Jump to content

NM / Nordisk praktisk rifle 2008


dk

Recommended Posts

Ble vist 12 DQer i matchen IIRC.

 

To skjøt vist stålet/popperene i skogsløypa fremme foran chargeline'n. En pekte seg ut og en snubla og brakk skulderen (men pekte seg IKKE ut).

Itillegg røyk noen andre på andre stager, mest for peking. Dog var det vist en som røyk da han var for hard på gasspedalen

 

btw mener du havna på 30-35 plass.

Og ja en ATV var kjekk på stagen deres. Vi kjørte en squad der etter vi var ferdig på 4 og tok med ATVen.

Skjønner godt du ble sliten etter å ha sprunget opp og ned der...

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha de gale har det godt... :mrgreen:

 

Nå var det over gitt, var godt å komme hjem til Agnes kl 0430 i natt etter en uke på 6 manns rom der orale og anale kroppslyder var i fokus... :oops::wink::mrgreen:

 

Jeg vil faktisk rette en takk til Notodden klubben og Kristian F og Jan B som tok initiativ til dette, uten det så hadde det nok ikke blitt NM i år.

 

Bygging av stagene mandag til onsdag gikk jo greit etter at det værste kaoset hadde gitt seg... :D

 

Prematchen var en langdrygd affære, og jeg trodde at mainmatchen skulle ta lenger tid enn den gjorde, men flyten mellom stagene var helt topp, iallefall til og fra stage 15, der jeg og Nicolas var RO, takk til alle skyttere som oppførte seg eksemplarisk, vi hadde ikke noen DQ eller reshoot overhodet på stage 15.

Tror jeg har løpt noen km på denne stagen i løpet av helga, ble litt skuffa da når jeg kom hjem og fant ut at jeg hadde lagt på meg en kg i løpet av uka ...hehe :oops::mrgreen:

 

Finner er noen rare dyr, jeg stod som RO på skogsløypa under prematch og så plutslig så kommer det en bil i en drittfart, ut hopper 5 Finner og stormer opp i start area, og ut av munnen på den fulleste Pirrkaen kommer følgende på finsksvenskengelsk: where the fuck arre the motherf..... barracks, and wherre are the god damn motherf.... statsoffice... :mrgreen: herremann tenkte jeg, er det mulig... :roll::mrgreen: han kom på pallen i nordisk forresten.

 

De hadde kjørt seg vill inne på heistadmoen baneanlegget...hehe.

 

Punkt i huskeliste til EM: merke opp baneanlegget og forlegninger tidligere samt legge ut kart på invitasjon :wink:

Link to comment
Share on other sites

Punkt 2 på huskelista bør være:

Aldri røde stålplater mot grønn bakgrunn, rød/grønn fargeblind er en ganske utbredt synsfeil!!!!

Mega kjipt og ikke kunne se platene overhodet, Hvis de skal være røde, bør det i det minste også settes opp en plate med kontrastfarge bak.

 

 

Ellers var allt kjempemessig, stor takk til de som gjorde dette mulig.

:D

Link to comment
Share on other sites

Ja FN G1, det er jeg helt enig i, traff på flere som måtte gi opp å treffe stål de ikke så, det hadde også med lysforhold å gjøre. om sola var oppe eller bak skyene, for et par skyttere på stage 15 så stålene under walktrough men ikke under skyting. Vi hadde med 16 hvite stålplater, men de ble "lakket oransje av en sabotør i nattens mulm og mørke" hehe.

 

M Elstad var jo inne på det med å lakke platene hvite med sort bakgrunn.

 

Det som var litt vittig var at litt oppi åsen for stage 15 så er det en stein lakkert oransje, ca 400 vekk men innenfor pekevinklene, og et par av sqaddene så denne, og trodde at det var en plate som var med i stagen, var vanskelig å holde seg alvorlig som RO da.hehe. Det ble jo opplyst under briefing da.

 

"frekke" som vi Ændalitter er så er vi igang med å lage en punktliste der våre folk kommer med tilbakemeldinger på hva som kan forbedres til EM, dette burde vel de fleste klubbene gjøre, og videreformidle dette til EM rifle 09 komiteen via klubbrepresentanten.

Link to comment
Share on other sites

Ble vist 12 DQer i matchen IIRC.

 

To skjøt vist stålet/popperene i skogsløypa fremme foran chargeline'n. En pekte seg ut og en snubla og brakk skulderen (men pekte seg IKKE ut).

Itillegg røyk noen andre på andre stager, mest for peking. Dog var det vist en som røyk da han var for hard på gasspedalen

 

btw mener du havna på 30-35 plass.

Og ja en ATV var kjekk på stagen deres. Vi kjørte en squad der etter vi var ferdig på 4 og tok med ATVen.

Skjønner godt du ble sliten etter å ha sprunget opp og ned der...

 

Ikke fritt for at beina har vært mærka av den bakken på stg 5 en hel dag oppog ned nei :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

.rett og slett ufokusert pga mye teknisk svikt med børsa som var helt unødvendig og var bare slurv.men samtidig kun meg sjøl og skylde på.

 

Var det du som hadde "bygd om" børsa di til "enkeltskudd retttrekkerpang" på stage 15? :mrgreen:

 

He he, isaåfall synesjeg du var tålmodigheten sjøl, jeg hadde lempa pangen i myra etter 2 mag med retttrekking...hehe.

 

ellers, til dere som etterlyser resultater så er det stats og webmaster på nfps som legger disse ut på http://www.nfps.no samt at resultatene også kommer på http://www.silvermountainmatch.com etterhvert, har snakka med gutta med resultatlistene tidligere idag.

 

Har fått noen mail via kammeret.no ang resultatlister men avsenderadresse kommer ikke frem på denne, tror PM funker bedre hvis en skal svare på slike ting.

Link to comment
Share on other sites

Ble vist 12 DQer i matchen IIRC.

 

To skjøt vist stålet/popperene i skogsløypa fremme foran chargeline'n. En pekte seg ut og en snubla og brakk skulderen (men pekte seg IKKE ut).

Itillegg røyk noen andre på andre stager, mest for peking. Dog var det vist en som røyk da han var for hard på gasspedalen

 

btw mener du havna på 30-35 plass.

Og ja en ATV var kjekk på stagen deres. Vi kjørte en squad der etter vi var ferdig på 4 og tok med ATVen.

Skjønner godt du ble sliten etter å ha sprunget opp og ned der...

 

Ikke fritt for at beina har vært mærka av den bakken på stg 5 en hel dag oppog ned nei :mrgreen:

 

Ja, Hassel og Cardinal hadde det fint på stage 4, kjørte rundt i ATV. Eller gikk til det nærmeste holdet...

 

Det ble vel noen meter med gåing på stage 5 i løpet av helga :D , det var jo meningen det skulle være ATV der også, men det ble en for lite

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha bygd stage 5 og brukt bil og atv der til det så tror jeg at den bakken hadde blitt grusomt oppkjørt og ødelagt med 120-140 kjøringer der i løpet av stevnet, samt at etter å ha sett de gutta kjøre atv på preshooten så virket det som om det kun var en full fart knapp på atv...hehe :mrgreen:

 

På stage 15 så ble veien så oppkjørt av atv i løpet av helga at det ikke var mulig å kjøre der med personbil, men regner med at en veiskrape ordner det greit. Det hjalp vel heller ikke at atv føreren var en fartsgal finne. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja tusen takk til der som arrangerte stevnet.

 

Det var skikkelig moro. Akkurat passelig med stål å skyte på også for oss som liker å høre det si pling.

 

Hadde bare to uheldige stager. Stage 1 der jeg skjøt to flotte dobble alfa gjennom hardcover og en stage der jeg fikk problemer emd ett magasin.

 

Men pyttsann. Jeg havnet på 23 plass og er storfornøyd med det.

 

Dum som jeg var ble jeg værende for å se premieseremonien også så det ble en drøy tur hjem igjen for oss som skulle kjøre til Bergen.

 

Klokken 0830 stod jeg på jobben og tigget om fri.

 

Men en opplevelsesrik helg ble det uannsett.

 

Dobble hotell senger som ikke kan tas fra hverandre bidro helt klart til å gjøre det hele mer intimt.

 

Tusen takk for meg.

Link to comment
Share on other sites

Flott stevne! Ser fram mot EM neste år! (Memo til meg selv: mer olje i mekanismen... :oops: )

Men lurer: på hjemmesiden til stevnet er det en bildelink. Kommer det noe der? Kunne vært morro å sett noen (eller film). Hadde ikke med kamera selv. NM 2007 hadde og en slik, men der havnet det vel bare 2-3 bilder fra byggingen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan jo legge ut litt av bildene jeg har, er ikke så fototekniske bra saker da men :

 

Puss er viktig hehe

DSC00316.jpg

 

Dietrich Von Streit som RO på stage 2 preshoot:

IMG_0195.jpg

Stage nr 3 preshoot:

IMG_0208.jpg

 

Stage nr 3 preshoot:

IMG_0222.jpg

 

IMG_0230.jpg

 

er hardt å lage stager i 3 dager for så å skyte preshoot…hehe

IMG_0232.jpg

Nå våkna han til gitt:

IMG_0233.jpg

 

Dietrich sleeping:

IMG_0235.jpg

 

 

IMG_0240.jpg

 

 

IMG_0248.jpg

 

Det er vel bare for de som har bilder å legge det ut her i tråden vel?

Link to comment
Share on other sites

If they had some flowers, it might look like a good funeral, buried with my toys. :D

I still look for a good reason why I need an ATV.

Last day here for this time, sitting in the norwegian summer (18 C with heavy rain) in Oslo.

Regards, Dietrich + Ursula

 

NS.: DK has my photos if he wants to post any here; or mail me if somebody wants to have them, nothing special, mainly photographed rifles we do not have at home.

 

Jeg kan jo legge ut litt av bildene jeg har, er ikke så fototekniske bra saker da men :

Dietrich sleeping:

IMG_0235.jpg

Link to comment
Share on other sites

It was a good photo of you Dietrich ...You witness a good reason for a ATV on stage 12 and 13 on the pre match :mrgreen:

We had some fun there...

That is the problem :mrgreen: I had Olaf run the buzzer as often as possible so me myself could help K. with the steel setting on 13/14 :mrgreen: Dietrich

Link to comment
Share on other sites

Hello there Dietrich and Ursula, ill publish some of the pics of you as we didn’t have time to transfer them to you in the camp.

 

We will just call it the German tread…

 

 

dietrich ready in car stage 2

dietrichincar.jpg

 

 

dietrich and Ursula with crew preshoot stage 3

crewstage2preshoot.jpg

D load and make ready stage 3

dietrichstage31.jpg

 

 

and the buzzer is beeping

dietrichstage32.jpg

 

The heat is on

dietrichstage33.jpg

 

Ursula in car stage 2

ursulaincar.jpg

 

ursula in stage 3

ursulastage31.jpg

 

Dietrich forgot his gun..hehe

dietrichwithoutgun.jpg

 

D with gun

dietrichwithgun.jpg

Link to comment
Share on other sites

hmmm føler at det er noe MOBBING på gang.

 

oki vi starter på stage 11, fjøra som låser buffern mot bolten hadde løsnet og lagt seg i avtrekket, teknisk svikt og omskyting,

stage 12-13-14 går sånn noge lunde med ett lass med klikk,stage 15 var ett helvete, etter endt skyting oppdager jeg at låseskruene til avtrekket har løsnet.ooooo da blir det fikset og vi er klar for og i det minste ha det gøy.

stage 10 bang klikk bangbangbangbangbang, hmmm tenke, jeg trenger fult mag videre, jupp vi bytter,huskehuskehuske trangt ja, ut med mag vrir kroppen og kompanserer pipa i sikker rettning,vrir hue for og hente mag..staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaans,huu hva skjer :oops: DQ pga pekevinkel, oki bare og bøye seg i støvet og ta det med ett smil,en i klubben filmet det seff og nei ingen grunn til og nekte ja.

 

men lærte utrolig mye og var bestemt på og i det minste lære mye og treffe mest mulig samt ha det gøy,skyter ikke NM med major og første konkuranse med ett håp om og vinne men gud å morro det er med 308 og stål i forhold til 223 :mrgreen: s¨dere får si va dere vil men jeg stille i open major neste gang :wink::mrgreen:

 

Hmmm... var ikke det Stage 12? -jeg var CRO der.... Synes du var flink, jeg ;-)

Link to comment
Share on other sites

Thanks for the pictures Carl Erik! Pictures are all I can read here :( Should learn norwegian language, even the little kids know :D My favourite photo is the one from our friends coming up from Sauna to BBQ area Saturday night for refreshment :mrgreen:

 

Stage 13 and 14, this is Stage 12...

 

Thanks for effective work :D

Link to comment
Share on other sites

My favourite photo is the one from our friends coming up from Sauna to BBQ area Saturday night for refreshment :mrgreen:

 

Oh well... i just didnt get to see that one, after i got one / or several of your appfelsnaps... just for medical reasons of course, i found out it was time to get to bed, just in case...hehe. But feel free to publish the pics of the finn`s saunateam here...hehe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...