Jump to content

H&K SL-8 - magasiner


Brasidas

Recommended Posts

Ser at geværet er ute på salg på bla. Finn der bla. man får med et 10- og 30skudds magasin.

Når jeg leser Jevnaker Agentur sine sider om geværet står det følgende:

30 skudds magasin er ikke tilgjengelig for sivilmarkedet noe som er begrunnet i vilkårene for SL 8 sin typegodkjenning for det tyske hjemmemarkedet, samt frykten for at eksporterte magasin skal komme tilbake til Tyskland.

Så kan man eller ikke bruke 30skuds magasiner?

Link to comment
Share on other sites

den amerikanske modellen av SL8 er laget slik at magasinbrønnen ikke skal kunne ta G36 magasiner.

 

den europeiske versjonen tar G36/SL8 magasin med 30 skd.

 

http://www.mamut.net/nettbutikksandnesarms/shop/ her kan du bestille magasin. koster 850 kr stykket.

 

har sett G36 magasin hos combatkit på rena. men det ligger ikke i webshopen dems.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei,

Dette blir litt synsing siden jeg ikke eier noen SL8.

Fra hva jeg har fattet på området tar ikke SL8 i NOEN orginal konfugurasjon g36 magasiner.

Problemet er 3 delt på amerikanske(SL8-1,SL8-6) og 2 delt på europeiske våpen(SL8-4), De har en magasinbrønn som ikke passer med g36 magasinene, de har noe ekstra plast/polymer inne i låsekassensom gjør at magasinet må modifiseres eller at denne ujevnheten må slipes ned. Og i tilegg på amerikanske (tidlige?kun SL8-1?)modeller så var bolthode bygd for singlestack mating.....

 

Om de to siste problemene kun er på amerikanske modeller vet jeg ikke, men magasinporten er modulær, så du kan bytte den ut med en fra en G36(uvisst om det fikser problemet) eller bytte den til en STANAG port.

 

Det finnes også noen firmaer som selger SL-8 magasiner i 30 skudds variant, disse er laget med tynnere "feed lips" og av ukjent fabrikat. Så forvent laber kvalitet.

 

Mitt tips til deg er:Finn noen som er gode i tysk og la dem tråle tyske forum ettersom de har samme modell som oss(SL8-4), og det kan gi deg svar på om det faktisk holder med utskifte av magasin porten.

Link to comment
Share on other sites

Har en Sl-8 selv. De tar ikke orginal g36 magasiner. Du kan stresse veldig med å skifte ut magasin inntak på våpenet, men dette er både tidskrevende og dyrt.

 

Gjør som meg, kjøp orginale g36 magasiner og tilpass dem selv ;)

Bare å kutte bort litt plast framme i toppen.

Dersom du ønsker bilde av ferdigkuttet magasin kan disse vises.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...