Jump to content

tikka t3 lite 223


rådyrfot

Recommended Posts

hei... har bestilt meg en tikka t3 lite 223 m hausken standar demper...har en leupold vx2 3-9x50 og en spencer classic 1,5-6x42 m rødpunkt...hva mener dere er den beste kikkerten ali fra rypejakt til rådyr og beverjakt.? er det noen som har erfaring med ammo til tikka t3 i 223...har tenkt og holde meg til 55 grains ammo...

Link to comment
Share on other sites

T3 har en riflestigning (1:8) som gir deg anledning til å bruke tyngre og mer solide kuler enn de fleste 55grs. Dette vil være en fordel til større småvilt/ mindre storvilt som rådyr.

 

Jeg ville ha gått for Leupold kikkerten på børsen.

Link to comment
Share on other sites

fin pakke det der.

har en Tikka T3 Lite SS som jeg ikke har fått skutt med enda :( shame on me.

Hva måtte du gi for den pakken ? og hva kostet dempern?

 

Skal ha meg en til tikka pakke i 3006 eller 6,5x55 til elgjakta

samt en demper til 223

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

jeg bytta inn en finn classic combi såm jeg ikke var fornøyd med, så jeg betalte 10000 får børsje og demper, får kikkerten hadde jeg fra før...demperen fikk jeg får 28000 inkl. gjenging og montering...jeg handlet hos L.Johansen på Namsos. Du får kjempe gode priser den men Utrolig lang leveringstid :(

Link to comment
Share on other sites

Driver selv i disse dager og venter på en Tikka T3 lite stainless .223. Axel Bruun kunne skaffe på ca to dager ble det sagt, så forrige onsdag skulle den egentlig kommet, de skylder på treig postgang :/ Håper den kommer nå i morgen. På rifla blir det satt en Zeiss conquest 3-9x50. Satser på at dette blir brukbart, dette er min første rifle m/kikkert, så gleder meg:) Finnes det noen spenstig ammo til .223 som er verdt å prøve ut?

Link to comment
Share on other sites

Driver selv i disse dager og venter på en Tikka T3 lite stainless .223. Axel Bruun kunne skaffe på ca to dager ble det sagt, så forrige onsdag skulle den egentlig kommet, de skylder på treig postgang :/ Håper den kommer nå i morgen. På rifla blir det satt en Zeiss conquest 3-9x50. Satser på at dette blir brukbart, dette er min første rifle m/kikkert, så gleder meg:) Finnes det noen spenstig ammo til .223 som er verdt å prøve ut?

 

 

Får alt av jakt med 223 så Bruker jeg 3 typer

 

Til trening og fugljakt(Matfugl):Federal American 55grains FMJ

Til varmintering og jakt på det du ikke skal spise:Winchester CXP1 55grains

Til Litt større matvilt rådyr og bever:62 grains Federal Fusion

 

Alle disse tre typene koster under 300kr får 20 skudd.I min tikka går alle typene likt så jeg slipper og skru noe såm helst på kikkerten. Alle disse typene har også likt treffpunkt fra 100-300 meter.Og sist men ikke minst GRATTULERER med ei kjempe børsje og et kaliber jeg tror du kommer til og bli veldig godt fornøyd med..

Link to comment
Share on other sites

Var og hentet rifla idag:) Førsteinntrykket er bra synes jeg. Ligger godt i hendene, lett og fin. Ville nok kanskje ikke valgt en så lett rifle til noe større kaliber enn .223, men for min del passer dette da bra.

 

Kjøpte med en 140pk. S&B 55grain helmantel, og en Norma jaktmatch 55grain.

Det var de eneste alternativene de hadde.

 

Zeissen har ligget hos tollerne på Gardermoen siden Fredag, og der ligger den godt ser det ut som :S men kaaanskje iløpet av uken *krysser fingrene*

 

Gleder meg virkelig til og få ut å prøvd herligheten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...