Jump to content

EU-forbud mot bly fra 2012


OIH

Recommended Posts

http://www.dykking.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3900&Itemid=336

 

CBM opplyser at en viktig årsak til at de har valgt å ta inn de blyfrie vektloddene i sitt sortiment, er at EU planlegger et forbud fra 2012 mot å benytte bly innen alle sport og fritidsbransjer.

 

Nå som svenskene har tatt til vett, så var det sannelig på tide at EU mistet gangsynet...

 

EU-parlamentet blir nesten som vårt eget, bare enda mer distansert fra virkeligheten, og med eneste må: å overleve neste valg slik at man kan jobbe mandag formiddag til torsdag formiddag, og ta flyet hjem for en langweekend med familien. Vedder på at sommerferien er lang også.

 

Hadde egentlig tenkt å stemme AP i høst, mest for å hindre Siv i å komme i posisjon, men også for å skvise ut SV hvis mulig, men faren for en ny EU-søknad med en ren rød regjering får meg også til å bli usikker igjen. Venstre har vært en tradisjonell EU-motstander, men der er det også strid selv om landsmøtet fattet et vedtak mot...

 

Får begynne med pappsløyd, men da kommer det vel et vedtak mot papir også...

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Vet du om dette forbudet vil gjelde både hagle og rifle? For mine ører høres det helt latterlig ut, men når folk som ikke har peiling på et emne tar beslutninger om det går det desverre slik. Blir rimelig varm i hodet av slikt :evil:

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jeg ekstra glad for at jeg har gått til innkjøp av støpegryte :)

 

Den eneste måten vi kan bekjempe lovgivningen som virker mot oss skyttere er å stå samlet for å kjempe imot. Se hva som har skjedd i England i forhold til håndvåpen. Ta frem penn og papir og skriv leserinnlegg alle steder mulig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...