Jump to content

Nesten ubrukt Sauer 200 STR verdi


M17

Recommended Posts

Vurderer å selge min Sauer 200 STR i 6,5x55. Her medfølger dioptersikte, 3 magasiner og alt det andre som følger med når man bestiller en Sauer STR fra DFS. Rifla er under et år gammel og skutt ca 30 skudd.

Standen er så god som ny.

 

Hvor mye kan jeg regne med å få for denne rifla om jeg skulle finne på å selge den?

Link to comment
Share on other sites

Etter din beskrivelse er det jo et nyvåpen - og da finner du prislista på dfs.no. Og det blir kanskje leveringstid på Saueren i sommer - så prisene holder seg bra.

 

Men spørsmålet er om vi tror deg, når du sier løpet bare har gått 30 (eller 300, eller 3000) skudd. Jeg vil si at høvelig pris på Saueren er bortimot nypris, fratrukket prisen på et nyløp, ca. 3.000,-.

Link to comment
Share on other sites

Den er grei, mener å ha hørt at de holder seg ganske bra i pris så dette var godt å få bekreftet.

Det er vel ingen måte selgeren kan finne ut hvor mange skudd den er skutt nei, så her får jeg vel bare finne en som stoler på meg.

 

I og med at det følger med noen ekstra magasiner og en adapter for tofot om dette er ønskelig, prøver jeg meg med nypris så får vi se ;)

Link to comment
Share on other sites

vanlig pris på brukt sauer er:

ny pris minus prisen på et nytt løp.

som oftest uavhengig av aldder på våpenet......

 

jeg kjøpte en ny børse i april å den kosta meg 13 000,- (uten diopter, med 2 mag) å et diopter koster 1500 og et mag ca 300. dvs ny børse komplett m 3 mag (slik du beskriver) kommer på under 15 000,-

nytt løp koster 3000,-

 

så en 10-12 000,- er realistisk pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Til info så solgte jeg min 200 STR kjøpt ny i 1993 i juni. Det var tydelig at Skytterkontoret ikke klarer å levere nye rifler for jeg ble mailet ihjel av int kjøpere. Folk bøy over hverandre og over det jeg hadde lagt den ut for.

 

Endte med å selge den for 14.000,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...