Jump to content

Norma Jaktmatch 308 w


blackops92

Recommended Posts

  • 2 years later...

Drar opp denne igjen istedenfor å lage ennå en tråd om emnet...

 

Har noen verifisert denne BC'n? Jeg kom fram til nesten det samme ved å beregne BC i PCB med utgangspunkt i V0 og V100 oppgitt på pakken. Fant da BC=0,435. Men, i databasen i PCB så ligger det to andre Norma 308 med 150grs kule fra før av. Disse har BC=0,250 og BC=0,280. På grnnlag av dette ble jeg olitt i tvil om hvorvidt 0,435 er riktig, eller om det er helt ute på jordet :roll:

Link to comment
Share on other sites

I følge Norma:

 

Jaktmatch Bc-.423 V0-810ms

Golden Target Bc-.438 V0-830ms

 

Regner med Norma bruker samme forutsetninger for sine målinger uten at jeg VET dette.

Uansett ikke store forskeller.

 

som sagt, BC kan variere som føllge av hastighet. Dette gjør at Sierra oppgir forskjellig BC for samme kule i forskjellige hastighetsintervaller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

noen som bruker jaktmatch på gås og rev med gode/dårlige erfaringer?eller er det oryx som skal i kammeret på 308w for at man skal være sikker på human avliving. vet at god treff etc er viktig men er intr i erfaringer fra brukere som har erfaring fra virkelige jaktsituasjoner med både jaktmatch og oryx på rev og nedover.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...