Jump to content

motorsag på boks


Magnus

Recommended Posts

Er i hvertfall tuklete å bruke på emner som må holdes fast mens en sager. Noe som jo ofte er aktuelt hvis en feks skal sage ved på tur.

 

Får vel opplyse om at jeg overhodet ikke har erfaring med saga, men det virker på meg ganske innlysende at den ikke er egent til slike operasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett en slik som har vært laget av et vanlig motorsagkjede også. det er kanskje noe å tenke på for å prøve ut konseptet? De fleste av oss har sikkert et kassert sagkjede liggende i en skuff et sted...

Ellers, så kan jeg anbefale tursaga fra Frisport. Den pakkes sammen til et aluminiumsrør, og er enkel å montere/demontere. På toppen av det hele, så har den en skikkelig sagblad som gjør det til en fryd å sage stokker og småtrær. 15cm stokk er ikke noe problem.

http://www.frisport.dk/sites/produkter.asp?id=55&myActive=55&sitemod=gruppe

Link to comment
Share on other sites

Har hatt ei slik sag i 10 år og brukte den en del helt til å begynne med. Den sager godt,men man bruker mye energi og sager på en måte som oppleves uvant. Jeg brukte den mest i forbindelse med lavvoturer der jeg hadde stort vedforbruk, men det gikk ikke mange turer før jeg gikk tilbake til den gode gamle "bogasaga"

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett en slik som har vært laget av et vanlig motorsagkjede også. det er kanskje noe å tenke på for å prøve ut konseptet? De fleste av oss har sikkert et kassert sagkjede liggende i en skuff et sted...

Ellers, så kan jeg anbefale tursaga fra Frisport. Den pakkes sammen til et aluminiumsrør, og er enkel å montere/demontere. På toppen av det hele, så har den en skikkelig sagblad som gjør det til en fryd å sage stokker og småtrær. 15cm stokk er ikke noe problem.

http://www.frisport.dk/sites/produkter.asp?id=55&myActive=55&sitemod=gruppe

 

Har også brukt ei slik en gang, og den virket utrolig bra. Holdt oss varme ei hel natt med ved sagt med sånn ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...