Jump to content

Anbefaling av slakte/sløyekniv for alt under rådyr størrelse


KennethA

Recommended Posts

Trenger en hendig, liten og god kniv til alt vilt under rådyr størrelse. Har ingen preferanser angående merker eller type stål, men gjerne i "Edwards" gruppe 3.

 

3. Ja, takk, veldig gjerne!

Omtrent alt av moderne høylegert pulverstål -- eller gammeldags (rustende) høykarbonstål:

 

Super G1 ("SGPS", "3G" brukt av Fallkniven), Super G2

CPM S90V/S60V, S30V

RWL-34

ZDP-189

Elmax

Vanadis 4 (Metallurgens hjertebarn)

 

D2

A2

M2, ("HSS")

50100 ("Carbon V")

52100 ("SR101")

"INFI"

CPM 3V, 10V

Versjon 2.0, 20090121

 

Prisklasse: 10,- til ca 700,- Kniven skal ikke røre annet enn kjøtt, til alt annet har jeg en Muela som tåler mye juling.

 

Gjerne fra xxl sitt sortiment da jeg skal handle masse der til uka.

Link to comment
Share on other sites

Forandra litt på innlegget ditt, fekk vekk store bokstaver og Bold på teksten. Så ser det ikkje så voldsomt ut..

 

"Moderatorfrakken av"

 

Ellers så vil eg påstå at ved å kjøpe ein eller annen Fallkniven, gjerne F1, med VG-10 stål, er vel ikkje akkurat et dumt kjøp. Fallkniven har veldig mange fine modeller med det stålet, og der får du masse kniv for pengene.

Men du må mulig over 700.- for dei.

Link to comment
Share on other sites

Har en Busse Game Warden som kan jeg vurderer å selge.

Den er i INFI stål med svart Crinkle Coat, men prisen blir nok en del mer enn 700,-

Det er med original lærslire istedet for kydexsliren på bildet.

Kniver002-1.jpg

 

Har også en Mud Pup fra Scrap yard som er i samme størrelse.

Stålet er 154 CM, leveres med kydexslire

Kniver001.jpg

 

PM hvis dette er av interesse

Link to comment
Share on other sites

... gjerne i "Edwards" gruppe 3.

...

Prisklasse: 10,- til ca 700,-

Disse to punktene går ikke så bra sammen, men du kan kanskje klare det om du bestiller fra USA.

http://www.knivesshipfree.com/Fallknive ... Steel-WM1z

 

Bark River har funksjonelle design til det meste:

http://www.knivesshipfree.com/Bark-River-Knives

For eggholdbarhet bør du gå for A2 fremfor 12C27. Ver nøye med å se på måla, noen av disse er overraskende små, og tynne.

 

Skal du under 700,- grensa i Norge, så er Cold Steel en mulighet:

http://www.topsecret.no/ds_product_info ... cts_id=963

Denne har de på XXL også.

Link to comment
Share on other sites

... gjerne i "Edwards" gruppe 3.

...

Prisklasse: 10,- til ca 700,-

Disse to punktene går ikke så bra sammen, men du kan kanskje klare det om du bestiller fra USA.

 

Hehe. Ja du har et godt point der. Tar en tur innom xxl i dag og kikker på Cold Steel kniven du linket til. Har noen klart å få tilsendt fra www.knivesshipfree.com som "gift"?

 

Tusen takk for gode tips folkens. Tar gjerne imot flere tips.

Link to comment
Share on other sites

Har noen klart å få tilsendt fra www.knivesshipfree.com som "gift"?

Har en sak på vei derifra nå. (Frakta kom på $12, så ikke store utgiften der.)

Ba ikke om noe spesiel merking, får se hva han har ført på. Hvis alt kommer på under 1000,- Nok, er det ikke alltid de gidder å fortolle det.

 

NoFair har noe erfaring med å handle fra knivesshipfree, du kan sikkert PM'e han.

Link to comment
Share on other sites

Det ble en Cold Steel Pendleton Hunter. 549,- kr på xxl. Kostet egentlig 699,- men var feilpriset. Jeg så også på Cold Steel Pendleton Mini Hunter, men den passet ikke handa mi i det hele tatt.

 

Også kom godkjent haglesøknad i postkassa i dag, så da må jeg visst i butikken i morra og da. :D

Link to comment
Share on other sites

Har noen klart å få tilsendt fra www.knivesshipfree.com som "gift"?

Har en sak på vei derifra nå. (Frakta kom på $12, så ikke store utgiften der.)

Ba ikke om noe spesiel merking, får se hva han har ført på. Hvis alt kommer på under 1000,- Nok, er det ikke alltid de gidder å fortolle det.

 

NoFair har noe erfaring med å handle fra knivesshipfree, du kan sikkert PM'e han.

 

Har ikke kjøpt kniver derfra på lenge, men fikk noe merket som vareprøve en gang... :lol:

 

En venninne av meg i USA pleier å ordne alt jeg trenger av ting som ikke krever eksporttillatelse :twisted:

 

 

Han som eier siden heter Derrick og er en koslig kar. Et alternativ er JSB (også grei kar...): http://www.jsburlysflashlights.com/cgi-bin/ccp51//cp-app.cgi?usr=51I4685644&rnd=6544294&rrc=N&affl=&cip=193.91.174.229&act=&aff=&pg=cat&ref=barkriverknives

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...