Jump to content

Remington Seven (samletråd)


MADMADS

Recommended Posts

Nokre spørsmål, eg håper nokon har svar:

 

 

Nokon her som har Tubbs Speedlock tennstift og fjær på sin Seven? Hvor evt bestilte du frå?

 

Nokon som har bytta boltmuffa til ei i aluminiumistaden for stål?

 

 

Byrjer bli "manisk" på å luke ut potensielle feilkilder/løse deler, så jeg har begynt å snuse på å bytte ut mi standard Leupold montasje, med samme produsent si Dual Dovetail montasje. Samme innvridning av ringene både framme og bak= ingen sidejusteringskruer til å kunne løsne.....(Jupp, vet at det mest sansynlig ikkje skjer, men det er en gang det mellom øra som surrer...)

 

 

Satser på at nokon har svar til meg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jag lyfter den här fina tråden!

 

Vet någon var jag kan finna en weaver/picatinny-bas till Remington Seven (senare modellen med 4 hål). De jag har hittat och kan köpa är alla 20 MOA, men jag vill ha utan lutning (0 MOA).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei. Noen som har noe formeninger om seven i 223 holder til mengdetrening? Eller om den blir for fort varm? Bør jeg heller gå for en vanlig 700 eller tikka? 

Tenker en lett, grei rifle til toppjakt og rev, og mengdetrening på bane, så den må kunne klare 1,5moa, 

Link to comment
Share on other sites

@Nessuno Det finnes en Seven som heter predator, den har litt tykkere pipeprofil en den vanlige og bør dekke dine forventninger. Ellers ville jeg kjøpt en vanlig 700 og kappet løpet for å holde vekta nede. De tynne Seven løpene blir fort varme :( Kanskje litt bedre i .223rem, men 260 rem som jeg testet ble veldig fort varm og slik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det noen som har prøvd å bytte ut kolbekappa på en orginal seven-plaststokk? Noen som har funnet et alternativ som passer rett på?

Skulle hatt en kolbekappe som bygget litt i lengden, samtidig som litt ekstra rekyldemping bare er et pluss.  Har sett at det finnes et uttal versjoner til rem 700, men det virker ikke som profilen på kolben er lik den orginale seven-plaststokken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...