Jump to content

Hylser til .223


Ustu'n

Recommended Posts

Som med alt annet i samfunnet som vi kjøper så er pris avhengig av kvalitet, merke, kvantitet (altså hvor mye vi kjøper i slengen) m.m. og det samme gjelder for hylser. Så her anbefaler jeg deg å søke litt på kammeret angående brukerenes erfaringer på forskjellige hylsemerker og gjøre deg opp en mening ut i fra det og prøve selv med et merke :).

Link to comment
Share on other sites

Det var da ikke sååå-råbilligt heller. Ting har steget i pris siste året........

 

En slik hjemmeladet 223 vil komme på:

Hylse : 2,80 kr

Kule : 1,00 kr

Krutt: 1,00 kr

Tennhette: 0,25 kr.

 

Det er ca. 5,0 kr/skudd. Da hadde jeg heller kjøpt 1000 stk ferdigladet og brukt hylsene etterpå. Det tror jeg

blir mye rimligere. Men deretter........da er det ca. 2,25 kr/skudd i material kostnader.....vist man ser bort fra at man har for 6000,- i ladeutstyr stående.....

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra at dem AE hylsene er litt ujevne, så går det å ta den jobben og stanse ut kanten på tennhette lomma.

Jeg har gort det på rundt 1000 hylser. Men man må kjøpe det verktøyet man trenger, ellers kan man gi opp.

Det er 1000 ekstra armhevinger i pressa.

 

Jeg tar gjerne slike hylser om noen har et par sekker liggende. Kom litt for seint til desse som skulle gies bort nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes best om Remington hylsene til 223 som jeg har endel av. Dem er jeg fornøyde med.

Lapua er også garantert like bra om ikke bedre, men har ikke prøvd dem.

 

Den runden med FC hylsene og stanse ut hettelomma er mere på trass og langt fra førstevalget, men når man først har utstyret sier jeg ikke blankt nei om det skulle spassere en sekk med slike inn døra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...