Jump to content

150 grs nosler custom comp. Håpløs kule?


jegern79

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte opprinnelig denne kula for konkuranseskyting, men etter div tester med forskjellig krutt og ladninger er jeg svært skuffet.

Kaliberet jeg bruker er 3006.

Jeg har foreløpig ikke kjørt opp hastigheten så voldsomt, men har holdt meg under 820m/s.

Er det noen her som har positive erfaringer med denne?

Isåfall ville det vært flott om dere kunne dele noen ladedata med en skuffet og fortvilet hjemmelader :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det en spesiel grunn til at du lader den til 308 hastighet?

Tror du vil få bedre resultater med å få opp hastigheten.

Ladedata på 150 gr kule i 3006 står på side 234-235 i ladeboken v.6

 

Erfaringsmessig går machkuler best med svake ladninger i mine våpen. Dessuten blir rekylen behageligere.

Har erfart at ladedata som er oppgitt i ladeboka kun er veiledene. Kuler i 150 grs er jo forskjellige i forhold til hvilke hastigheter de trives i. Her er det store variasjoner.

 

Men jeg skal piske denne opp i rundt 900 m/s. Vil tro rundt 54 grs 140 vil gi denne hastigheten. Får se om presisjonen kommer da..

Link to comment
Share on other sites

150 grs nosler CC? hvor får du kjøpt den kula?

det er ikke 155 grs?

Trodde det var noe nytt, men fant den ikke hos Nosler.

 

Har kun testet 168grs versjonen og har konkludert med at den går like greit som Sierra's som ble brukt før, kort sakt veldig bra i flere børser i 30-06 og den lille.

Link to comment
Share on other sites

Har kun testet 168grs versjonen og har konkludert med at den går like greit som Sierra's som ble brukt før, kort sakt veldig bra i flere børser i 30-06 og den lille.

 

Har akkurat startet en tråd med spm om ladedata til denne. Du kunne ikke gi et lite tips? En startladning for eksempel, og hva som gikk veldig godt i din børse...?

Link to comment
Share on other sites

150 grs nosler CC? hvor får du kjøpt den kula?

det er ikke 155 grs?

 

Du har helt rett. Kulas vekt er selvsagt 155 grs :oops:

 

Og hvor får du kjøpt den :?::?:

 

Tar nå mine første famlende steg inn i ladeverdenen, og kjenner ikke terrenget.. Kjøpte 168grs på XXL til treningsskyting i 30-06 fordi den er sabla rimelig og går for å være god, men kunne egentlig tenkt meg noe litt lettere... Er 155grs like billig som 168grs kan den fort bli en favoritt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...