Jump to content

700 spenn for 20x7x57 helmantel?!!!


ize79

Recommended Posts

Hallo?! Skjønner hvorfor folk lader skjøl, men detta kan da vel være langt ifra billigste pris å skaffe ammo for?!

 

Eller er det bare så dyrt.... Burde vel kanskje vært litt flinkere, å hørt litt rundt først, men... Ja ja, man står der i disken, prisen dukker opp, man banner litt, betaler, å går ut av butikken :)

Sånn er jeg ihvertfall, hehe....

 

Men klart, er detta overprisa, stikker jeg en annen plass neste gang...

Link to comment
Share on other sites

Tja, etter prisen å dømme så har vel Normaprojektilene sølvkjerne, så da har han beregnet S&B kulene etter dagens stålpris regner jeg med... :lol:

 

De helmantelskuddene i 7x57 er vel beregnet på fugl, altså jaktpatroner og ikke jaktmatch som selges i forpakninger på 50 skudd, ikke 20.

Uansett i dyreste laget å skyte på skie med, ihvertfall så lenge det finnes billigere alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Nei det er eg ikkje klar over Ole Magnum. Men deg hadde vært artig å fått dette bekrefta på noko vis. Eg har iallefall ikkje lyst å bruke den ammoen før det er bekrefta iallefall. Hvis det er tilfelle, så burde det gå an å skyte med den.

 

 

Såså Mauser68, bare pust. :)

 

Trenden med å bruke forkobret stålmantel gikk i graven samtidig med at en tidligere germans "führer" gikk opp i røyk.

Nickelmantel er noe heeelt annet, og den er blank, altså er det helt standard tambakmantel (kobber) i kulene til S&B.

Riktignok sparte de på kobber i hylsene sine i gamle dager, så messingen var sykelig gul, men de har tatt til vettet igjen. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...