Jump to content

dachs savnet i ullensaker


bingo

Recommended Posts

Hold motet oppe. For ganske mange år siden forsvannt min strihår også. Han var borte ei uke, så ble han vel lei og kom til folk 1,5 kg lettere, men i god form. Som regel dukker hunder opp etter noen timer, eller få dager, men noen ganger kan det gå uker. Sjekk med alle nærliggende politi distrikt og enheter, samt de som har stalling av hunder for politiet, av og til skjer det glipp, slik at hittede hunder blir tatt vare på, men ikke ført i politi loggen.

Det er en jævelig situasjon, men sjekk alle muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Uff---jeg må si jeg føler med deg!

Har aldri opplevd å miste bikkja i flere dager, men kjenner angsten stige når det går noen timer bare..Så jeg håper inderlig du finner bikkja! Så fryktelig trist om noe tragisk skulle skje!

Og når du sier det, så skal jeg ta noen runder med skikkelig innkallingstrening med bikkja mi!

Link to comment
Share on other sites

det går sikkert bra disse jakthundene er meget sterke hadde en forvinning på pbgv en min og fant henne etter 16 timer hun er nå snart retituert og frisk. Vi har hatt en pointer som har vært borte i ca 14 dager , hørte i dag at hunden var opservert men nå var blitt folkesky men hunden var tilsynelatende i fin form.

 

Så det er viktig å tenke positivt :D

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk besøk på Korpåsen skytebane forrige lørdag 21/11 av en strihåret dachs. Hunden hadde peiler men ikke noe telefonnummer var å finne. Hunden var meget selskapsyk og ville være med oss overalt. Den forsvant etter noen timer. Korpåsen skytebane ligger ved Leirsund, nordøst for Lillestrøm. Vet ikke hvor langt det er i luftlinje mellom Leirsund og Norkisa ?

Håper du finner hunden din.

Link to comment
Share on other sites

Mist ikke motet for hvis det ikke har skjedd noe uhell kan den fortsatt dukke opp . Vi hadde en støver nå som dro med en rev og det bar til slutt inn i høyfjellet og med snø og vind ble spora borte , peileren gikk til slutt tom for strøm (astro) og hunden var borte i 7 dager da kom den til rette bare få km. fra slippstedet . Hadde du peiler på den så du har noen peiling på retning ? Det er gjærder og veier og dårlig is som er de verste fellene . Håper den kommer til rette på dine vegne .

Link to comment
Share on other sites

Oi, my mistake. Leser på mobil, så det kan være at jeg mister oversikten nå og da.

Får unnskylde så mye, håper karen har dukket opp. Det er jo mye hus i området, så det kan jo godt være at han har funnet mat og ly et sted. Håper på det beste! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...