Jump to content

Ryggsekk med riflefuteral?


pluto

Recommended Posts

har en M3 Operator som jeg har brukt en del. Veldig kjekt å kunne slenge rifla opp i den, på vei og tilbake fra hytta.

Hvis jeg skulle neven ett minus, så vil det nok være at hvis man fyller mye tungt i hovedrommene i sekken blir den litt mer baktung enn en vanlig sekk hvor det kommer nærmere ryggen.

Men totalt sett vil jeg anbefale sekken.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en god gaveide. Hvor stor er den største av disse i forhold til vanlige store tursekker? (husker ikke litermål på de vanlige) Har en far som er på reinsdyrjakt og hjortejakt i blant som kanskje kunne trengt noe slikt, men sekken må være stor.

Link to comment
Share on other sites

Veit ikkje hvordan disse er til reinsdyrjakt eller å bære tungt i,

men har eberlestock gunslinger selv å har brukt den på jaktturer å er strålende fornøyd.

Hadde den blandt annet på toppjakt i sverige i januar, å hadde 3 andre med på tur som var veldig misunnelige på den.

Den var genial på toppjakt.

Har og brukt den på litt annen jakt og rifla er enkel å få ut av sekken, men må som regel ha sekken av får å få rifla tilbake

Stabil og god sekk selv om eg frykta den blei litt for topptung, men gikk greit med lang lyddemper - kikkert ingen problem.

Eneste er at sekken i seg selv veier litt meir enn ein vanlig tursekk men så mye dritt som eg pakker med meg så har det ingenting å sei om sekken veier 0.5-1 kg meir.

Mem fordelene veier lett opp for vekta etter mi meining. Kan og bygges på så man får eit løst futteral til å montere på siden av sekken, og annet ekstrautstyr som

drikkesystem, regntrekk, vintercamotrekkk, og topphatt over rifla (så det futteralet i sekken blir halvtett)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...