Jump to content

Hva shopper man i USA


Tomerik

Recommended Posts

Hei trenger litt hjelp til hva man bør handle når man er på reise i USA (skal til Houston og Las Vegas og har mulighet til å handle på nettet med privat leveranse i Houston).

Er felt og MS skytter. Har S&W revolvere, Pardini 9mm og TC Contender.

Er ikke jeger men driver friluftsliv.

 

Har hittil bestillt:

Fjærsett fra Wolff

Aristocrat sikteskinne

Lade rekvesita fra Dillon

Hogue gummigrep

 

Hadde tenkt å handle TC sikter her http://www.kenlightmfg.com/ men han tar ikke kort kun mony order

Har planer om å kjøpe håndvåpenkikkert.

 

Er det andre ting jeg bør se på?

Link to comment
Share on other sites

"Er det andre ting jeg bør se på?" Det er overmåte fristende å svare når jeg hører hvor du skal - men så kom jeg til å tenke på at moderatorer bør ha nattesøvn i fred. Så jeg ombestemmer meg - men fortsatt innenfor topic: Det er ting som du nok legalt kan kjøpe, men garantert ikke får ta med inn i Riket, uten at sportsskytingen som vi hittil kjenner den tar skade. Mvh Frost06.

Link to comment
Share on other sites

Skal du til USA er du nesten lovpålagt å stikke innom Bass Pro shop eller Cabela`s. Jeg vet det er en Cabela`s sjappe i Reno. Men det blir en bra bit å kjøre fra Las Vegas........ Bass Pro har sjappe i Las Vegas, så dit må du bare........Finnes masse våpen og friluft sjapper der borte, men disse to kjedene er syke. Spesiellt Bass Pro. Du klarer ikke å fatte utvalget før du har vært der. Jeg var innom Bass Pro i Orlando tidligere i år. Fikk ikke kjøpt en dritt fordi jeg fikk granatsjokk. Jeg endte opp med å kjøpe mine ting på Gander Mountain i Madison Wisconsin. Og det var fordi denne butikken var noget mindre.

 

Våpen er egentlig enklere å titte på. For da vet du stort sett hvilke merker du vil se på. Derfor spiller det ingen rolle om butikken er på størrelse med Finnmark. Jeg var ute etter jaktklær og fikk som sagt sjokk. Husker jeg ikke feil så var fluefiske rekka 70m lang eller der omkring. Butikken hadde eget vassdrag med foss og ørret. Skulle ikke forundre meg om Las Vegas sjappa er større enn den i Orlando. Ingen av dem er de største, tenk over det når du er der. Uansett kommer du til å like deg der. Handlevognene der er så store at det er en fordel med erfaring som lastebil sjåfør.

 

Noe å tenke på er pris. De store kjedene gir egentlig en god f i om dem ligger litt over andre i pris. De tjener penger likevel. På mye er dem billigere fordi dem kjøper ekstremt mye større volum enn de små "vanlige". Jeg var også innom en bitte liten våpenbutikk i Key Largo. Den var virkelig liten. Fungerte samtidig som Sheriff kontoret. Der var ukens tilbud en Barret 50 bolterifle. Kun 20000 nok.

 

Optikk er generelt mye billigere der. Ettersom du ikke er jeger er kanskje ikke dette aktuellt. Skal du se på kikkert så se på Z6 serien til Swarowski. Opptil halv pris sammenlignet med norge. Og de kikkertene er det råeste du får i dag.

 

Utover det vil du finne hundrevis av duppedingser som du kommer til å kjøpe samt de du bare ler av

 

Link til Bass Pro i Las Vegas: http://www.basspro.com/webapp/wcs/store ... &storeID=9

 

Link til Cabelas i Reno: http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... *left*reno

 

Må vel informere om at ingen av dem er etter min mening noen håndvåpen butikk. Det er mer en ekstremt diger villmarksbutikk. Men som sagt, du MÅ innom.

 

Så, for håndvåpen i Las Vegas kan du for eksempel stikke innom her: http://www.thegunstorelasvegas.com/retail.html

Egen innendørs skytebane etc......

 

Eller velg selv: http://www.yelp.com/search?find_desc=gu ... egas%2C+NV

Link to comment
Share on other sites

smådeler til våpen er lovlig å ta med inn i norge, men tenk deg grundig om før du tar med våpendeler for over 100dollar UT av USA. "bubbas bitch" er et nøkkelord.

 

En løsning er vel å rett og slett putte de i noen pakker og sende de med USPS el noe til din hjemme adresse. Så slipper man problemet med å få det med seg på flyet, og man slipper problemene med us$100 grensa. Så sant man passer på å pakke det slik da. :roll:

Link to comment
Share on other sites

I bunn grunn så enkelt som at man må ta det igjennom et firma som sørger for eksport lisens så fremt du har bodd der lenge nok til å få kjøpe (Minst 90 dager) samt at det er tre tre store og ganske tungrodde byråkratier du må forholde deg til (Folk som tror Norge er byråkratisk... hoi...) som ikke nødvendigvis er enige med seg selv eller snakker med de andre om, hva som er lov eller ikke. (BATF, State Dpartment og Customs)

 

får du fikset deg en eksport license i god tid så bør det ho gå greit. Men ikke ta noen sjanser er mitt tips.

Link to comment
Share on other sites

The Gun Store er overpriset morro med kø, blandet sammen med en mange turister som er livsfarlige med våpen :)

 

De har nesten ingen varer i butikken, og lever av å la turister skyte med diverse våpen til en meget høy pris. Ikke verdt å ta turen. Søk heller opp en lokal skytebane litt utenfor byen, der kan du sikkert leie våpen og ha det morro til en ok pris.

 

Når det kommer til shopping, så er jo nesten alt billigere der borte (med unntak av tysk optikk). Kjøp så mye av alt mulig du trenger :)

Link to comment
Share on other sites

Det ligger en meget fin våpenforettning med fokus på historiske våpen i houston... men jeg husker bare ikke hva den heter. Collectors eller no...

 

http://www.collectorsfirearms.com/ Denne butikken må du ikke gå glipp av.

 

Ellers er det også Bass-Pro like utenfor Houston. Den ligger i houstons beste kjøpesenter Katy Mills.

 

 

Uansett, det du bør se på er plastik-ting; Patronesker, hylstere, magasinholdere. Det er de billige tingene som er ufatterlig mye billigere i USA.

Link to comment
Share on other sites

Våpendeler er per definisjon alt som skal til for at et våpen skal fungere. Det inkluderer magasiner og slikt, men kanskje sikter er i grenseland. Jeg hadde ikke bekymret meg for smådeler og slikt. En kompis av meg var akuratt i statene hvor kan kjøpte gamle revolvere (prod før 1890) og de hadde ikke engang åpnet bagasjen hans. Har selv hatt bagasjen full av våpendeler, ladekomponenter, våpensafer og kikkertsikter uten at det har vært noe problem.

 

Det er billig å sende post i USA, så du kan ta turen til nærmeste postkontor og sende noe hjem i posten til deg selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...