Jump to content

Glock 27 - Noen erfaringer?


JegerBomX4

Recommended Posts

Noen som har brukererfaringer med G27? Hvordan er rekylen i denne?

Titter litt på G26 og G27, er litt bekymret for at G27 er umulig å lære seg å skyte med pga rekyl?

 

 

 

Er ikke ute etter masse for / mot Glock, om du ikke liker Glock er det ingen grunn til å lese en Glock-tråd..? - Takk.

Link to comment
Share on other sites

Har selv en G27 med ekstra pipe i .357Sig.

Og storebror har G26, så jeg har en del erfaring.

Skyter praktisk med Glock 34 og Glock 20.

Så for meg var det bare naturlig å velge en baby-Glock også, når jeg skulle ha pistol til SivilPistol-klassene.

 

Og la meg bare si først som sist; disse er såpass små og kortløpa at de ikke er det enkleste å lære seg å skyte med.

Men de er heller ikke umulige å skyte meget bra med om man har litt erfaring!

Særlig om man mestrer de større Glockpistolene bra.

 

Mener seriøst at disse er enklest å skyte med i .40S&W.

9mm er "kjapp og hissig" i rekylen i disse, og .357Sig er bare enda heftigere :lol:

 

Vet ikke om disse tankene mine gjør deg noe klokere.

Kanskje noen i klubben din har en slik som du kan få prøvd?

Det er alltid en fordel...

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Er det f.eks mulig å bytte løp mellom G19 og G23, og med G26 og G27?

 

Vet der er enkelte ombygginger gjort v børsemaker hvor dette funker.

Fordelen med .40S&W og .357Sig er jo at de har samme støtbunn.

Dermed passer hylsene like godt i sleiden begge to.

9mm er jo noe mindre, og må holdes på plass av løpet.

Mener at det funker dårlig med originale Glockløp, men det er bare noe jeg tror jeg har blitt fortalt

så den siste der må du neste ta med ei klype salt... :oops:

Var det Hassel her på forumet som har/hadde en Glock han skjøyt både .40S&W og 9mm i, tro?

Link to comment
Share on other sites

Hrmpf... noen husker for godt!

Jo det stemmer jeg hadde en g27 med et Bar sto 9mil løp sist gang jeg hadde glockdilla.

Men det er altså et løp som var tilpasset G27. Orginale løp kan ikke byttes om på grunn av dimensjons forskjeller. (Du trenger ikke nødvendigvis å bytte magasiner de. Funker ofte med 9 mil i .40 mags)

 

Uten grepsforlenger (Pearce) og lengere mag syns jeg ikke det var noe allright å skyte med de små glockene. Er ikke noen grunn til å kjøpe subcompactene til glock for å skyte sivilpistol i NFPS, da G19 og 23 er betraktlig bedre i de aktuell kalibere. (G19 er min glock favoritt). Er vel bare til spesialpistol det kan ha noe for seg sån saklig.

Link to comment
Share on other sites

Hrmpf... noen husker for godt!

Jo det stemmer jeg hadde en g27 med et Bar sto 9mil løp sist gang jeg hadde glockdilla.

Og den har eg no :wink: Må innrømme eg stort sett bruker 40-løpet. Eg sjølv skyt ikkje så godt med pistolen, men eg har lånt den ut til eit par karar på stemne og dei har skote svært bra med den. Mykje betre enn det eg får til :| Men det er veldig moro å skyte med den :D

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg innom min vanlige riflepusher, han hadde en hundre prosent strøken G27 liggende fra et beslag av politiet.

Jeg røk på en smell og handlet, nå mangler bare papirarbeidet. 2000 kroner for en så godt som ny Glock 27..? Slikt klarer jeg ikke å avslå... :oops:

 

Det var ikke merke i støtbunn eller materampe, så ikke ut som den hadde gått så mye mer enn et par magasiner.

Link to comment
Share on other sites

:lol: Helt rett! Jeg elsker min lille babyglock, men har også hatt god lyst på en 27! (Vi hadde et medlem i klubben som hadde en sånn! Helt nydelig lite våpen som lager STORE hull i blinken!)

Du har et drømmevåpen der ja!

 

SNØFT! Heldiggris!

Link to comment
Share on other sites

:) Fordelen med 9mm er jo prisen på fabrikkammo, men lader du selv blir jo ikke dette allverdens forskjell. Som sagt lager 27'en store fine hull, noe som 'kanskje' gir deg litt fordeler mot en 9mm.... Disse små-glock'ene er forøvrig utrolig presise! 8)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...