Jump to content

Nytt kikkertsikte bestilt


Kriegh

Recommended Posts

Dersom du vil høre noe positivt, så ok:

 

For lenge siden hadde jeg en tidligere versjon av dette siktet, men uten lys. Det er et bra sikte du har kjøpt. 3-12 er etter et veldig praktisk zoom-område, og med lys i retikkelet blir det ikke dårligere.

 

Du blir sikkert fornøyd. Gratulerer med nytt sikte :D

 

NB: Min hadde ihvertfall metriske klikk. Har aldri sett noe annet på europeiske sikter.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den er splitter ny. Aner ikke om den har metriske klik i grunn.

Spiller det en stor rolle, den skal brukes til jakt på vanlige norske hold, så lenge jeg kan skyte meg inn på 100 meter går det vel greit?

 

Har handlet en del her og regner med det var derfor jeg fikk en god pris.

Link to comment
Share on other sites

Eg har som Ulf samme siktet uten lys. Det er eit kjempebra sikte, og skulle holde til det meste. Einaste som er dumt på mitt sikte er at eg har eit retikkel som er litt for dårlig til alle formål, retikkel nr.1, den med stolpe i midten.. Men bortsett frå det, så er eg kjempefornøyd. :)

Har ei venninde som har det siktet som du kjøper deg, og ho er meget godt fornøyd iallefall. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en klassik 3-12x50 m/lys, bare at min sin er 5-6 år gammel. Jeg kjøpte min brukt før sommeren i år. Må bare si at jeg etter en halv jaktsessong er godt fornøyd med kikkerten! Optikken er klar og fin, og dessuten er lysprikken er genial i skumringen! I skumringen ble det STOR forskjell fra min gamle Bushnell Trophy 3-9x40 kan du si... Eneste som er litt dumt med lysprikken på klassikken er at det kun er nattfunksjon på den. D.v.s at du ikke ser lysprikken i dagslys.

Det eneste jeg har å utsette på selve kikkerten min er at den har "dorulleffekten" (synsfeltet blir mindre) på forstørrelsen mellom 3 x-3,5x. Men nå er det ikke så stor forskjell på 3x og 3,5x, så jeg ser ikke på dette som noe stor ulempe. Det kan godt hende at dorulleffekten er bort på nye klassikmodeller?

På min kikkert er det metriske klikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...