Jump to content

Jaktradio med Bluetooth


gaupejeger

Recommended Posts

ja spiller ingen rolle om det er amatør radio, men er det noen som har slik, evt testet den

 

Jo det spelar ein ganske vesentlig rolle om det er ein amatørradio eller ein jaktradio. Den eine har du lov å bruke som amatørradio, den andre har du lov å bruke som jaktradio... Ingen av dei har du lov å bruke til andre ting enn dei er godkjent til å bruke...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tar denne opp igjen. Ble så jeg kjøpte lafayettes system bt80, med strupemikrofon bts 80. Må vel bare konkludere med at dette er noe som må utvikles videre, men er utrolig fint når det fungerer! Det gjorde det desverre bare to dager og det er litt snaut :wink: Mottakeren bt80 fungerer som en drøm, men sendinga fra strupemikrofonen ble bare grøt etter noen dager! Har ikke prøvd med handsfree til mobtlf o.l. men dette skal fungere greit. Må nevne at denne (mottakeren) er beregnet på Micro 5, men finnes adapter til Micro 3, og denne er kompatibel med mange andre radioer, jeg bruker den på en eldre Hunter ! Har sendt strupemikrofonen til importør, håper de får dette til å fungere !

 

Andre som har prøvd blåtann i høst ??

Link to comment
Share on other sites

Har brukt blåtann på jakt i to år. Dette er kun noe som er pålitelig når det ikke regner og snør.

Det er hodesettet som ikke tåler vann, disse er jo beregnet for mobil. Greit å ha men ville ikke kjøpt det etter å ha prøvd.

Mye bedre med en liten ørepropp med micpå ledningen. Detter den av øret i krattet så henger den der. Blåtann saken må du leite etter.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Drar opp denne igjen.

 

Er det noen som har prøvd jaktradioer med ørepropper fra Starkey, Resound eller lignende? Jeg skulle tro at disse greide seg bedre i regn ettersom de er mere inni øre som et høreapparat? Hvis jeg ikke tar feil, går lyden til proppene via en teleslynge som kan henges under jakken. Men jeg vet ikke om slike teleslynger tåler fukten som oppstår innenfor jakker og genser fra varm og svett jeger?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Drar opp en gammel tråd her. Jeg har fått ettermontert blåtann i en Icom radio, først og fremst for å kunne bruke den trådløst mot en hjelm med headset. Jeg bruker samme radio under jakt, og da melder seg spørsmålet, finnes det en ørepropp med blåtann som er solid og vanntett nok for å kunne bruke på jakt? Noen som vet? noen som har prøvd noe slikt? regner med at propper tenkt for bruk med mobiltelefon fort tar inn vann. Hadde vært litt fint å kunne ha radioen i sekken uten kabel til øret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...