Jump to content

Elektrisk Lys-patron


ize79

Recommended Posts

Heisa...

 

Fant ikke noen rimelig plass å plassere denne posten, men prøver her. Så får dere heller slette/flytte :)

 

Er på utkikk etter noe jeg mener å ha sett i en butikk for mange år tilbake.

 

En patron for tørr-trening i stua.

Rett å slett en "klikk-patron" med batterier, som ga ett lysblink når du trakk av.

Da markerte den "treffpunktet på veggen så du faktisk kunne se om tørr-teningen er til noen nytte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dæven døtte..... Fikk kjøpt meg en Hunter Trainer... Det skal jeg si dere er saker!!! Virkelig bra, fungerer det!!!!!

 

Det er en dulpeditt du stikker inn i løpet foran, som er ett lys, en ledning går bakover til en batteripakke som du fester på geværet. Videre går det en ledning til en "trigger" (optisk) som du skrur på på avtrekker bøylen.

Denne triggeren registrerer når blokkeringen (avtrekkeren) blir borte, å da "skyter" den en ring, f.eks på veggen, med en senter prikk inni som indikerer hvor treff-punktet er.

 

Nå føler jeg virkelig at tørr treningen kommer til sin rett!!! Nå vet jeg at jeg tørrtrener riktig da jeg ser hvor jeg treffer!!

GENIALT!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte hos Holstad våpen!

 

Det var en dem hadde liggende igjen fra mange år tilbake....

Har leita LENGE etter detta, fordi jeg husker jeg så noe reklame for det omtrent for en 10 år tilbake i tid.

Etter det har jeg ikke funnet NOEN som selger det.

 

Fikk ett tips her inne om at Holstad hadde noe liggende. JEg ringte dit, hadde en ti minnutters lang samtale med forklaringer på hva jeg skulle ha osv, men deeeet, nei det hadde de nok aldri hørt om!! Rett før jeg skulle legge på gikk det opp ett lys for selgeren! Joda.. De hadde ÈN igjen fra gammelt av!!! Så er nesten redd for at dettte er en av de siste i Norge jeg kjøpte!!!

 

Gud veit hvorfor de forsvant framarkedet, for dette er jo genial!!!

 

Men klart, når jeg leita, visste jeg ikke navnet, så søkingen ble ett problem!

Men navnet er Hunting Trainer.... Prøv å søk... Kanskje noen selger de enda?!

Link to comment
Share on other sites

Gud veit hvorfor de forsvant framarkedet, for dette er jo genial!!!

 

Hvis den ikke er å oppdrive er det to mulige årsaker.

 

1. Den har en viktig ulempe som gjør at det ikke er lurt å bruke den og som gir deg uvaner og feil trening. Dermed forsvant den fra markedet for 10 år siden.

 

2. Kanskje det er samme grunn som myten om motoren som gikk på vann??? Patentet ble kjøpt opp og hemmeliggjort av ett oljeselskap for at de ikke skulle tape penger på bensin og diesel salget???

Kanskje rett og slett det er ett komplott fra ammunisjonprodusentene fordi det er alt for effektiv trening og at det vil desimere ammunisjonssalget??

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Kanskje rett og slett det er ett komplott fra ammunisjonprodusentene fordi det er alt for effektiv trening og at det vil desimere ammunisjonssalget??

 

:lol:

 

Du kan le du, tydeligvis så har du INGEN anelse om hvor mektige lobbyistene for amerikanske våpen/ammunisjons produsenter er. OG du har da vel heller ingen anelse om hvor mye penger de bruker hvert eneste år på lobby virksomhet.

Det virker helt sykt, men man skal pokker ikke utelukke noen ting! Jeg mener ikke at dette er årsaken, men hvem vet? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Accudot laser bore sight

 

Søkte litt på nætt,å fant denna laserpatronen mange plassa..fra $24.87 te $34.99+frakt fra di fleste firma såm sendt ut fra USA.

Summa summarium bli det såmregel rimeliar å bestille dennna fra USA kontra Sandnes Arms..dær den koste kr 647.-ink frakt og oppkrav.

amazon.com va belliast,men opticsale.com had den rimeliaste frakta og totalsum..$65.63 såm utgør ca kr 379.-

Å i.o.m at detta e en vare te under kr.200.-,e det ingen mva el toll på den :D

Så mitt tips e å handle den fra USA.

P.S Den finnest te di fleste kaliber..hagle og rifle...

Ja å hainnvåpen(pistol) å

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Men accudot er vel ikke det ssamme.... Den lyser vel konstant?!

 

Min blinker i det jeg trekker av, å markerer med en "blink"... Som sagt en runding med en prikk i senter...

 

Klart den kan ha en liten feil-margin, men jeg finjusterer litt på den først, å etter noen "skudd"

 

Uansett bedre enn tørr trening der du kanskje tror du hadde truffet langt flere ganger enn du i virkeligheten hadde gjort!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Poenget e vell å få tørrtæning,enten det e me ring rundt el ik. Den lyse KUN me avtrækk. Sku tru at æ og du får like bra utbytte av tørrtræninga me di to remedian vi har :lol: . Æ had en gammel laserpatron på rundt 30 cm så æ putta i hagla ak såm en vanli patron tiliar,men den va litt upresis å nu e den dø :cry: . Finn ikke nåkka batteri el.l på den heller. Ser at det e ei mulihet te å åpne den,men det har æ ikke tort enda.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Joda... Hadde jeg visst at accudot funka på den måten, hadde jeg kjøpt den isteden....

 

 

Den er litt upresis den jeg har, fordi den er til innstikk foran i løpet med plast-fjærer som skal sentrere, så den krever litt ettersyn.

 

Men... Har ihvertfall funnet ut at jeg tendenser ofte til å stoppe i svingen, å som mannfolk flest: dra av for tidlig :)

 

 

Til ettertanke... når trekker dere sikringen av?! Klar over at dette selvfølgelig ikke skal gjøres før børsa er på skuldra å målet låst... MEN, når gjør DU det egentlig?!

 

Har fokusert litt på dette nå, å funnet ut at det til tider (pga fokuseringen på dette seff) spoilerer rett å slett hele skuddet....

 

 

Det jeg har merka er at jeg tar av sikringen i det børsa begynner å peke på målet, mens jeg nærmer kolben med skuldra.

Klart... I en gitt situasjon, kan man sikkert være uheldig å skyte i feil retning å kanskje t.o.m knekke en finger, men tror nok det ligger i underbevisstheten at man ikke gjøre dette med mindre man føler seg trygg i bakhodet...

Tanker om dette!?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om dette ville hjelpe eller skade, men det ser mer gøy ut enn å skytte på taklister. Og de har laser klikk-patroner slik at du kan bruke din egen hagle:

 

http://www.lasershot-hometheater.com/

 

Gutten ville fått konkuranse for playstation-skerjmen i kjelleren i hvertfall

 

Kanskje litt mer seriøst:

 

http://www.arrowlasershot.com/

 

Edit:

 

Etter nærmere undersøkelse trekker jeg påstanden om at denne "laser shot" greie er "useriøst". Det viser seg at Laser Shot selskapet leverer først og fremt treningssimulator til politiet/militæret, og dette er samme teknologi overført til forbrukermarkedet. Jeg lest også et sted hvor noen skytteinstruktører bruker det. At det er gøy er kanskje bare bonus. (Lest også at "arrow laser shot" var kåret til "best product" i 2007 Shooting Industry Awards)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

når trekker dere sikringen av?!
Jeg avsikrer automatisk mens børsa er på vei opp i anlegg, og pipa begynner svingen i retning fuglen allerede mens børsa er på vei opp. Ulikt baneskytterne holder jeg fingeren utenfor avtrekkerbøylen helt til børsa er trygt montert i skuldra. Det gir en ekstra sikkerhet mot vådeskudd/utilsiktet avfyring og er etter min mening den eneste riktige måten å gjøre det på under jakt. Jeg er skeptisk til at jegere skal læres opp til å stå og vente på dua med fingeren inni avtrekkerbøylen, da kan det fort hende at man lærer seg å gjøre det samme når man går fram i en stand. Og slikt kan fort bli dårlig medisin :?

 

Dette fungerer raskt nok, selv for støkkjakt etter skogsfugl eller rype nedi bjørkebeltet, og man får akkurat de par tiendedelene som man trenger for å holde skuddet hvis det skulle vise seg at det var ei ugle eller noe slikt som slapp seg ut av treet istedenfor ei røy. Etter en del år som støkkjeger er jeg blitt en jævel på rask artsbestemmelse :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...