Jump to content

Hjelp, solbrent!


Berglid

Recommended Posts

Guida en tur til lodalskåpa i går og det var så fint veir att eg gjekk i bar overkropp. Men selfølgelig hadde eg berre solkrem med faktor 10 i sekken :roll: Smurte meg ganske ofte og gjekk berre i bar overkropp i ca 4 timer.

 

Blei så jevlig solbrent att eg har fri fra jobben i dag og imorgen :evil:

 

Noken som har gode tips? Har faktisk klart og bruke opp en tube aftersun, samt en boks med aftersun.

Link to comment
Share on other sites

makkieboy, budde i øvre pasvik ett år som grensejeger for ikkje så alt for lenge sia :wink:

 

ja har dratt fram mange jaktblad, det funker jo det også. Tenkte eg skulle prøve og sette meg ned forran ladepressa når det blei litt bedre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sliter med det samme, etter en kanotur i går. :cry:

 

Smører med sink-krem. Kjøpes på apotek. Sink skal ha en legende effekt på sår, sår-hud og solbrent hud. Skal du smøre deg i ansiktet anbefaler jeg å blande den med fuktighetskrem. (Du blir hvit av sinkkremen) :lol:

 

Hjelper ikke mot sviinga... Der funker Aurax. I går kveld smørte jeg med Aurax først, så ventet jeg 30 minutter før jeg påførte sink.

 

Tror det viktigste er å holde huden fuktig, og ikke tøkre inn...

 

Uansett, god bedring!

Link to comment
Share on other sites

Blir alltid solbrent om sommeren, og av og til ganske alvorlig også.

 

Det jeg opplever som mest effektivt er (som flere har sagt);

 

ALOE VERA. Kjøp en tube med gel på nærmeste dagligvarebutikk, og smør på et skikkelig lag. Gjenta så ofte som du vil. Tror ikke det kan bli for mye eller for ofte. Er jeg skikkelig brent smører jeg på mer gel nesten så snart det første laget har tørket. Dette har "reddet" meg mange ganger. Har gått fra å være nesten purpur til å være god som ny i løpet av bare en dag eller to. Det hindrer som regel at du flasser av også hvis du bruker nok.

 

Jeg opplever at ren Aloe Vera er minst like god eller bedre enn After Sun som har aloe vera i seg. Om det stemmer for alle skal jeg ikke si for sikkert, men jeg bruker nå ikke annet lenger.

Link to comment
Share on other sites

Trur eg har komme fram til vidunderkuren no.

 

Ta ei tube med alohe vera og tøm den i ei lita skål, ta deretter 0,5 liter surmelk i samme skål, 2 desiliter ketsjup, liten skvett vodka. Rør alt godt sammen. Ha en god kompis til og smøre deg inn samtidig som du styrter tre shotter vodka. Legg deretter begge tomlene dine på bordkanten og få en kompis til og slå dei med en hammer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplever at ren Aloe Vera er minst like god eller bedre enn After Sun som har aloe vera i seg. Om det stemmer for alle skal jeg ikke si for sikkert, men jeg bruker nå ikke annet lenger.

 

Det er skremmande effektivt. Eg har smurt det på armene, når dei er knallraude og det svir, et par runder med aloe vera, og du ser faktisk at raudfargen forsvinner og det samme med smertene også.. Det er knallbra også på alt som heiter stikk og diverse hudplager. Rein aloe vera kan du spise også, dersom du har vondt i halsen, eller har sår hals ved forkjølelse...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...