Jump to content

STI Edge spørsmål


Klatrechris

Recommended Posts

Var akkurat å hentet min STI edge i .40.

 

Pistolen er brukt. men veldig tight og tunet av diverse børsemakere opp igjennom årene.

 

Så til spørsmålene.

 

Magasinene har sett veldig mange stager og møtt veldig mange harde underlag.

 

Fikk med nye fjærer til alle magasinene. men disse er fryktelig lange. hvordan vet jeg hvor langt dem skal klippes? de gamle fjærene er veldig slakke og klarer ikke å skyve followeren helt opp. og da låser ikke sleden etter siste skudd. vet ikke hvilke merke followeren er men de er lilla om noen lurer.

 

Magasinene tar nå 17 skd. er det noen baser som gjør at dem tar 18 og fortsatt går i boksen? siktene som sitter på er ett par justerbare Bomar. basene er alle veldig slitte og "plastbiten" i bunn av basene er "stjerna" helt slitt ned.

 

Vurderer å bytte grepet da dette har noen blankslitte partier. må de texturete grepene tilpasses i forhold til magasinbrønnen? eller er det enklere å kjøre på med skateboard teip på grepet.

 

er det noen "how to guide" for STI ute på nettet noe sted?

Link to comment
Share on other sites

Jøss, ingen som føler seg kompetent? Vel, 17 sk. er nok max for magasinene, men det kan være individuelle forsjeller. Fjærer er forbruksvare, så slå opp på Speedshooter og bestill noen sett fra Grams, de er de beste. Fjær og tilbringer er festet permanent til hverandre. Tilbringer er litt slankere, så det kan være at det gjør plass til en patron til. Og for std. lengde til 140 mm magasiner skal det ikke klippes noen fjærer. Hvis mag.bunnen er den orginale sti'ene, så bestill noen alu. +padder fra Dawson e.l. ca. $20,- stk.

 

Happy shootin'g :D

Link to comment
Share on other sites

Fikk med nye fjærer til alle magasinene. men disse er fryktelig lange. hvordan vet jeg hvor langt dem skal klippes? de gamle fjærene er veldig slakke og klarer ikke å skyve followeren helt opp. og da låser ikke sleden etter siste skudd. vet ikke hvilke merke followeren er men de er lilla om noen lurer.

 

ett tips kan være å telle viklinger på fjærene som sitter i, men jeg regner med at blackops92 burde ha noe å komme med?..

 

angåened sleidestoppen, så er den antagelig "dimplet" eller noe annet slik at den IKKE spretter opp? det er temmelig vanlig å gjøre det på std.pistoler, så den ikke låser sleiden i utide.

Link to comment
Share on other sites

Jøss, ingen som føler seg kompetent?

Jeg vil hevde at det er litt i overkant optimistisk å forvente at trådstarter skal få svar i løpet av 1 time og 25 minutter, når tråden blir startet i ettida om natta. Kompetansen finnes helt sikkert, men man kan vel ikke akkurat pålegge disse kompetente personene å være på nett 24/7?

Link to comment
Share on other sites

Fikk med nye fjærer til alle magasinene. men disse er fryktelig lange. hvordan vet jeg hvor langt dem skal klippes? de gamle fjærene er veldig slakke og klarer ikke å skyve followeren helt opp. og da låser ikke sleden etter siste skudd. vet ikke hvilke merke followeren er men de er lilla om noen lurer.

 

ett tips kan være å telle viklinger på fjærene som sitter i, men jeg regner med at blackops92 burde ha noe å komme med?..

 

angåened sleidestoppen, så er den antagelig "dimplet" eller noe annet slik at den IKKE spretter opp? det er temmelig vanlig å gjøre det på std.pistoler, så den ikke låser sleiden i utide.

 

Også skyter man sjelden magasinet tomt, så det har ingen hensikt å ha sleide som låser ved tomt magasin.

Link to comment
Share on other sites

Jøss, ingen som føler seg kompetent?

Jeg vil hevde at det er litt i overkant optimistisk å forvente at trådstarter skal få svar i løpet av 1 time og 25 minutter, når tråden blir startet i ettida om natta. Kompetansen finnes helt sikkert, men man kan vel ikke akkurat pålegge disse kompetente personene å være på nett 24/7?

Og hvor er det konstruktive i DETTE innlegget.

Så blingsa jeg på datoen da, BIG DEAL :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...