Jump to content

Javelina 10mm auto....


Hedning

Recommended Posts

Ok....nå har jeg sendt inn en søknad på noe jeg overhodet ikke trenger. En AIA Javelina 10mm auto. Herregud, hva skal jeg med den? Men fy f, 7" løp og full sleide!! Må ha det i skapet vet du.

 

Det jeg lurer på er om noen her i det hele tatt vet noe om dette våpenet foruten at Javelina ikke finnes lengre. Tror de produserte kun i 1991 og 1992 for så å bli kjøpt av AMT. Mulig det bare er en shit 1911 klone, men det gir jeg en god lang f i. Det er et helvete å bli smittet av våpen viruset..... symptomene er stadige uttak fra bankkontoen...bare så dere vet det. Ingen kjent medisin mot det heller......

Link to comment
Share on other sites

Takk for lykke ønskningene.....

For jeg har hørt at ramma på Javelina ikke var av de helt strøkne, men jeg vil nå prøve.

 

Jeg visste ikke at denne kunne brukes i magnum 1!! Kan jeg det altså? Har skrevet spesial pistol 10mm og over på søknaden. Det er jo ikke helt sant, for klassen på f.eks Sessvolmoen tror jeg egentlig heter spesialpistol OVER 10mm. Men går den i magnum 1 er jo det helt sjef. Jeg kommer tilbake med bilder og test "blog" når jeg får den vel i hus.

 

PS: dette må kjerringa for guds skyld ikke få greie på!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

jepp, 10mm går i mag1!

 

du kan tilogmed skyte reduserte ladninger! pistolen på bildet ligner forøvrig mye på alt jeg har sett av "jamballer"-pistoler, og hadde det ikke vært for det, hadde jeg vært J####g misunnelig på deg- nå er jeg bare litt misunnelig, men jeg er spent på hva du gjør av erfaringer med våpenet! hvor fikk du forresten tak på denne??

Link to comment
Share on other sites

PS: dette må kjerringa for guds skyld ikke få greie på!!!!!!!

 

Det går nok bra hvis du har mye nok fra før. Eksen min merket ikke hva som kom i hus, men da alt skulle takseres ville ho ha ganske mye!

 

Sørge for særeie på det en har kjært!

 

Med det lange løpet, gir den sikkert bra hastighet for mag 1, uten å trenge spes harde ladninger, så lykke til (har forresten ladet 10mm med N105)

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant den i sverige. Papirene er under behandling. Tar sikkert 3 uker før alt er i orden. Og jeg er ganske sikker på at den pistolen kan lokke frem en del ord man ikke finner i ordbøkene. Så sier i allefall en del forum der ute. Men så og si alle sier det skyldes en ramme som ikke er glatt nok samt at fjæra er altfor stiv. Stort sett får sleide og løp god ord, ramme ikke.

 

"Jamballer" er vel i grunnen eksakt lik tror jeg, bare tror.

 

Artig lell....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

som sagt, venter i spenning på rapport!

 

hva i rammen er det du mener må gjøres noe med?

 

Det er jeg faktisk ikke sikker på. Bare lest litt hva andre har hatt problemer med på AMT og Javelina. Tror rett og slett det dreide seg om generell polering av glideflater. Det, og bytte av rekylfjær. Vi får sjå,............

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...