadde han tenkt å berike seg med for den jobben - og det hadde han nok fått om jeg ikke hadde begått brøleren å kjøpe bil til kona :roll: Nå må visst både han og jeg vente litt...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ikke bare å tilpasse en pipe i en S&L 97 da. Sluttstykket låser i kammerenden så det er ikke bare å gjenge den å skru den inn som i en "vanlig" kasse. Har man ikke spesialutstyr til dette må det vel kanskje settes bort til noen som har. Men 9000.- er det vel ingen som bruker på en ny pipe, hvis det ikke er et kaliber en bare må ha.

Link to comment
Share on other sites

hvis det ikke er et kaliber en bare må ha

Det var det da, ser nå at det var 8300,- flutet, gjenget for demper og belagt med sort teflon. Egentlig så tror jeg at det er sånn ca det det koster for et slikt løp hos en ordentlig børsemaker.

Tilpasning av løp pleier å gå imellom 3 og 6k, har betalt over 5k før - og da skyter det bra. Fluting har jeg fått priser på andre ggr. 1500-1800,- Gjenging for demper koster penger. Sort teflon er ikke gratis det heller tipper jeg.

Det reiser jo et (delvis) brukbart løp for å gjenge det inn i så oppå kommer jo et nytt std. løp i et annet kaliber fra J&F.

Summa summarum er at det koster å være kar :roll: og at jeg venter litt til med å være kar... Egentlig liker jeg å skyte med .22LR for tida, det er stille, lettvint (slipper å lade og pusse) og billig

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...