Jump to content

Revejakta.


Buster

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sesongens siste var som sagt en hanne på 6 kg. Kom på et annet åte jeg har på motsatt side av huset. Holdet dit er 50 m. Ble lett å ta den med rifla. Og det var faktisk lyst enda da den stod der. Kl. 21.30. Lyset trengte jeg strengt talt ikke. Kikkerten er super. Swaro. 8x56. :D

DSC07446.JPG

Link to comment
Share on other sites

Forbasket og...

 

Skulle egentlig på jakt siste kvelden, men ryggen satte stopp for det. I stedet dro en annen kar. Han tok KUN tre stk de siste timene av jakta! :twisted: De var MINE!!! :twisted: (og det var andre gang i vinter han gjorde det på samme sted - mannen er full av jaktlykke!)

 

Menmen. Bedre at han tok dem i og med at jeg ikke fikk gjort det.

 

Da ble det med min ene i vinter, men er da fornøyd for det, for det var nemlig min aller første rev. :D

Link to comment
Share on other sites

Var ute de to siste kveldene. Satt i jordekanten den 14. Da kom reven midt på jordet. Flyttet meg til midt på den 15. Da kom reven i jordekanten der jeg satt dagen før.

 

Synd jakta er slutt nå. Hadde jeg fått et par dager til skulle jeg tattn. :wink:

 

Noen som vet begrunnelsen for at det i sånne reveår ikke kan jaktes ut april? Har det noe å gjøre med at ungene ikke skal bli foreldreløse?

Link to comment
Share on other sites

Satt etter mikkel siste kvelden - så 4 stykker i løpet av kvelden MEN ingen kom på åte... :cry:

 

Heile sesongen ødelagt av prolaps i ryggen - ble ikkje en eineste mikkel på meg - operert for 12 dager siden og ryggen kjennes bedre ut.. :D

Klarte faktisk å gå en mil i dag - ganske bra uten følelse i tærne på høyrefoten, prolaps er noe dritt....

 

MEN mikkel skal få mat i sommer og når sesongen starter igjen er jeg klar som ett egg og mikkel lever farlig - han bare vet det ikkje sjøl - har gått å kosa seg på åte i heile vinter...

 

Så da er det bare å starte nedtellinga til ny sesong :)

Link to comment
Share on other sites

denne reven er en raring må jeg si!har vært stilt helt siden slutten av februar på åtene....men nå som jaktsesongen er ferdig har det vært full rulle nede på åta.....3 rever i morrest samtidig.....men vi får se til sommeren om han er like villig til å komme...da skal han få smake 30.06 med balistictip :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet begrunnelsen for at det i sånne reveår ikke kan jaktes ut april? Har det noe å gjøre med at ungene ikke skal bli foreldreløse?

Noen som vet dette?

 

Det som irriterer meg nå er at jeg så så mange jeg ikke fikk tatt. Det at de nå fremover skal meske seg i rådyrkalver... Uff, kan ikke 15. juli snark komme!!

Link to comment
Share on other sites

I revetråden på SL var det en del linker til amerikanske butikker som solgte lokkefløyter og mye mer. Det var en link til noen som solgte lokkefløyter og på siden dems var det gjort slik at du kunne klikke på lyden så ble den avspilt.

Har googla men finner den ikke. Er det noen som husker den eller kan hjelpe med å finne den? Husker ikke navnet på butikken, men det var mange lokker nedover på siden og det kunne klikkes på hver av dem og høre.

Link to comment
Share on other sites

Tja, den er vel verdt et forsøk. Mulig den kan monteres på en eller annen batteridrevet dingsboms slik at den tiltrekker seg oppmerksomhet. Kombinert med dødsskrik fra hare kan vel det der bli en "hit" :wink:

 

Har forresten fått beskjed fra en sauebonde om å stille opp med rifla for å ta rev på hans grunn. Ettersom reven tar en del lam har han fått grønt lys hos lensmannen til å felle rev utenom sesongen. Blir moro å jakte litt rødrev utenfor sesongen :D

Link to comment
Share on other sites

Du får ha lykke til, håper du klarer å ta noen mikkeler.

 

Eneste ulempe jeg ser med en sånn kunstig hare er at når man setter den ut, vil man jo legge igjen luktstoffer. Da spørs det om man ikke er like langt.. Og det å la den stå er vel ikke bra, da vil reven sikkert avslører lureriet når vi har gått hjem fra post. Skal jo ikke la lokkeduer stå permanent f. eks. sa hvertfall han i jaktbutikken.

 

Men det blir vel et harekjøp likevel... vi vet jo åssen det er. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er det noen som kjenner til butikker som selger lokkeutstyr på nettet????

 

Kunne tenkt meg en lokkefløyte som lager musepip. Har sett på bilder fra Sverige hvor det er en som har en "ballongfløyte" som lager musepip på utsiden av riflekolben. Når han har riflen i anlegg, kan lokken fortsatt brukes ved å bevege ørlite på håndleddet.

 

Dette må jo være en god løsning når reven er kommet inn etter hareskrik, og det er bare de siste meterene før skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...