Jump to content

NM / Nordisk praktisk rifle 2008


dk

Recommended Posts

Stor takk til Jan Bakke og Kristian Førde som etter instendig oppfordring fra b.la år nye RD har tatt på seg jobben med å sørge for at vi får et NM i år også.

 

Cut'n paste fra global village:

 

From the match callendar:

 

Pending

Rifle Norway

2008-07-12

(2 days) Silver Mountain Match

Kongsberg

 

Please, everyone who can help make this happen by participating in building and or running the match, contact me or Jan Bakke directly.

 

Practical & Tactical in Norway (http://www.practac.no) are giving a brand new Bushmaster XM15E2S V-match 20 to be raffeled by every crew member WHO HELPS BUILD OR RUN the match! Nationality doesn't matter, are you RO'ing or working you're in

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Glimrende, gode nyheter dette her ... vi i Ændal stiller med min 4 mann til å hjelpe.

 

Men jeg var litt stuss da det ikke ble nevnt NM rifle 08 med et enda ord på tinget, vi gikk jo for EM uten å vite at NM faktisk blir avholdt.

 

Da må det vel foretas en befaring på anlegget ganske snart slik at stager blir tegner og godkjent?

Link to comment
Share on other sites

Send meg lister med navn, evt RO status, mobilnr og mailadresser på de som kommer for å hjelpe til er dere snille - og også hvilke dag dere kommer. Bygginga bør starte mandag skal det komme i havn i tide. Jeg vil også vite om noen av de som kommer for å hjelpe til har ATV'er/crossere e.l. de kan ta med, og om det i så tilfelle er en forutsetning at de selv skal kjøre dem. Det har jeg ingen problemer med, men jeg må vite det på forhånd.

 

Har du meldt deg frivillig til å komme med ATV er det dessuten kun egen eller ATV'ens død som er gyldig forfall, de er utrolig viktige for å klare å gjennomføre scoring på overkommelig tid.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Tester nå, håper å ha den offisiel ila helga.

 

Trenger fortsatt manskapå, kan noen være med å bygge fra mandag av er det erfaringsmessig der skoen trykker mest.

 

/D

 

Blir det "klubb-vis" stager?

Tenkte på fordeling av gjengen fra oss - vi kunne jo strengt talt tatt 2 små eller en long course....

Link to comment
Share on other sites

Siden ser bra ut. Men under "How to get there" skrev dere:

Airport Taxi to/from Airport Gardermoen and Oslo City Center:

Offers a fixed price to and from Gardermoen Airport / Oslo City Center. The prices are less than normal fares (from NOK 500,- for a taxi for 4 persons). These taxis have the logo: "Airport Taxi" on the side of the car.

 

Oslo taxi tar vel fra 5-600 men dere bør legge til at passasjeren bør be spesifikt om fastpris. Setter han seg bare i bilen og sier oslo, kan sjåføren starte takstameteret som vanlig og kjøre. Og det blir fort dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Har litt lyst til lyst til å skyte med mauseren også, men orker bare å konse om en ting av gangen.

 

 

Ser det er litt nasjonaliteter påmeldt allerede.

Tyskere, finner, nederlendere, og irer????

 

Visste ikke at de drev med sånt i Irland..

 

Trodde de bare drakk øl og sang om at engelskmennene tok livet av dem...

 

http://www.youtube.com/watch?v=ssFOb2Xj ... h_response

They come over here and they take all our land, they chop of our heads and they boil them in oil. Our children are leaving and we have no heads. We drink and we sing and we drink and we die..

 

Blir artig å møte dem.

Link to comment
Share on other sites

Siden ser bra ut. Men under "How to get there" skrev dere:

Airport Taxi to/from Airport Gardermoen and Oslo City Center:

Offers a fixed price to and from Gardermoen Airport / Oslo City Center. The prices are less than normal fares (from NOK 500,- for a taxi for 4 persons). These taxis have the logo: "Airport Taxi" on the side of the car.

 

Oslo taxi tar vel fra 5-600 men dere bør legge til at passasjeren bør be spesifikt om fastpris. Setter han seg bare i bilen og sier oslo, kan sjåføren starte takstameteret som vanlig og kjøre. Og det blir fort dyrt.

 

Takk for kommentaren! Planen var å sjekke nettopp dette, men jeg har sett meg fullstendig blind på slike "småfeil" som egentlig er forholdsvis grove. Skal korrigere så snart jeg får sjekket (du har helt sikkert rett).

Skal også ta med en setning om at fastpris bør avtales på forhånd.

 

Fint om dere sier fra om slike ting, fortsett med det :-)

Dette har vi aldri gjort før, så det er flott med tilbakemeldinger.

 

JanB

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jaggu jeg og påmeldt, ble litt nervøs her nå, ble fort folksomt på den lista gitt. :lol:

 

Idag Kl 1154 fikk jeg beskjed om at det var befaring på baneanlegget i kongsberg kl 1530, kl 1230 satt vi i bilen bortover og var fremme kl 1526, stramme tidlinjer her ... :D

 

Virker på meg som arrangørguttane har full kontroll her, nå skjer ting kjapt og greit, er godt noen har kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Tester nå, håper å ha den offisiel ila helga.

 

Trenger fortsatt manskapå, kan noen være med å bygge fra mandag av er det erfaringsmessig der skoen trykker mest.

 

/D

 

Er jeg satt opp som RO? -skal hjelpemannskap registrere seg på lista?

Beerman spør også.

Link to comment
Share on other sites

Ja, du er satt opp som RO. Har ikke satt opp Beerman ennå, men det kan du rekne som fikset nå.

 

Når det gjelder stager og bygging, må vi se hva som skal bygges og hvilke manskaper vi har tilgjengelige før vi kan avgjøre hvem som gjør hva.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Det er nok fordi resten av dere er en gjeng med KYLLINGER! tenker jeg... :mrgreen:

Håper nå Ola og Roy stiller i allefall... :wink: (jeg vil nemelig ha revansj! I år skal jeg også skyte med kikartut!)

 

Det blir sikkert så lite deltakere at du havner i SAO :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det AR med funksjonsproblemer du skal bruke i manuell klassen, Hassel?

Å nei du, Automat rifle bruker jeg på bare slike små tulle stevner i dalstrøka innafor.

 

Dette blir jomfrustevnet til "Dødens grusomme Mævvser" Omkamret med tungt løp og munningsbrems i .308, landerød jaktstokk med god rekylkappe, expresssights scoutmount med 2x Leopold EER og Übertaktiske omladninger fra klips! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Et kjapt spørsmål til dere som driver med dette, finnes det Nordisk mesterskap i teoretisk rifle også :?:

 

Ja selvfølgelig....

 

Det foregår parallellt med den praktisk delen. Gjøres som regel unna i to deler: før man skyter selv, og etterpå.

 

Delen før ender alltid med et suverent resultat for alle, spesielt når man teoriserer og hoverer over alt den som skyter før enselv gjør galt.

 

Delen etterpå ender alltid med et suverent resultat for alle når man teoriserer og forbanner seg over hvordan resultat kunne blitt, hadde det ikke vært for at været, ammo, rifle, RO og gårsdagens seine kveld i hotellbaren forårsaket trøbbel i den praktiske delen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nå ble jeg plotzlich ein bischen usikker her, men skyter de gratis de som skal bygge og skyte prematch samt være RO og hjelpemannskap?

Følger ikke helt med i timen her :oops::)

Hvis jeg bruker flere dager (oppimot en uke) av livet mitt (Midt i oppusinga og familiehelvete 8) ) så for å bygge og drifte / bidra til at stevnet går i orden, ja da forventer jeg å få skyte gratis.... :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har dere fått svar på om de som skal bygge/drifte slipper å betale?

 

Ser også at på hjemmesida står det:

"Courses of Fire

...to be announced within 25.april."

 

Noen som veit når dette kommer?

 

Dette tar jeg som en selvfølge, skal være der hele uka :D

 

Stagene er vel ikke helt ferdigplanlagt ennå tror jeg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Alt er pakket og klart her nå. (nesten) skal være der hele uken og bidra med alt jeg kan, eller det lille jeg kan heter det vel.

Nå gjenstår bare en kjapp rydding i Hiacen i morgen tidlig så setter jeg kursen mot Heistadmoen. Ja, jeg vet Dagfinn, det trengs!! :lol:

Har store ambisjoner om å snike meg et par små plasser opp på resultat lista i år, så bare se opp.. :roll:

 

Ser dere andre på plassen, ship o`hoi!

Link to comment
Share on other sites

Skal kjøre fra Bergen og søkte etter reiserute på Gule Sider.

 

Da kom denne opp.

 

Er det korrekt kjørerute fra Bergen. Skvatt litt når jeg så det var bare 6,5 timer.

 

Er en smule skeptisk til reiserute planleggere og GPS'er så derfor lurer jeg på om det er noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...