Jump to content

Tikka t3 lite m/ Burris Fullfield 3-9x40?


Oddgeir

Recommended Posts

En tikka t3 lite er jo et supert våpen i seg selv, men hvorvidt dette er et røverkjøp avhenger jo selvsagt av hvor mange skudd det er skutt med den...jakt og friluft i arendal selger nå t3 lite for 8390 kr...så kan vi jo ta regnestykket på hva kikkerten koster: 2600 kr...Og da spør jeg, hva slags kvalitet får man for 2600 kr?

 

MEN, vis du ikke er kresen på hva du ser gjennom, og børsa er forholdtsvis ny, så ville jeg sagt at det var et greit kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Du får ny børse med Leupold VX-I montert til samme pris på J&F med all sannsynlighet.

Da får du også et sted å gå og slå neven i benken hvis børsa eller kikkerten viser seg å være søppel. (usannsynlig).

 

Jeg ville vurdert tilbudet om han hadde gått ned til maks 8000kr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte akkurat samma pakken (i 6,5) som var brukt en sesong privat for 10.000 for 11/2 år sida. Ser i ettertid at jeg betalte for mye. Rifla er OK bortsett fra det sedvanlige plastopplegget. Magasinet på min er noe skikkelig dritt. Fjæra er for dårlig (svak?) slik at sluttstykket ofte vipper over patronen slik at denne ikke kamrer. Burriskikkerten er grei i dagslys men fungerer ikke under krevende forhold så den bytta jeg i en Zeiss classic 2-10X50 som er mye bedre (men etter min mening oppskrytt- for dårlige skumringsegenskaper til min rådyr- og hjortejakt). Med den større zeissen på måtte jeg bytte montasjen. Stokken fungerer bra men ble etter mitt syn for simpel og ble byttet i en KKC-stokk. Pipa ble gjenget opp til Hausken-demper som stort sett sitter på- så dette ble et prosjekt (dyrt). Mangler bare nytt (5-skudds) magasin så blir dette bra. Dette ble mye off topic men min påstand er at dette er for dyrt da du nok bør bytte kikkert uansett og en Tikka T3 til 11000 begynner å nærme seg dobbel tilbudspris

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en fullfield II med ballisticplex retikkelet og jeg er meget fornøyd til prisen. Den er forholdsvis klar og mekanikken har ikke spilt meg noen puss så langt. Skal nevnes at jeg handlet den over dammen for et par hundre dollar, men tror nok uansett ikke du kommer til å bli misfornøyd med den med mindre du er meget fin på det. Finnes helt klart bedre kikkerter, men til bruksvåpen funker den helt flott!

Gratulerer med ny børse:)

Link to comment
Share on other sites

Grattulerer med ny børsa, den blir du nok fornøyd med. Og liker du ikke stokken/blir lei den, så sjekk ut en KCC stokk (T3 med KCC stokk er mye børse for penga).

 

Selv har jeg akkurat solgt min T3 (SV i 223r). Og angrer litt (må desverre ofre noe for ny børsa som skal i hus).

Min har ihvertfall ett nydeligt avtrekk (rett ut av eska) og en fin sluttstykke gange. Og jeg er overbevist om at kjøper kommer til å være super fornøyd når han henter den (skal opp og skyte de siste pliktskudda med den om en time, og så en siste liten puss før den pakkes ned :( ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...