Jump to content

IOR 1.5-8x26 35mm Tactical Illuminated CQB Reticule


dartvidar

Recommended Posts

Hei

Er det noen som har erfaring med IOR 1.5-8x26 35mm Tactical Illuminated CQB Reticule til praktisk skyting? Jeg har sett flere tester hvor den får god kritikk. Jeg ser og hører alle sier Zeiss og swaro er best, men hvordan er denn kikkerten i forhold til disse innen praktisk?

ZEISSVICTORY VARIPOINT M 1,1-4X24 T* har jo forstørrelse på 4 og på IOR så har du opp til 8.Pluss den har innebygget kulebane kompensator, jeg vill uansett ha et Doctor rødpunk sikte på siden av kikkerten.

 

http://www.valdada.com/product/a2655086 ... b0c8b.aspx

 

Det er jo en kikkert til bort i mot 10 000 kroner, så den bør vell være bra? Er det noen i norge som selger denne kikkerten?

Link to comment
Share on other sites

Har aldri sett i den, men det er som regel en grunn til at folk velger som de gjør. Og her i Norden(der praktisk rifle står sterkest) så er det vel Zeiss og Swarovski som regjerer.

 

Når det gjelder tester, så er den sikkert bra, men personlig har tar jeg omtaler/tester fra USA med en stor klype salt når det gjelder optikk.

 

Og for ti lapper, da hadde jeg heller sett meg om etter en brukt Zeiss Varipoint, enten 1,1-4 eller 1,5-6. Bare sørg for at det er en versjon uten den selvjusteringen av lyset.

 

Personlig har jeg nå konvertert til Swarovski Z6i, har tidligere både hatt forskjellige Zeisser og S & B

Link to comment
Share on other sites

alle sier Zeiss og swaro er best

Har en IOR 3(4)-18x44, den er bra tror jeg, og jeg er nok regnet som optikk-nazist av mange, Har ikke hatt den så lenge så jeg kan ikke si for bastant, men det virker lovende...

Jeg har ikke oppdaget noe å klage på ennå - bortsett fra at justeringsrattene ikke er merket i mrad, men i halve mrad? Klikkene er uansett 0.1mrad, og det er mange av dem, 10mrad per runde, og 22 tilsammen. Digger MP8 retikkelet.

Den samme idiotiske designet på merkingen på rattet har forresten Zeiss DV også - skal du betale deg unna den må du ha S&B eller USO.

 

Den er veldig skarp og klar optisk, men har ikke hatt tid til å sammenligne på en kontrollert måte eller teste noe som helst, De er ikke billige, men jeg tror de forsvarer prisen (som er ca halvparten) overfor S&B, USO og slikt: Ikke helt like bra, men mye billigere. Optisk holder den seg godt mot pre-FL Zeissene. De nyeste S&Bene er jo også fantastisk klare så de har nok et lite forsprang. Har aldri kikket i en USO.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Min kikkert er montert med orginale IOR montasjer, hvorav den fremste er satt i fremste sporet på upper`n. Til stående og knestående fungerer det greit, men det blir litt hodeaking ved liggende. Kjører med vanlig A2 kolbe og er noe mer enn gjennomsnittlig lang, jeg får greit indeksert nesa mot ladehåndtaket med dette oppsettet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...