Jump to content

Lee Factory Sales


243 winchester

Recommended Posts

Jeg kjøpte kjøpte ladesett + endel (u)nyttige duppeditter fra factorysales for en stund tilbake. De la på 30% for frakt til Norge, og postverket la på godt med moms.

 

I ettertid ser jeg at frakt gjennom Jetcarrier er det beste alternativet. Da slipper du betale mva av frakten, og prisene deres inkluderer fortolling.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Jeg kjøpte kjøpte ladesett + endel (u)nyttige duppeditter fra factorysales for en stund tilbake. De la på 30% for frakt til Norge, og postverket la på godt med moms.

 

I ettertid ser jeg at frakt gjennom Jetcarrier er det beste alternativet. Da slipper du betale mva av frakten, og prisene deres inkluderer fortolling.

 

 

Har noen prøvd dette, altså å bruke Jetcarrier som transportør av varer fra Factorysales? Ser Factorysales har en bestemmelse under "Terms and conditions" at det må være samme adresse på kredittkortet som shippingadresse.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet derfra tidligere, men pga det nevnte påslaget er det ikke akyuelt lengre.

 

Er det reservedeler til presse, støping eller annet, er det alikevell et godt alternativ, for de har jo alt på lager og du får det kvikt hjem til deg. (7-10 dager)

 

 

Jeg bestilte to støpetenger derfra første uka i juli. De kom i posten for ei uke siden.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet derfra tidligere, men pga det nevnte påslaget er det ikke akyuelt lengre.

 

Er det reservedeler til presse, støping eller annet, er det alikevell et godt alternativ, for de har jo alt på lager og du får det kvikt hjem til deg. (7-10 dager)

 

 

Jeg bestilte to støpetenger derfra første uka i juli. De kom i posten for ei uke siden.

 

 

Hvordan ble de sendt, og til hvilken fraktpris?

Link to comment
Share on other sites

De ble sendt på billigste måte, ellers kunne jeg like godt bestilt fra midway eller Trond.

 

Jeg vil ikke oppfattes som sur, og det er fint folk svarer, men jeg sitter tilbake like klok.

 

Saken:

1: Factorysales er så langt jeg har funnet ut de som har størst utvalg og lavsete priser på Lee-utstyr.

2: "Morgan Kane" skriver at Factorysales legger på 30% ved utenlandsforsendelse og anbefaler Jetcarrier som transportør.

3: Jeg oppdager at Factorysales på sine sider opplyser at kredittkortadresse og shippingadresse må være den samme, og legger ut et spørsmål i tråden om noen faktisk har handlet på Factorysales med Jetcarrier som transportør.

4:To svar der en mener det er billigere andre steder, og en som har handlet der i sommer.

5: På spørsmål til sistnevnte om fraktmåte og pris er svaret "på billigste måte" noe som ikke forteller meg noe som helst.

 

Noen med utfyllende info?

Link to comment
Share on other sites

For å utdype (husker ikke prisene eksakt, har rota bort kvitteringen):

 

Varene kosta ca 35$

Det ble lagt på ca 20$ i utenlandstillegg

Shipping and handling: ca 15$

 

Tilsammen ca 70$

 

Etter dagens kurs blir det ca 350 kr så det er fortsatt bare hårfint over halv pris i forhold til midway. Jeg blingsa litt i forrige innlegg og tenkte euro ikke dollar.

 

Fraktmåte mener jeg å huske var Priority Mail (men jeg kan huske feil her). Leveringstid snaut to måneder. Dersom du har god tid vil jeg anbefale factory sales på det varmeste.

 

Har ikke prøvd å få varer tilsendt derfra med jetcarrier.

 

Håper dette var oppklarende

Link to comment
Share on other sites

3: Jeg oppdager at Factorysales på sine sider opplyser at kredittkortadresse og shippingadresse må være den samme, og legger ut et spørsmål i tråden om noen faktisk har handlet på Factorysales med Jetcarrier som transportør.

Noen med utfyllende info?

 

 

Kjøpte en presse der som ble sendt med jet carrier. Betalte med kredittkort og opplyste at jeg hadde egen forsendelses måte til norge. Skulle sampakkes med en kikkert hos jetcarrier(spare porto), men factory sales var treg å sende så det gikk ikke.

Ble masse i porto til jetcarrier og kunne egentlig kjøpt samme settet i norge til samme pris.

 

Priser:

lee turret, die sett .222 og porto: 150 dollar : 850,-

25% Mva på 135 dollar for varene : 200,-

Jetcarrier porto: 420,-

Totalt ca. 1500,-

 

Dette var i fjor og jeg mener jeg så settet til 11-1200 kroner og diesettet (deluxe) får vell for ca. 400. Altså samme pris i norge ca.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har handlet deler til støpetenger og lademaskiner, har jeg fått det på døra i løpet av en uke.

Har inntrykk av at delelageret er komplett til enhver tid :D

Det er ikke alltid det kommer et påslag på 30 % på deleforsendelsene jeg får, hvorfor aner jeg ikke.

Men det er sansynligvis noen av ordrebehandlerne som har hørt noe om kundetilfredshet og verdien av fornøyde kunder :mrgreen:

 

Det at det tar lengre tid med støpetenger og lademaskiner har jeg hørt om mange ganger, da er det blitt opplyst at det kommer av at lageret er tomt og ny produksjon må det ventes på .

 

Har venner som ikke gidder vente og har som andre i denne erfart at forhandlere har lavere priser enn Factory sales.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei.

 

Jeg ser at www.cabelas.com har bra priser på utstyr. De har ikke like bra utvalg som Lee Factory sales, men de har allikevell et bruktbart utvalg.

 

Men du må huske på å alltid være obs på fraktkostnadene

 

"Surface shipping and handling is 25% of the total order amount or a minimum of $20.00.

Air delivery is 45% of the total order amount or a minimum of $40.00."

 

Å bruke JetCarrier kan nok lønne seg. Dollarkursen er veldig lav nå, så vil man handle i USA så er dette rette tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...