Jump to content

Flåtthalsbånd på resept


Springer

Recommended Posts

Her i tigerstaden har plutselig de blodsugende veterinærene funnet ut at de skal ha resept på flåtthalsbånd. Vet ikke hvordan det er i resten av landet, men det provoserer meg da det er bare tull. Heldigvis selges det fritt i Sverige for den som måtte oppleve noe lignende og alikevel skal en tur over grensen.

Link to comment
Share on other sites

Haha, den var ukas morsomste!

 

Bare en liten realitetsorientering: Selvfølgelig kan ikke dyrleger/leger, verken i hovedstaden eller andre steder, plutselig bestemme at de skal reseptbelegge et legemiddel. Det er Statens legemiddelverk som godkjenner legemidler. Og ja, det gjøres på medisinsk grunnlag. :)

Link to comment
Share on other sites

Det at ormekuren kommer på resept fikk jeg med meg i vinter, så jeg har hamstret opp et lite lager.

Men at flåttmiddel har kommet på resept kom noe overraskende. Jeg får vel dra til Sverige selv. Det å betale ekstra for at veterinæren skal klore sine kråketær på en resept er ikke aktuelt. Da bruker jeg heller hele sommeren på å plukke flått av bikkja.

Link to comment
Share on other sites

seven skreiv:

Det å betale ekstra for at veterinæren skal klore sine kråketær på en resept er ikke aktuelt. Da bruker jeg heller hele sommeren på å plukke flått av bikkja.

Det er mykje bedre å spare dei kronene resepten kostar for å risikere at bikkja blir sjuk av flåttbitt.

Bruker Exspot og effekten er vel verdt dei få kronene vetrinæren skal ha for å skrive ut resepten. Fått resept for heile sommaren.

Prøvde forresten eit slikt luriumhalsbånd mot flått kjøpt i ein dyrebutikk, null effekt. Pengane rett ut av vinduet. Kanskje ein fordel med litt kontroll av diverse legemiddel som selges.

Link to comment
Share on other sites

Haha, ærlig talt, hvor mye skal dyrlegen din ha for en resept? Om jeg ikke husker helt feil betaler jeg 80 kr, og da ringer han det inn til nærmeste apotek i tillegg. Du skal sannelig ha kort vei til Sverige for at det opplegget der skal være lønnsomt :P

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til Jaktlykke. Dette er tross alt gift!!

Jeg bruker selv flåtthalsbånd, kjøpt hos veterinæren.

1. Som skrevet over her skal du nesten bo i sverige for prisen på resepten.

2. Tror ikke jeg betaler så mye som 80 kr heller jeg, for en resept.

3. Hvor mye koster det å få flåttbitt på hunden - inkl alle kroniske ettervirkninger.

4. Hva unner du egentlig hunden din? Jeg har ikke råd til å miste frøkna mi pga min egen grådighet.

 

Titt litt på hundens 10 bud, som ligger i en annen tråd her...

Link to comment
Share on other sites

Ringte til veterinæren min isted, og de sa at flåttmiddel ikke er reseptbelagt. Ormekur blir det fra 1. juli, eller noe slikt. Så problemstillingen er ute av verdenen.

 

Jeg mente ikke bokstavelig talt at jeg skal bruke hele sommeren på å plukke flått av bikkja, men jeg kommer til å handle fra Sverige den dagen den blir reseptbelagt.

 

Det er 80 kroner å spare på resepten, og det er billigere for flåttmiddel i Sverige, så bensinpengene blir fort spart inn på det. I tillegg kan jeg handle kjøtt, snus og andre harryvarer der.

Personlig har jeg ikke bedre råd enn at jeg sparer der jeg kan. Flåttmidlene fra apoteket i Sverige er det samme som i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...