Jump to content

****** dyrevernera!


v-max

Recommended Posts

Det er etter press frå russerane. Kongekrabben er big buisniss på andre sida av Grense Jakobsbekken.

Dersom Noreg skulle sette i gang storstilt uttak av kongekrabbe ville prisane gå kraftig ned, og meir eller mindre fattige russiske fiskarar ville tape inntekt. Det er ikkje Russland interressert i.

Norske myndigheiter har altso prioritert diplomati og ikkje biologi i denne saken

Link to comment
Share on other sites

OK, Haavard. Da blir jo tigrene dine på Hamar plutselig veldig relevante.

 

Og sånn kunne vi fortsatt en tåpelig kjekling som to småunger. Vel, det gidder jeg ikke. Du må gjerne bruke argumentasjonsteknikker som *holder meg for pannen* og uttrykk som "Herregud!" og "Man kan jo lure på hvordan det står til i kontoret ditt?" Men jeg er for gammel til sånt tøys. Jeg synes ikke det er særlig trivelig når folk behandler hverandre som om de var idioter.

 

Generelt skjer det litt for ofte at vi ser tråder som må stenges fordi folk ikke makter å holde seg i skinnet. Det er lett å være kjekkas når man skjuler seg bak et tastatur. Jeg mener altså ikke at du gjør det, Haavard. Du prøver bare å være arrogant. Jeg uttrykker meg på generelt grunnlag. Det hadde vært mye triveligere om folk kunne være voksne og behandle hverandre med respekt.

 

Det kan godt tenkes at jeg ikke uttrykket meg klart nok. Selvsagt er det et definisjonsspørsmål på hvilket tidspunkt man kan si når en art er innflytter, innvandrer eller unaturlig til stede. Eller hvorfor man kan hevde noe slikt. Forvaltningsmyndighetene avgjør altså å bruke millioner på at en ulvetispe skal flyttes hit og dit og at vi skal ha en ulvebestand. Samtidig godkjenner den at det aktivt blir innført canadagjess. Både villsvinet og mårhunden er til stede. Punktum. Begge artene er så til stede at finske og svenske myndigheter for lengst har begynt å forvalte dem som faste innvånere.

Spørsmålet er hva man skal definere som "naturlig". Er det slik naturen var for 20 år siden, slik den er i dag, eller slik den kommer til å bli? Mitt poeng er at naturen er i endring, enten vi liker det eller ikke. Det er naturligst av alt. Og i mellomtiden bestemme at ditt og datt skal utraderes fordi "det er unaturlig", blir litt for enkelt, synes jeg. Da får man i stedet kalle spaden for det den er, og si at vi skal fortsette våre egne inngrep i naturen fordi vi ikke liker enkelte av de nye greiene som er på gang. Mens andre er helt OK.

 

DN meldte akkurat at signalkreps er oppdaget midt i fødestuen til edelkrepsen, og at de har med seg pest. Dermed besluttes det straks en utraderingsaksjon for å knerte all signalkreps. Hva er mest naturlig da? At signalkrepsen er her, eller at vi utraderer den?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir også irritert på folk som ikke vet hva de snakker om. Sånne som deg for eksempel. Som ikke ser problemet med unger som lider sultedøden.

 

Herregud!!! *Tar meg for pannen*

quote]

 

 

 

Når en mårhund er i utbredelse, skjer det fordi det er naturlig.

Man kan jo lure på hvordan det står til i kontoret ditt? Om jeg importerer tiger til Hamar, er det da naturlig at det etter noen år er et tigerbestand ved Lillehammer?

Selvfølgelig er det ikke det. Bare sprøyt!

 

quote]

 

minner for min del om en som var her på forumet,men ble steinet ned med sine flåsete,og arogante svar...

Link to comment
Share on other sites

er et ordtak,som heter ulv i fåreklær :twisted:

er du dyreverner :twisted:

 

var det jeg siktet til,både når jeg laget overskriften,og bakgrunnen til mitt nordnorske raseri....ekstreme dyrevernere står IKKE høyt i kurs hos meg....

 

å nei,han startet ikke tråder,han gjorde som deg,raserte dem med usakligheter og angrep på personer uten grunn,med følge av at trådene ble stengt....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det noe galt med dyreværnere? er vel værre med ekstremister :roll:.

Jeg har ikke noe imot at folk bryr seg om dyr, gjør det selv. Det er nok derfor jeg trener så mye jeg gjør før jakta, og er snill med hunder, katter etc. :roll:

Men en ekstremist er jeg ikke, jeg har ikke noe imot å skyte, eller slakte dyr.

"jeg er hedning og stolt av det, jeg er jeger og stolt av det, og jeg er dyreverner og stolt av det" var det en klok mann her inne som sa til meg, jeg er så enig så enig :wink:

Link to comment
Share on other sites

På mange måter er vel jeg også en dyreverner.

 

Har hengt ut fuglemat høst-vinter-vår i en årrekke nå.

Gleder meg for hver gang jeg ser en vellykket hekking av diverse fuglearter.

 

Forstår også tildels motviljen mot avskyting i hekketida.

Liker egentlig ikke avskyting av Grågjess i hekketida, mener at andre ting bør prøves først, eventuelt at problemer bør være virkelig store og kan dokumenteres via tapt inntekt.

 

Men avskyting av Kråke kunne ha fungert hele April, er heller sjeldent at Kråke hekker i April.

Dette ville gitt færre hekkinger samme hekkesesong.

 

Sanering av reir og avliving av Kråkunger i rede er også ett alternativ som tidligere nevnt, man er da så langt ut i hekketida at Kråka hekker ikke på nytt samme året.

 

Syns også jaktstart på Skjære 10.08 er vel sent, kunne godt ha startet tidligere.

Link to comment
Share on other sites

det er ekstremistene,som jenny og co,jeg ikke synes noe om.greenpeace som hindrer hvalfangerne og tjene penger...

blitz,og miljø aktivister,som slipper ut mink,og raserer norsk natur....

dem er så usaklige i sine uttalelser og gjør så mye sykt!!!men en ting skal dem ha.....dem er flinke å sette jegere i dårlig lys i media,lage propaganda videoer med trist musikk,som får en ærlig å hederlig fangstmann til å se ut som conan-barbaren selv....

Link to comment
Share on other sites

No er vel Jenny strengt tatt ikkje so ekstrem. Ho er berre ivrig på å skrike ut i media. Det er verre med dei reint kriminelle som bedriv hærverk, slepp ut pelsdyr etc.

 

Det er egentlig synd, at ordet "dyrevernar" har fått ein so negativ klang blant oss. Det er jo i utgangspunktet eit positivt lada ord. Eg trur dei fleste av oss er opptatt av dyra sitt ve og vel. Kanskje vi jegerar er nettopp dei som er mest opptatt av akkurat det...?

 

Derfor er det synd at dette ordet er blitt ødelagt av ekstremistar og kriminelle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...