Jump to content

Presisjons problemer


Sir

Recommended Posts

Det er ofte forskjell på "identiske" børser hvilke ammo de går godt med og hvilken som går best i di børse må man selv prøve seg frem til.

Viktig med godt anlegg både fremme og bak, Caldwell Shooting Rest fylt med sand e.l. er godt nok, avtrekket må forkuseres på å skvises likt hver gang

og skyt bare 3 skudds samlinger. 25 mm på 50 meter og 50 mm på 100 meter bør man få til når du finner ammo som begynner å harmonere med børsa,

noe særlig "dårligere" hadde ikke jeg vært fornøyd med. Har eksprimentert mye med 22'en og for å "måle" egenpresisjonen i børsa så må det helst være helt vindstille.

Det skal veldig lite vind til for å dytte en 22 bort fra en god samling..selv på 50 meter! To-fot er ikke bra nok, det er faktisk pittelitt rekyl i salongen!

Etter jeg bygde om til heldemper har presisjonen fått et betraktelig godt løft og gjør jeg alt riktig så greier jeg et lite trekløver på 100 meter med div Lapua ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Fikk ro i sjela nå når jeg hørte at forskjellen mellom god og dårlig ammo kan være mellom cm og A4 ark størrelse på 100m. Med ny salongen (halvauto) har jeg hatt enkelte slike samlinger. Har testet flere typer ammo og noen merker, som federal og remington var svært variabel i ladning. Hørte tydelig forskjell i smell og hadde flere hylser som mekanismen ikke greide å kaste ut. Dette problemet har jeg ikke hatt med cci hp subsonic, 300 skudd uten kiling men med høyst variabel presisjon. Skal prøve både lapua og eley før jeg gjør noe annet....

 

Som i alle andre situsjoner er det lett å skylde på utstyret. I dette tilfellet har jeg gitt "kikkerten" skylda og har nå en brukt leupold rimfire kikkert på vei i posten, Dette kunne jeg kanskje ha spart meg......

 

mvh

tore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...