Jump to content

NM-blodspor 2009 ... basert på loddtrekning ...


eies

Recommended Posts

For det første vil eg gratulera alle som er kvalifiserte til deltaking i årets NM!

 

"Retningslinjer for NM blodspor gjendende fra 1/1-2009 NY!" finn du her: http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex? ... 7758821200 Her ermykje bra. Men så kjem det: Arrangøren må kunne ta med minimum 30 hunder Så langt er det forsåvidt greitt, men så: 12. Ved overtallig påmelding, bestemmes deltagelsen ved loddtrekning. (sic!)

 

Her må NKK (for det er vel dei som er ansvarlege) ha gjort ein gedigen tabbe. Kvalifisering ved loddtrekning!!! Rettnok:

11. Rett til å delta har:

• Fjorårets Norgesmester (førsteprioritet)

• Hunder som har oppnådd minst 3 x1.premie i Norge, de siste 3

kalenderår.

• Minst en av premiene må være fra en samlet/ordinær prøve. Minst en

av premiene må også være fra perioden etter siste NM og frem til

påmeldingsfristen går ut.

 

Men uansett: Dei ekvipasjane som er funne verdige til å vera med, er altså LODDTREKTE ut frå dei som er kvalifiserte!

 

(På denne bloggen: http://hunden.no/artikkel.html?news.nid=5491 kan du også lesa om denne problematikken.)

 

For at dei som skulle ynskja det skal kunna tilleggja meg ein eller annan agenda, vart eg oppsett som reserve - men heilt i grenseland til at eg kan rekna med deltaking. Om eg hadde skrive dette innlegget viss eg var utteken, veit eg sjølvsagt ikkje.

 

Uansett håpar eg at det er siste året med ei ordning der vinnaren blir kåra basert på ei loddtrekt liste. Har det ikkje år om anna vore utdelt KONGEPOKAL? Basert på loddtrekning...

 

Men: Måtte den beste vinna!

Link to comment
Share on other sites

Eg føreslær at du les gjennom dei linkane eg har vist til. Då vil du sjå at forslaget mitt er å setja opp eit eller anna poeng- system der det er resultata som avgjer - ikkje ei loddtrekning blant dei som har klart minstekravet.

 

Korleis skulle det gå i OL, for eksempel i spydkast, viss det var sett opp ei kvalifiseringslengde, og viss "altfor mange" hadde greitt kvalifiseringsgrensa, så skulle det gjerast ei loddtrekning for å plukka ut kven som skulle delta - og til dømes ein Andreas Thorkildsen fekk ikkje vera med...

 

Dette er ingen kritikk mot dei som får delta i NM-blodspor 2009, sjølvsagt ikkje. Men eg håpar det blir endra retningslinjer til neste år. Og det må vera på sin plass at fleire signaliserer kva dei meiner mot NKK.

 

Samson, du kallar dette "sutring". På ein måte sit eg i glashus sidan eg ikkje kom med - når eg kritiserer. Hadde eg vore blant dei uttrekte, så hadde kritikken nok verka sterkare - kanskje.

 

Men no har eg kasta "steinen", og eg forventar eigentleg at dei som set seg inn i saka er einige med meg :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvorfor ikke? Ordningen er jo en naturlig konsekvens av dømmingen som har foregått. En kan ikke fortsette med at enkelte sanker HP'er hos dommere med tvilsom moral eller manglende gangsyn. Det er jo knappest ettersøk de hundene som når opp i NM driver med og det var jo det som var tanken bak da blodsporprøvene ble innført. Ikke å tilfredstille konkurranseinstinktet til ikke jaktende hundefolk :roll:

Link to comment
Share on other sites

- dommere med tvilsom moral eller manglende gangsyn...

 

Du spissformulerer nokså mykje :)

 

Eg har gått ein del konkurransespor etter kvart, og dømminga vert alltid diskutert. Enkeltprestasjonar bør ein ikkje leggja altfor stor vekt på, men ein hund som får gode plasseringar over fleire prøvar, meiner eg er god.

 

Eit reelt ettersøk er noko anna, men eg ser ikkje heilt problemet, Johan Møkkerbakken. Dagens blodspor er ei heilt grei ordning. Og viss me vert slått av " ikke jaktende hundefolk med konkurranseinstinkt" så tykkjer eg det er HEILT OK.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv - og sjølv om eg forstår at kammerfolk flest ikkje ynskjer å engasjera seg i denne saka, så er det prisverdig av Inger Handegård å ta opp dette problemet på http://hunden.no/artikkel.html?news.nid=5491 Ho var jo heldig og kom med.

 

Me får håpa at NKK kan gjera noko med kriteria for deltaking i NM-blodspor.

Link to comment
Share on other sites

Inger Handegård sitt innlegg på http://hunden.no/artikkel.html?news.nid=5491 forklarer godt problemet med uttakingskriteriane som er i dag.

 

Kunne det ha vore ein ide at det vart krav om minimum 3 1.m/hp i løpet av dei siste 3 åra og ein av dei etter siste avholdte NM?

 

Slik reglane er i dag så er det litt for mykje bingo om kven som er med eller ikkje.

Link to comment
Share on other sites

Ja, då er me på rett veg. Men viss det likevel bir "for mange" deltakarar - då måtte:

1.antal ekvipasjar utvidast

2. innførast endå vanskelegare krav

3. gjeninnføra den trasige loddtrekninga

4. eller finst det andre løysingar... ?

Link to comment
Share on other sites

... et lite sidespørsmål siden vi er inne på NM - bør ikke deltakerlista være holdt hemmelig? Tenker på at dommere ikke skal vite hvilke hunder som kommer. Sånn er det i alle fall på vanlige sporprøver at de ikke har tilgang på katalogene.

 

Jeg fant uttakslista på alle hundene samt reservene på nettet i går...

Link to comment
Share on other sites

Deltakere NM blodspor 2009:

 

4 labrador retriever

2 ungarsk vizla

2 golden retriever

3 nova scotia duck tolling retriever

1 beagle

1 border terrier

1 basset fauve de bretagne

4 dachs

12 engelsk springer spaniel

 

Reserver:

1 reserve: dachs

2 reserve: stabijhoun

3 reserve: labrador retriever

4 reserve: dachs

5 reserve: engelsk springer spaniel

Link to comment
Share on other sites

Lure egentlig berre på om det e en spesiell grunn til att ingen Schweiss e kvalifisert.

Forresten so e Tico en strihåra Dachs hann på 7 år :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er det som er så festlig med dagens NM - det er basert på loddtrekning. Så det er helt sikkert flere schweisshunder som både er kvalifisert og som har meldt seg på men som ikke har hatt lykkeloddet.

 

Det var 65 påmeldte og kun 30 som ble tatt ut. En kompis av meg med dachs ble stående som nr 24 i reserve og han har vel stort sett bare gått til 1 premier og HP og prøvevinner (ca 30 starter).

Link to comment
Share on other sites

jaktlykke: Interessante opplysningar!

 

Mitt inntrykk er at schweisshundane for det meste ikkje deltek lenger på vanlege blodsporprøvar, og det er synd. Eg har ikkje tal for dette, men mitt råtips er at ingen schweisshund var formelt kvalifisert til NM-blodspor 2009. Håpar eg tek feil... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Ja, at schweisshundane er gode nok, tvilar eg ikkje på!

 

Og ingen ting er betre enn at eg tek feil i denne saka. :D

 

Basert på, stort sett, rykte (som kan vera feil!) trudde eg dei som hadde schweisshund hadde sine eigne, heilt spesielle prøver med sporsko og greier, og at dei ikkje var interesserte i vanlege blodsporprøvar anna enn som eit nødvendig onde ved godkjenning.

 

Eg gjentek: Schweisshundane er sikkert gode nok! Men dei må gå blodsporprøver for å kvalifisera seg. Og med mine ringe datakunnskapar, såser det ut til at det er overraskande lite slike hundar som har delteke i NM dei siste åra...

 

(Meiner å hugsa at eg stakk handa inn i eit vepsebol for ei stund sidan...) :shock:

Link to comment
Share on other sites

Husken min varierer...

 

Dårleg med dokumentasjon, det eg fann var fotoet øvst i dette innlegget:

 

http://www.hunden.no/artikkel.html?news.nid=5491

 

Men er dette ein bayer... ?

 

Føler at eg nærmar meg vepsebolet att...

 

Bayer & Co er heilt sikkert gode sporhundar. Poenget mitt er berre at eg finn dei sjeldan på deltakarlista i blodspor-NM. Særleg sidan dette er det ein vel må kalla spesial-hundar.

 

Men har ikkje schweisshundklubben eige NM...

Link to comment
Share on other sites

Sist det var NM var i 2008.....goggle litt så finn du det , men Ina Sandal(14 år) ble nr 2.

Bayeren er nok ikke så representert på nm ....men det er nok naturlig da det er ca 140 hunder av denne rasen i norge. Det er nok desverre mange bayer eiere som slutter å gå blodspor når hunden er 2-3 år da dei fleste begynner konkurere i schweisshundklubbens bruksprøve men det slenger med en og annen ......der er nå forresten en unghund i ditt distrikt(litt lenger nord kanskje) som forsyner seg godt av premiebordet iår...på blodspor......prøvens beste på nesten alle starter.

 

Jeg forstår ikke hva du mener med spesialhund??? bayeren er en hunderase som treng trening......masse trening for å bli en god ettersøkshund på lik linje med andre hunderaser.

Link to comment
Share on other sites

Ein bitte liten bagatell, etter mykje strev, så ser eg at den flinke jenta vart nr 2 i 2007 , ikkje 2008 som du skreiv.

 

Ja, dette er et døme på at bayerane er meir enn gode no. Men av ein mystisk grunn, er det for mange ikkje interessant å delta. Synd. Og kva med hannoverane...?

 

Med "spesialhund" meiner eg at det vert påstått at hunden er avla for å gå på fleire døgn gamle spor, klauvspor (sic!) Dessutan å kunne "avfange" skada vilt opp til hjort størrelse. Med andre ord eit snevert område sml td med ein l.retriever.

 

Som alle hunderasane er nok skilnadane stor innan rasen. Men gemyttmessig er vel dette ingen typisk familiehund.

 

Men at det finst schweisshundar som er gode nok til å vinna NM, er eg ikkje i tvil om. Men då må dei delta.

Link to comment
Share on other sites

du har nok rett ....det var i 2007....tida går fort :roll:

 

Det er nok naturlig at med så få hunder så er ikke sjansene så store.....har vel ikke vært heldig med vinnerloddet :wink:

 

Hannoveraner er det et fåtall individ i Norge for tiden....kan telle dei på en hånd....

 

Bayeren er ikke avlet for å gå på flere dager gamle spor , den er avlet som en rendyrket sporhund for å ha dette som spisskompetanse på lik linje med andre hunderaser som avler på annen spisskompetanse.... eksempelvis drevhunder , elghunder , osv. Men dei fleste hunder kan brukes til ettersøkshund om en lærer dei opp til det.

MEN å tro at en hund ikke kan gå på flere dager gamle spor......da undervurderer du nesen til hunden.....bare prøv :wink:

 

Å sleppe en hund for å avlive et skadd dyr er forbudt i Norge så dette er uaktuelt.

 

At schweisshunden ikke er en familiehund er en myte . Ta deg en tur å besøke noen som har bayer , men det er en hund som blir veldig knyttet til sin eiger....men det finn du med alle hunderaser.

Link to comment
Share on other sites

...Men av ein mystisk grunn, er det for mange ikkje interessant å delta. Synd.

Det kan vel kanskje ha noe med å gjøre at de som skaffer seg en bayer eller hannoveraner muligens er mer opptatt av praktisk ettersøksarbeid enn å drive med konkurranse?

De fleste hunderaser har anledning til å delta i haugevis av aktiviteter med konkurransemoment - men man er vel ikke programforplikta til å drive med en viss sport bare fordi man har den "rette" rasen...?

Link to comment
Share on other sites

jaktlykke: Ja, kva motiv schweisshundeigarane har, veit eg sjølvsagt ikkje. Men når ein ser på deltaking/mangel på deltaking, kan ein lett gjera seg tankar.

 

Det er ok at ein rases eigarar ikkje er motivert for blodsporkonkurransar. Men litt rart er det...

 

Storvilt: Når det gjeld bayer, så bygger eg det eg skriv på samtalar eg har hatt med folk relativt høgt oppe i schweisshund-hierarkiet. Veldig hyggelige folk, til og med!

 

At ein hund kan gå fleire dagar gamle spor, trudde eg faktisk dei fleste her visste.

 

Ut frå samtalar med folk som har bayer, vil eg ikkje anbefala rasen som familiehund. At individ er ulike, er noko heilt anna.

 

Snakk med "de tøffe gutta" når flaskene er halvfulle. Ikkje sleppe ein hund for å avlive... Ok, veit det ikkje er lov.

Link to comment
Share on other sites

eies : jeg tror nok at det er et nokså snevert kontaktnett du bygger din oppfatninger på og jeg tør påstå at bayeren en like god familiehund som andre raser :wink:

og jeg kjenner bayereiere i fra finnmark i nord til mandal i sør gjennom 25 år. Jeg vet om en hund som har blitt avlivet pga .den var agressiv (hannoveraner)

Jeg kan også opplyse at 90% av bayereiere er familiefolk .Hvorfor har dei da bayer om den skulle vere agressiv?

MEN klubben er opptatt at rasen blir ivaretatt av folk som bruker den til det den er avlet for og at det ikke blir en hund som folk skaffer seg fordi den er fin....

I en liten klubb som NSHK kjenner dei fleste hverandre og har god kontakt.

Dette vet jeg , så det er ikke synsing .

Link to comment
Share on other sites

Ja, kontaktnettet mitt er ikkje stort når det gjeld bayer (og hannover). Til gjengjeld fekk eg stor tiltru til ein høgt respektert tillitsvald. Personen gav eit sympatisk og ærleg inntrykk ved å fortelja om rasens sterke og svake eigenskapar. Eg er ikkje i tvil om at viss eg hadde hundegard og viss hunden skulle brukast kun til ettersøk, så var bayer eit aktuelt val.

 

Har du dermot eigne og andre ungar som stormar ut og inn av huset og eigedommen, så ville eg valt ein annan hund som "stovehund". Ja da, eg veit at du aldri skal stola på ein hund, uansett rase, men slik er det berre.

Link to comment
Share on other sites

Eies.. du er jo helt på villspor når det gjelder ditt syn på Bayersk viltsporhund.

Du skriver at om du hadde en hundegård å kun skulle bruke hunden til ettersøk så ville du vurdert en Bayer.

 

Sitat fra Canis.no Hunden egner seg ikke alene som hundegårdshund ,da den har et meget stort kontaktbehov. Derfor er dette hunden for den eieren som kan gi hunden en tilværelse som familiemedlem innendørs.

 

Dette er også basert på egne erfaringer da vi har hatt 3 Bayersk Viltsporhunder i hus.

Link to comment
Share on other sites

Ja gjør det eies. Du tolker i fritt fall synes jeg - og kommer med dårlig skjulte antydninger om en spesifikk rase. Skjønner ikke hva du vil fram til egentlig?

 

Hva med å se på lista: Hvorfor er det ikke flere enn 4 dachser med? Er ikke det en av de vanligste ettersøksrasene? Og hvorfor er nesten halvparten av deltakerene i din rase? Er det fordi springeren er en så fantastisk sporhund eller er det fordi flesteparten av de som har springere er konkurransemennesker som kjører land og strand rundt for å delta på sporkonkurranser?

Sånn kan man fortsette å tolke til man blir blå i ansiktet.

 

Dagens NM-uttak er basert på loddtrekning. Shit happens om man ikke kom med og halleluja om man var så heldig å komme ut med et ja fra hatten. Sånn er det bare.

 

Håper imidlertid akkurat som du at neste års NM er basert på helt andre kriterier enn flaks.

Link to comment
Share on other sites

Uff, no må eg visst svara att...

 

jaktlykke: Du må gjerne meina at eg "tolkar i fritt fall". Men eg nektar å tru at ein person som jaktlykke ikkje skjønnar kva eg vil fram til. Viss nokon meiner at min agenda er å kritisera ein bestemt rase, så ver så snill og les innlegga mine om att!

 

Men ein person som ikkje er "raseblind", dvs ein som kan fortelja også om negative sider ved "sin" rase, ein slik person respekterer eg, og ein slik person lyttar eg til!

 

"Farting landog strand rundt" - forstår kva du vil fram til. (Personleg har eg delteke på 3 prøvar i år, og det er visstnok pers.) På den andre sida er det fritt fram for alle å farta...

 

Personleg kunne eg ha tenkt meg eit "serie-system" der gjennomsnitt av alle startar talde med. Kva meiner du om det, jaktlykke? Er det gjennomførbart? Då kunne ein også koma "land og strand fartarane" til livs.

 

Mitt inntrykk er at jaktlykke truleg er den personen her inne på forumet som har best peiling på ettersøkshund. Difor er det litt sårande å lesa at eg har "skjulte antydningar" og at eg "tolkar i fritt fall". At eg er kritisk og set fokus på problem, er noko anna.

 

Kjempefint at storvilt, jaktlykke og eies er einige om at neste års NM er basert på helt andre kriterier enn flaks :):):)

Link to comment
Share on other sites

men mitt råtips er at ingen schweisshund var formelt kvalifisert til NM-blodspor 2009

 

Ja, kva motiv schweisshundeigarane har, veit eg sjølvsagt ikkje. Men når ein ser på deltaking/mangel på deltaking, kan ein lett gjera seg tankar.

 

Det er ok at ein rases eigarar ikkje er motivert for blodsporkonkurransar. Men litt rart er det...

 

Hva mener du med disse uttalelsene da?

 

Det er smigrende å høre at du har tiltro til mine kunnskaper eies, men det finnes MAAANGE med MYYYE mer kunnskap og erfaring på dette området enn meg.

Link to comment
Share on other sites

Du kjem med to sitat. Når det gjeld det første, så meiner eg akkurat det som står der, verken meir eller mindre. (Stemmer det forresten - du har jo funne diverse lister på nettet?)

 

Når det gjeld det andre sitatet, så har eg utdjupa det i tidlegare diskusjonar her på nettet. Kortversjonen: Schweisshundeigarar meiner deira prøveform er kvalitetsmessig betre enn eit ordinært blodspor. Punktum. Men eg blir "hoppande glad" viss eg tek feil! :D

 

Det finst nok andre som har god peiling på spor. Heilt sikkert. Å rangera dei har nok lite for seg. Men her inne på akkurat dette forumet har eg ikkje møtt nokon som har betre peiling enn du har. Viss eg var deg ville eg difor brukt erfaringa og kunnskapane mine og argumentert ut frå det. Og ikkje leita med lys og lykte etter formuleringar der eg vert tillagt andre meiningar enn dei eg kan stå inne for. :)

Link to comment
Share on other sites

Hør nå her eies. Har jeg diskutert dine evner som nettdebattant?? Jeg er vanligvis en tålmodig sjel - men nå har jeg lyst til bruke ord som kverulant og flisespikker om deg :evil: Men det skal jeg la være - om noen få timer er det bukkejakt og da er det kun det som betyr noe :wink:

 

Lista har ligget der hele tiden den. Bare å google.

Link to comment
Share on other sites

Nå har også jeg blitt satt på venteliste etter loddtrekning :shock: , men det var på en helt ordinær lokal sporprøve. :wink:

Jeg meldte oss på mest for moro siden det er flere prøver på Voss den helgen. Jeg følger lydig oppdretterens strenge beskjed om å ikke trene mer spor før fuglearbeidet sitter som det skal, men en prøve teller vel ikke som trening... 8)

 

Seriøst så synes jeg dette med loddtrekning for deltakelse i NM virker ganske håpløst. Jeg er blodfersk når det gjelder hundesport, men konkurrerer mye i skyting. Jeg ser for meg det ramaskriket som ville oppstå dersom arrangørene av f.eks. NM Jaktfelt melder at deltakelse vil bli avgjort med loddtrekning.

 

Dersom det har blitt så populært med blodspor at NM tiltrekker seg en så stor mengde kvalifiserte ekvipasjer, er ikke det egentlig et lukusproblem? Vil det kreve så mye å utvide kapasiteten på NM, f.eks. ved å arrangere over enda flere dager? Oppnår man ikke da å stimulere den positive trenden man har innen deltakelse i blodspor? Risikerer man ikke ved loddtrekning å bygge ned miljøet i stedet for å underbygge det? Jeg ser jo hvor mye arbeid mange legger i sin hundesport. Dersom man år etter år risikerer å ikke komme med på det som for mange burde være årets høydepunkt, bare pga. uflaks med trekningen, da må jo motivasjonen etter hvert bli skadelidende. :(

Link to comment
Share on other sites

jaktlykke: Eg beklagar at du trekkjer deg ut av debatten. Innlegga dine var, fagleg sett, noko av det aller beste eg har lese her på tråden!

 

Håpar i det lengste du er villeg til å revurdera beslutningen din. Kan godt vera einig i det som du skriv: "Det er jo du som bringer ting opp til diskusjon som ikke har noe med trådens egentlig innhold å gjøre..." Men sanneleg tykkjer eg at eg har fått god hjelp også! Og viss ein skummar litt inn på andre trådar, så kan ein lesa forskjellig...

 

Tolkingane mine kan kanskje vera på sida av "det tradisjonelle" nokre gonger, men kan ikkje forstå at det er kun negativt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det hadde, uansett, vore interessant om du eller andre kunne svara på spørsmålet mitt om eit "serie-system" i blodspor-sporten. Då ville både gode og dårlege plasseringar telja, og ein kunne koma "land-og-strand-fartarane" til livs. (Uff, der var det visst eit nytt vepsebol...)

 

frodo: "nødvendig onde"...? "de reisende"... ?

 

Ein "ung lovende" skal sjølvsagt delta, viss han er kvalifisert.

 

Grimm: For små arrangørar som er nybegynnarar i arrangering av prøvar, må ein kanskje akseptera loddtrekning som ei nødløysing, men kun som ei nødløysing.

 

Men i eit større meisterskap som NM-blodspor, må dei ansvarlege snarast arbeida ut eit betre system.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...