Jump to content

Jaktkortet gone missing...


dagfs

Recommended Posts

hei !

var på rypejakt i helga og hadde med våpenkort for hagla og jakt og jegeravgiftskort. Men nå er det borte!!! (hadde det i bilen på vei hjem vet jeg..)

 

I jegeravgiftskortet hadde jeg fått stemplet inn oppskytingen for storvilt i år. Nå skal jeg på storviltjakt om 8 dager.. Hvordan løser jeg dette ?? Ser at de jeg skjøt opp til (Nidaros) har sluttet med oppskytning nå..

 

HJELP!!! :x

 

Har bestilt nytt jegeravgiftskort. Så det er greit nok nå. Våpenkort er ingen "krise" da det var kortet på hagla som var med og er nå "missing". Så våpenkortet på rifla har jeg i våpenskapet. Nå forsøker jeg å få fatt i noen fra Nidaros skytterlag... Det er dokumentasjon på oppskytningen som er utfordringen nå..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jegeravgiftskortet kan du bestille som duplikat fra jegerregisteret. Det koster som tidligere nevnt her en 50-60 kr. Skytterlaget du skøyt opp hos har helt sikkert det i listene sine og stempler på nytt hvis du forklarer situasjonen. Våpenkortet melder du tapt hos politiet. Der vil du kunne få ett midlertidig våpenkort mens du venter på det nye. Det skal uansett ikke ta mer enn ett par dager å få ett nytt.

Link to comment
Share on other sites

Våpenkort melder du bare tapsmelding til politiet, og får nytt kostnadsfritt (i alle fall gjorde jeg det da mine forsvant).

 

De stedene jeg har skutt har skrevet navnet mitt, og at jeg har forsøkt på oppskyting, noen kanskje tom kaliber, men aldri noen ting om jeg klarte det eller ei, og heller ikke våpennummer....

 

De bør i alle fall ha treningsskudda dine protokollført, men tviler sterkt for at de har nok data skrevet ned for å kunne godkjenne oppskytinga på nytt. Såfall må de ha dato, kaliber og våpennummer, signert av to vitner! Hvis ikke bøyer de lover og regler ;-)

Link to comment
Share on other sites

Dette er et problem som jeg tar høyde for hvert år jeg skyter opp.

 

Når jeg kommer på skytebanen på våren, så betaler jeg for 30 skudd. Da får jeg en lapp delt inn i 4 hvor det er to ganger 15 skudd og oppskyting med 2 våpen på, og mulighet for underskrift og felt for info på de forskjellige ting som er nødvendig under dokumentasjon av oppskytingen.

 

Når jeg er ferdig med oppskytinga passer jeg på og få underskrift og stempel på både lappen og jegeravgiftkortet.

 

Lappen blir oppbevart hjemme i våpenskapet så denne kan fiskes frem om jeg klarer og rote vekk kortet før eller under jakta.

 

Skit Jakt

Link to comment
Share on other sites

Dette er et problem som jeg tar høyde for hvert år jeg skyter opp.

 

Når jeg kommer på skytebanen på våren, så betaler jeg for 30 skudd. Da får jeg en lapp delt inn i 4 hvor det er to ganger 15 skudd og oppskyting med 2 våpen på, og mulighet for underskrift og felt for info på de forskjellige ting som er nødvendig under dokumentasjon av oppskytingen.

 

Når jeg er ferdig med oppskytinga passer jeg på og få underskrift og stempel på både lappen og jegeravgiftkortet.

 

Lappen blir oppbevart hjemme i våpenskapet så denne kan fiskes frem om jeg klarer og rote vekk kortet før eller under jakta.

 

Skit Jakt

 

 

 

Artig Nick på mannen med tidenes ordenssans :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...