ize79 Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Hallo?! Skjønner hvorfor folk lader skjøl, men detta kan da vel være langt ifra billigste pris å skaffe ammo for?! Eller er det bare så dyrt.... Burde vel kanskje vært litt flinkere, å hørt litt rundt først, men... Ja ja, man står der i disken, prisen dukker opp, man banner litt, betaler, å går ut av butikken Sånn er jeg ihvertfall, hehe.... Men klart, er detta overprisa, stikker jeg en annen plass neste gang... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauer 6,5x55 Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Det er vel Norma jaktmatch du snakker om da? Ikke av de billigste de nei. Kjøp Sellier&Belliot til halve prisen heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ize79 Posted October 5, 2009 Author Share Posted October 5, 2009 JA, var vel det..... Syns det var i overkant ja Takk for tips!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ize79 Posted October 5, 2009 Author Share Posted October 5, 2009 Var nok det ja!!!! Syns det var i overkant ja!!! Takk for tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 det går da ikke an å eie noe annet enn 308win/30-06/223/6,5x55 og ikke være hjemmelader???!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raudnakke Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 35,- kr. smellen for den Norma Fmj'en er nok veil. pris ja.. S&B ligger til sammenligning på ca. 12,-... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufus Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Skøyt 100 skudd 7x57R på bane før jakta. Kom vel på 300kr Hjemmeladd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimjorgen Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Selv bruker jeg 7x57R sellier & bellot. Og har ingen problemer med det. Sies at kulen er litt "sprøere", og derfor kanskje ikke egnet til større vilt enn rådyr? Men for min del så passer det utmerket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Selv bruker jeg 7x57R sellier & bellot. Og har ingen problemer med det. Sies at kulen er litt "sprøere" Prøv en magnet på kula i sellier & bellot. Mulig du blir litt overrasket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Magnum Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 (edited) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Edited October 17, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Nei kanskje ikkje livsfarlig, men lite moro å skyte med i lengda. Det blir større løpslitasje med hardere kuler, eg har slutta å bruke S&B i mi rifle iallefall.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Magnum Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 (edited) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Edited October 17, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Du er klar over at de bare har blanda stål spon/puler inn i blyet? Hvor har du dette fra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stykkjunkeren Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Tja, etter prisen å dømme så har vel Normaprojektilene sølvkjerne, så da har han beregnet S&B kulene etter dagens stålpris regner jeg med... De helmantelskuddene i 7x57 er vel beregnet på fugl, altså jaktpatroner og ikke jaktmatch som selges i forpakninger på 50 skudd, ikke 20. Uansett i dyreste laget å skyte på skie med, ihvertfall så lenge det finnes billigere alternativer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Nei det er eg ikkje klar over Ole Magnum. Men deg hadde vært artig å fått dette bekrefta på noko vis. Eg har iallefall ikkje lyst å bruke den ammoen før det er bekrefta iallefall. Hvis det er tilfelle, så burde det gå an å skyte med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stykkjunkeren Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Nei det er eg ikkje klar over Ole Magnum. Men deg hadde vært artig å fått dette bekrefta på noko vis. Eg har iallefall ikkje lyst å bruke den ammoen før det er bekrefta iallefall. Hvis det er tilfelle, så burde det gå an å skyte med den. Såså Mauser68, bare pust. Trenden med å bruke forkobret stålmantel gikk i graven samtidig med at en tidligere germans "führer" gikk opp i røyk. Nickelmantel er noe heeelt annet, og den er blank, altså er det helt standard tambakmantel (kobber) i kulene til S&B. Riktignok sparte de på kobber i hylsene sine i gamle dager, så messingen var sykelig gul, men de har tatt til vettet igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts