Jump to content

WEB CUP skyting 2009


Ole_Netland

Recommended Posts

starter en tråd her hvor vi kan legge inn litt fra årest skyting, bilder og slikt...

 

 

 

for øvrig, noen her i sør som skal delta i BR50? dersom været (vinden) ikke er for ille i morgen så satser jeg på å få skutt da. sted Birkeland, skyting på dagtid. send sms om du blir med ( jada, kort varsel) 95961132. kan være det og blir mulig å skyte opp lengre hold og (må se om bonden har hatt dyra ut på beite).

Link to comment
Share on other sites

Da har vi vært å skutt første runde i Web Cup 2009. Med blandede følelser, for dette gikk surt, for min del :oops:

 

Jeg var invitert av Ole Netland, til BR50 skyting i Birkeland i dag, og oppmøte var ca kl 1000.

 

Vi pakket opp bilen, og dro ned til en fenomenal skiskytterarena, en drøm for øyet, og til fri bruk for oss i dag :D

Vi rigget oss til, og startet litt trening/innskyting. Men resultatene stod ikke til forventningene, dette var vanskelig. En ting at CZen min går som en dass, men den trengte vel ikke stille seg helt på tverke nå som det gjalt. Den har vel fått med seg at det er ny Anschutz på gang, og skal derfor hevne seg :oops:

Gidder simpelthen ikke legge ut noen bilder av spredningene, for dette var flaut. Ole med sin gamle finske skiskytter rifle, klarte seg noe bedre. men vi var vel enige om at vi hadde en del å lære.

 

Kl 1700, hadde jeg avtale med Tembo, om å skyte Sporterdelen på Imenes skytebane. Vi rigget oss til, jeg med Tikka T3 jaktmodell i 243, og Tembo med sin 200STR i 6,5.

 

Her et bilde av Tembo, i full konsentrasjon:

tembo.jpg

 

Også dette gikk rett i dass :roll: Er vi virkelig så dårlige :? etter endt skyting, vurderte Tembo å brenne skivene, dette kunne vi ikke ha på oss. Samlinger (spredninger) på størrelse med guttungens knyttaneve, resultater som gjør oss til listefyll, før vi engang har begynt.

 

Men men, vi unnskylt hverandre, og klagde på utstyret vårt. Nye benker vil bli bygd, ordentlige skytestøtter skal handles inn. Samt fintuning av teknikk og ladninger, så får vi se i neste runde.

 

Desverre ingen bilder av seriene våre, for vi kan jo ikke skjemme oss helt ut. Kanskje neste gang :lol:

 

Lykke til dere andre.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde jo tenkt å ta bilder av de ørsmå samlingene våre, men når vi var ferdige med skytingen fant jeg ut at jeg hadde glemt VIDVINKELEN.

 

Nei, her fant vi mange detaljer vi kunne skylde på: For dårlig benk (feil skytestilling), ustø plastikk frontrest, for lite/feil fylling av sandbagene, for harde avtrekk, for tunge kuler, for harde ladninger, usorterte hylser og feilmontert kikkert. Det var helt sikkert enda mere som var galt med utstyret for vi gjorde nemlig ALT HELT RIKTIG. :lol:

 

Neste gang skal vi nok krympe noen tideler!

Link to comment
Share on other sites

Da har det desverre lekket ut bilder, og et av de som florerer i BR miljøet nå, er dette:

 

Tembo_2.jpg

 

Skutt av en Sauer 200STR, påmontert et eller annent innen russisk optikk. Avstand skremmende 100 meter. Ikke noe tvil om hva en STR er god for.

 

Er ikke mange tidelene å krympe på her nei :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da var første runde av Webcupen i Br 50 gjennomført.

Har spandert nytt avtreker system i CZ så nå skulle det bli bedre og færre avtrekksfeil :D .

Jommen sa jeg smør :shock::shock: .

Timny avtrekket lever sitt eget liv :x . Jeg justerer det NYDELIGT. Etter noen få skudd så er det knallhardt og grusomt.

Dette sees tydeligt på serie tre. :evil::evil:

normal_JEPEG_A.jpg

Nå er våpen JÆVELEN levert til Dr Fossdal for innvortes granskning og påfølgende opperasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...