Jump to content

Erfaringer med kikkertkjøp fra USA.


kimjorgen

Recommended Posts

Smertefritt så sant du finner en forhandler som sender ut av USA. kommer på eurooptic.com og dnrsports.com i farten, men det er en del flere

 

Flotte greier. Da er det jo igrunn ikke noe å tenke på, har ikke drevet å sammenlignet priser enda, men regner med det er noen tusen å spare på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet 1 kikkertsikte og det gikk smertefritt.... :wink:

Bare bestillte og betalte, deretter gikk det rimelig kjapt til jeg fikk det, tok lengst tid i tollen på Gardemoen... :roll:

 

Jeg handlet hos; http://www.theopticzone.com/

 

Og pr dags dato blir jo regnestykket; (Pris x 5.5)x1.25 = pris inkludert moms....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet 1 kikkertsikte og det gikk smertefritt.... :wink:

Bare bestillte og betalte, deretter gikk det rimelig kjapt til jeg fikk det, tok lengst tid i tollen på Gardemoen... :roll:

 

Jeg handlet hos; http://www.theopticzone.com/

 

Akk ja, har handlet mye fra utlandet tidligere, og kan ikke akkurat skryte av at det går fort hos tollerne på Gardermoen.

Link to comment
Share on other sites

kan legge til at dnrsports kanskje ikke er verdens ryddigste forretning, da en del her inne har nokså blandete erfaringer med dem. selv har jeg intet å utsette sett bort i fra at han bruker nokså langt tid på å sende.

 

alex hos eurooptic tror jeg derrimot de fleste syns er en hedersmann, de fører dog stortsett europeiske merker. skader ikke å maile ham etter en god pris hvis du ser deg ut et spesielt sikte.

 

postgangen er som beskrevet over. Du kan nesten se at pakka beveger seg i lydens hastighet så lenge den er på utenlandske hender, men så blir det ille. typsik et døgn til gardermoen og 8 dager på de siste 30 milene....

Link to comment
Share on other sites

har handlet mye med Alex roy hos eurooptics,faktisk så mye at jeg har fått en leica rangefinder gratis :D har aldri vært noen problemer derfra,varene kommer etter ca 1uke hver gang. vurderer nok em 5-25*56 PM2 derfra i disse tider. kan anbefale den nettbutikken

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har handlet kikkertsikter fra følgende firmaer som kan anbefales:

 

www.theopticzone.com

www.eurooptic.com

www.opticswarehouse.co.uk

 

Disse firmaene sender over hele verden.

De ordner alt av papirer som blir stemplet og fortollet gjennom tollen på Gardermoen eller gjennom posten (forenklet tolldeklarering).

 

Så da er bare å: LØP OG KJØP!

 

Lykke til med kjøpet!

Link to comment
Share on other sites

Genial side hos opticwarehouse, hvor man kan velge ut i fra hvordan man ønsker kikkertsiktet skal være, men ser at man må være obs på priser! Zeiss Classic 2,5-10x50 koster nesten 800 £ pluss frakt og omkostninger. Da blir vel prisen nærmere 7 000,- pluss frakt, moms og tollgebyr innen den sitter på børsa. Hos XXL koster samme kikkerten oppunder 6 000,- pluss frakt.

 

Siklet for øvrig på Zeissen på XXL i dag. Lyst på...

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at Meoptaen har lys? De snakker om red dot illuminated og på bildet ser jeg kun høyde og sidejusteringsknappene.

Tips:

Meopta 2100 3-12*50 med lys = 550 USD *5.5*1.25 = 3780 kroner levert på døra.

Meopta 3000 3-9*42 = 375 USD *5.5*1.25 = 2578 Kroner levert.

Dette er hos Alex roy i eurootic.com

Kan vel ikke være så ille dette :mrgreen:

Meostar er også veldig gunstig hos dem.

Link to comment
Share on other sites

Da er mine to Meoptar kommet fra Alex Roy hos Eurooptic.com.

Dette tok 1 uke og 1 dag fra jeg bestillte og betalte til de kom med posten.

JA denne er det lys i. Bryteren sitter som tredje tårn ved høyde/sidejustering. Det er bilde av kikkert uten lys på sidene deres. For å få alt avklart vekslet vi noen e-poster på forhånd så jeg var sikker på at dette var rett.

Jeg kjøpte en 3000 serie 3-9*42 og en 2100 serie 3-12*50 med lys. Disse kom på rett over 6200 inkl frakt og norsk MVA.

Dette var så enkelt at selv far klarte det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...