Jump to content

Gullvingen's Luftkrok


Gullvingen

Recommended Posts

Da har jeg skutt litt i kjelleren.

Med 8grains kule (flatnesa) gir den mellom 592 og 602 fps.

Tipper da den bikker 200 med slike lette jallagreier.

Det skal med finregning bli rett i overkant av 182 m/sek. Det er jo en klar forbedring fra forrige gang med

"den gamle slappe krokfjæra".

Gadd ikke skyte med 10 og 12grains.

 

Presisjonen er ikke spess dårligere, den er jo skarpere i rekylen så de første skudda var omtrent innafor

en femtiøring, etter en kjeftfull blypæter samla de seg innfor en tiøre.

Så fikk jeg vondt i ryggen og ga f...

 

Men den ble bra å skyte med, den var bra før også...men nå er det endel mer fres i den.

Link to comment
Share on other sites

Bra det for så gammal sak. Spesielt siden den ikke skal gå såpass.

 

I kjelleren din er det jo lite vind, så jeg tror neppe at lav hastighet har noe å si for presisjonen. 150mps holder jo i massevis der. Litt mer power er jo bra hvis man skal holde på ute, men blir vel ikke så mye av det nå kanskje ?

 

Feis litt bly i sted og det var litt kaldt på fingra. Og hvis man hutrer treffer man ihvertfall ikke noe :)

 

Vi må prøve den saken jeg kjøpte på Jula. Teste presisjon og hastighet. Den er slapp og fin. Bra avtrekk egentlig og fin å fise med. Er ikke mye bråk i den.

 

Skal lage en tråd om den. Er jo nok av tråder ang slavia og Diana, så folk gidder vel ikke enda fler av de :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Umm, njaaaa.

 

Jeg har jo dioptersett som passer på Slaviaen så det er mulig det. Men da må jeg pelle av løpsvekta for den dekker rillene til frontsiktet. Har jo sitti titterør på denne noen år.

 

Men jeg får den nok av, bare varme nok så bør den slippe :lol: Mulig jeg klarer å rote frem de orginale skur/korn siktene, de skal finnes her et sted de også.

 

Fredag kanskje ? eller Søndag ? Dropper hytta i helga pga noe messegreier i Lillestrøm.

 

Må bare ta noen kule piller så hjertebank og blodtrøkk roer seg :)

 

Nå treffer jeg ikke veggen sjøl om jeg hadde sitti skrudd fast i den.........

Link to comment
Share on other sites

Jeg har snillepiller, men får så jæv... vondt i muskulaturen av dem etterpå.

 

Men kom på at jeg skulle bort på søndag alikevel, noe familiegreier uti spydeberg. Men kan se an hva som skjer ang den messa på Lørdag, kan hende jeg finner på noe lurt får å snike meg unna der. Får jo vondt i beina av all den gåinga.

 

satt på top pointen på Webleyen, bildet du fikk. Blei bra, men tror jeg selger den. Setter på et titterør der igjen tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ihvertfall fornøyd med min Tomahawk.

Det finnes mange "gode og kjente" merker fra USA, Tyskland, England m.m som er produsert i f.eks Japan og Tyrkia i henhold til produsentens regler, anvisninger og krav til materialer.

For meg som sluttbruker betyr det lavere pris og et konkuransedyktig produkt.

Hva jeg mener om tyrkere generellt skal jeg ikke uttale meg om her.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke tyrkere. Og Beco lurte mange med disse.

Lurer litt på hvordan du mener at "Beco lurte mange med disse"..??

 

Det skal være sagt at jeg mener mitt om produksjon og kvalitet på de etter at produksjonen ble flyttet fra UK til Tyrkia, men å si at Beco lurte folk med å selge disse er bare vrøvl.

For det første så ble de solgt så billig at det i seg selv er nok til å være fornøyd og for det andre så regner jeg med at du var i butikken og grafset litt før du handlet..?? (siden du og

Gullvingen er relatert og jeg vet at iallefall han har vært endel i butikken til Tor-Arne - både før og etter Webley'ene) Kritikk er greit nok det, men den bør iallefall være berettiget!

 

Når det gjelder kvaliteten på Tomahawken som er produsert i Tyrkia så er det langt ifra noe drittgevær selv om det ligger endel bak de som ble produsert i Birmingham.

Link to comment
Share on other sites

Har dere to prøvd msn eller chatten her på forumet? :roll:

 

Dette er Gullvingens Luftkrok, skal ikke være begrensninger på posting her.

 

LongRange:

 

Jeg er som sagt fornøyd med min Tomahawk, men at noen har kjøpt de i den tro at de er orignalt produsert i UK er nok utvilsomt riktig. Men, det er alltid et men....

Det er fullt mulig å spørre selger om produksjonsland og annen relevant info. Det er også

mulig å SE på den før kjøp...

Børsa er god, og kan med litt fiffel gjøres enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke tyrkere. Og Beco lurte mange med disse.

Lurer litt på hvordan du mener at "Beco lurte mange med disse"..??

 

Det skal være sagt at jeg mener mitt om produksjon og kvalitet på de etter at produksjonen ble flyttet fra UK til Tyrkia, men å si at Beco lurte folk med å selge disse er bare vrøvl.

For det første så ble de solgt så billig at det i seg selv er nok til å være fornøyd og for det andre så regner jeg med at du var i butikken og grafset litt før du handlet..?? (siden du og

Gullvingen er relatert og jeg vet at iallefall han har vært endel i butikken til Tor-Arne - både før og etter Webley'ene) Kritikk er greit nok det, men den bør iallefall være berettiget!

 

Når det gjelder kvaliteten på Tomahawken som er produsert i Tyrkia så er det langt ifra noe drittgevær selv om det ligger endel bak de som ble produsert i Birmingham.

 

Du vet veldig godt hva diskusjonen rundt disse endte opp med.

 

Et produkt selges med et inntrykk av at det er Engelsk kvalitet og det der (har lest salgannonsen ja, Italiensk stokk og svada) og så er det produsert i Tyrkia, noen kanskje med noen engelske deler, hvem vet.

 

Og jeg var ikke i butikken og grafset, langt der i fra. Hvor får du det fra ? Sier du at jeg er en sånn gjerrigknark som ikke har råd til å kjøpe ting uten å grine meg til all verdens rabatter ?

 

Og det første jeg fikk var jo av så super kvalitet at det ikke engang lot seg spenne opp.

 

Fakta er at jeg fikk en telefon ang disse, og jeg fikk en pris som lå under den tilbudsprisen var før. Altså JEG ble spurt om jeg var interressert. Jeg satte ikke tæra inni butikken engang når jeg fikk det. Så nå vet du det ihvertfall.

 

Så jeg grafser ikke en dritt, ingenting. Jeg er faktisk i stand til å betale for meg, tildels uansett pris. Kan du ?

 

Så når det gjelder vrøvl og fri fantasi så stiller nok du litt sterkere enn meg.

 

klippe, klippe. VJ

Link to comment
Share on other sites

PS:

 

Glemte noe.

 

Skjønner ikke hvorfor du og noen andre sleiker for enkelte forhandlere.

 

Beco = som regel grisedyr på det meste (gubben er veldig hyggelig, ikke misforstå) og det finnes mange andre alternativer å handle fra.

 

Rodan = Sjukling som bruker dårlig rygg og andre sykdommer som unnskyldning for mange ting. Er´u sjuk, skaff folk som hjelper til, eller legg ned. Se hva som nå skjer med "guruen dere" ikke mer luftmoro derfra, så leit. Mye å smiske for gitt.

 

Jeg trenger ikke usle rabatter for å skaffe meg det jeg ønsker skjønner du. Det er ikke snakk om å være ufin eller noe (som du som regel kommer med argumenter mot) Men jeg gidder da ærlig talt ikke late som jeg blir kompis med dann og vann bare for rabattene.

 

Eller er du bare furten for at Ålesund ligger så langt unna Beco og de andre godbitene :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, her var det mye rart, men jeg kan ikke finne grunnen til at det var lureri å selge disse luftgeværene..?

 

Ellers så må jeg bare si at det ikke finnes noe slags rabatter pga at visse aktører har en plass på forumet,

de fikk innpass for medlemmenes fordel ved å sponse saker som ble premiert i konkurranser,

du la vel også merke til at adm/mods ikke kunne være deltager i disse konkurransene?

 

Har du forresten en vond tå..?

Link to comment
Share on other sites

Er da ingen som krangler :)

 

Diskusjoner må til, også de som ikke er bare "kos" Det er nok slik verden er, ikke alltid man er enige.

 

Men når det kommer påstander om at jeg har stått i butikken og "grisket" til meg så føler jeg for å si ifra. Tror nok Mr Berenger kan bekrefte dette på alle punkter, og også telle på fingrene hvor mange ganger jeg har vært i den butikken.

 

klarer vel ikke helt å stole på folk som vil selge våpen under bordet (ikke Beco) som er reg pliktige, men fremstår selv som en helgen. Skinnhellighet ;)

Link to comment
Share on other sites

Slapt er fint det, på moderate hold. Skyter ikke på 50 meter med den, da må den stå nesten rett opp :lol:

 

Men fint når det er lett å spenne. blir ikke pudding i arma.

 

Nå må jeg superpisse, det blir superbra, uten lubing....................

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...