JegerBomX4 Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Noen som har brukererfaringer med G27? Hvordan er rekylen i denne? Titter litt på G26 og G27, er litt bekymret for at G27 er umulig å lære seg å skyte med pga rekyl? Er ikke ute etter masse for / mot Glock, om du ikke liker Glock er det ingen grunn til å lese en Glock-tråd..? - Takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjøttarstuggun Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Det er nok definitivt ikke pistolen du lærer deg å skyte med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Har selv en G27 med ekstra pipe i .357Sig. Og storebror har G26, så jeg har en del erfaring. Skyter praktisk med Glock 34 og Glock 20. Så for meg var det bare naturlig å velge en baby-Glock også, når jeg skulle ha pistol til SivilPistol-klassene. Og la meg bare si først som sist; disse er såpass små og kortløpa at de ikke er det enkleste å lære seg å skyte med. Men de er heller ikke umulige å skyte meget bra med om man har litt erfaring! Særlig om man mestrer de større Glockpistolene bra. Mener seriøst at disse er enklest å skyte med i .40S&W. 9mm er "kjapp og hissig" i rekylen i disse, og .357Sig er bare enda heftigere Vet ikke om disse tankene mine gjør deg noe klokere. Kanskje noen i klubben din har en slik som du kan få prøvd? Det er alltid en fordel... Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 7, 2009 Author Share Posted October 7, 2009 Det var litt beroligende, ja. Kjenner til .40/.357 sig bytte, men... Er det f.eks mulig å bytte løp mellom G19 og G23, og med G26 og G27? Magasin må vel i så fall også byttes, men... Jeg må få tak i noen Glock digest bøker kjenner jeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wadcutter Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Har G17, G21 og G26. Den pistolen jeg skyter mest presist med er G26, tett fulgt av G21. Den lille tassen er helt rå Rekylen er faktisk ikke så værst, og G26 sitter meget bra i hånden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Er det f.eks mulig å bytte løp mellom G19 og G23, og med G26 og G27? Vet der er enkelte ombygginger gjort v børsemaker hvor dette funker. Fordelen med .40S&W og .357Sig er jo at de har samme støtbunn. Dermed passer hylsene like godt i sleiden begge to. 9mm er jo noe mindre, og må holdes på plass av løpet. Mener at det funker dårlig med originale Glockløp, men det er bare noe jeg tror jeg har blitt fortalt så den siste der må du neste ta med ei klype salt... Var det Hassel her på forumet som har/hadde en Glock han skjøyt både .40S&W og 9mm i, tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Hrmpf... noen husker for godt! Jo det stemmer jeg hadde en g27 med et Bar sto 9mil løp sist gang jeg hadde glockdilla. Men det er altså et løp som var tilpasset G27. Orginale løp kan ikke byttes om på grunn av dimensjons forskjeller. (Du trenger ikke nødvendigvis å bytte magasiner de. Funker ofte med 9 mil i .40 mags) Uten grepsforlenger (Pearce) og lengere mag syns jeg ikke det var noe allright å skyte med de små glockene. Er ikke noen grunn til å kjøpe subcompactene til glock for å skyte sivilpistol i NFPS, da G19 og 23 er betraktlig bedre i de aktuell kalibere. (G19 er min glock favoritt). Er vel bare til spesialpistol det kan ha noe for seg sån saklig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fagerstad Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Hrmpf... noen husker for godt!Jo det stemmer jeg hadde en g27 med et Bar sto 9mil løp sist gang jeg hadde glockdilla. Og den har eg no Må innrømme eg stort sett bruker 40-løpet. Eg sjølv skyt ikkje så godt med pistolen, men eg har lånt den ut til eit par karar på stemne og dei har skote svært bra med den. Mykje betre enn det eg får til Men det er veldig moro å skyte med den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
US M1 Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Lone Wolf leverer overgangspiper (40-9) som er dropp inn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 8, 2009 Author Share Posted October 8, 2009 Har du noe erfaring med disse, US M1? - Fare for at du får en telefon om ikke så alt for lenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gamle Erik Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Langholds skyting på 230 yards with Glock 27 Kjenner må ha tarmen river litt nå Ikke det at jeg hadde truffet noe som helst på 230 yards med liten pang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumpehagle Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Har skutt sikker 1000 skudd med Wolf 9-40 pipe i en GLOCK 35 . Bruker orginale 40 magasiner. Aldri hatt forkiling eller tull på noen måte. Kan trygt anbefales. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 I dag var jeg innom min vanlige riflepusher, han hadde en hundre prosent strøken G27 liggende fra et beslag av politiet. Jeg røk på en smell og handlet, nå mangler bare papirarbeidet. 2000 kroner for en så godt som ny Glock 27..? Slikt klarer jeg ikke å avslå... Det var ikke merke i støtbunn eller materampe, så ikke ut som den hadde gått så mye mer enn et par magasiner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 2000 kroner for en så godt som ny Glock 27..? LETTLURT! Sånne tilbud er jo bare for å lure deg! Si nei takk du og anbefal de å selge til meg istedet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 Jeg følte jeg hadde gjort et godt kjøp, min bedre halvdel hadde et litt annet syn på saken... Men vi får tro det ordner seg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Det er utvilsomt et kupp! Gratulerer med et fornuftig kjøp. (Noen har ræva full av gullhår...) (Neida, jeg er IKKE veldig misunnelig! ) Fortell bedre halvdel at denne dealen kan du uansett bare tjene på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 Mener å huske at du har en G26? Er jo ikke dumt det heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Helt rett! Jeg elsker min lille babyglock, men har også hatt god lyst på en 27! (Vi hadde et medlem i klubben som hadde en sånn! Helt nydelig lite våpen som lager STORE hull i blinken!) Du har et drømmevåpen der ja! SNØFT! Heldiggris! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 Da var husket jeg rett, juhu! - Hendig lite våpen det, ja. En annen ting som er kjekt med Glock'er i .40Short&Wimpy er at man får conversion barrel til 9mm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Fordelen med 9mm er jo prisen på fabrikkammo, men lader du selv blir jo ikke dette allverdens forskjell. Som sagt lager 27'en store fine hull, noe som 'kanskje' gir deg litt fordeler mot en 9mm.... Disse små-glock'ene er forøvrig utrolig presise! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 Jeg kan skyte 9mm i min 27 også... ;D http://www.lonewolfdist.com/Detail.aspx?PROD=1003 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 27, 2009 Author Share Posted October 27, 2009 Da var 27 hentet, og den er god som gull. Ikke ille å skyte med i det hele tatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Gratulerer!! Det er sikkert ingen som blir sur på deg om du legger ut et par bilder av den her! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 27, 2009 Author Share Posted October 27, 2009 Bilder kommer etterhvert, ja. Kan imidlertid røpe at den ser akkurat ut som andre glock'er, og er så godt som identisk med din 26. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wadcutter Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Gratis med nytt jern! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doppelganger Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Er det noen som har tips om hvor man får tak i .357 Sig-pipe til en G27? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 Sjekk hos Capsicum (gamle practac)... http://capsicum.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doppelganger Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Capsicum hadde selve G27-en og 9mm-pipe, men kunne ikke skaffe .357 Sig-pipe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 Da ville jeg ringt SSS ; http://sss.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts