Jump to content

IPSC production divisjon - CZ SP-01 shadow - ekstrautstyr


Think!

Recommended Posts

Vurderer å gå over til CZ SP-01 Shadow til praktisk skyting i production divisjon. Våpnet er etter sigende levert med en utstøter med "feil" vinkel (den er lengst i nedkant, må endres til å bli lengst i overkant) = den treffer tomhylsa for langt nede = hylsa spretter opp i sleiden = stopp. Å fikse dette er vistnok en liten jobb med fila å endre vinkelen slik at tomhylsa treffes lengere oppe = spretter mere mot høyre. Er denne tilpassningen lovlig etter IPSC reglene. Om en børsemaker monterer ny utstøter så må den tilpasses våpnet, det er få våpen med dropp inn deler.

 

CZ selger grep på egen WEB shop Det skulle vel gjøre at ettermontering av røde grep er lovlig ???

 

Det samme gjelder denne konkurranse "hammer". Den skal vistnok gi kortere reset. Er denne lovlig ???

Link to comment
Share on other sites

Tilpassing av ekstraktor for å få våpenet til å fungere går under "minor detailing".

Men å forbedre den slik at du i en grad får en fordel ifht. andre skyttere i Production vil

være over streken.

 

Vi selger en del utstyr som du nevner (bl.a. grepsplater, competition hammer, fjærer osv.) til SP-01 Shadow, og selger ferdig bygde custom utgaver

lovlig i Production.

 

http://www.websitefolder.net/pedersensV ... iPageID=10

http://www.websitefolder.net/pedersensV ... _SP-01.asp

Link to comment
Share on other sites

Bare å kjøpe seg Shadow, ikke noe å lure på!

 

Sleit også med hylseutkastet på min i starten, etter en liten jobb med fila beskrevet i mitt siste innlegg i denne tråden :http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=5414&st=0&sk=t&sd=a&start=20 har jeg ikke hatt noe problemer!

 

Ellers har jeg bare byttet forsikte og grepsplater. Vil bare advare om at en Shadow kan få for lett avtrekk til bruk i NSF felt med den "competition hammer'n" du snakker om. Har aldri følt behov for den, reseten er kort og fin orginalt. DA avtrekket kan være noe hardt og ujevnt i starten men etter litt bruk blir det bra!

 

Lykke til med ny pistol! :)

Link to comment
Share on other sites

Har vel gitt opp Rino og Winge. Det er vel 3 år siden jeg bestilte deler til Smith`en min derfra, og de to siste åra har jeg bestilt deler til Tanfoglio`en hver vinter. Ingenting sett eller hørt. Heldigvis har jeg ikke behøvd delene ennå, da de var ment som reservedeler.

Link to comment
Share on other sites

CZ leverer ikke stillbart sikte til denne pistolen, men jeg kan montere hva som helst bare jeg ikke må sette fila i pistolen.

 

Noen forslag på stillbare sikter som passer denne pistolen. Helst med hvite prikker eller fiber.

Link to comment
Share on other sites

Noen forslag på stillbare sikter som passer denne pistolen. Helst med hvite prikker eller fiber.

Har et LPA-sikte, men jeg synes ikke det gir meg noe særlig i forhold til det originale, faste siktet. Originalsiktet på min pistol glir lett i sporet, og låses med to settskruer. Jeg har derfor "justert" det ved å løsne litt på skruene, flytte det litt med fingrene og så sette fast skruene igjen. Når treffpunktet var riktig for den ammoen jeg fikk best presisjon med, så plukket jeg ut en av settskruene om gangen, gav den litt Loctite 222, og satte den på plass... Ammoen som gav best presisjon trengte heldigvis ikke høydejustering. Om jeg skulle finne på å bytte til en ammo som ikke har riktig vertikalt treffpunkt, så skal jeg sette på LPA-siktet igjen. Synes bare det virker som om originalsiktet er litt raskere i bruk.

 

Kornet har fiber originalt, og baksiktet er slik som jeg synes baksikter skal være... Svart. (Det er forresten LPA-siktet mitt også, men de leveres med både hvite prikker og fiber.)

 

mvh,

Cogito

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker også orginalt baksikte men har kjøpt meg vanlig forsikte uten fiber, dette blir levert alt for høyt slik at du filer det ned til skuddene sitter der de skal, sideveis justering tar du som beskrevet så bra i posten over. Når du først har justert dette inn så trenger du ikke tenke mer på det.

 

Hilsen Simen fra squaden din i helga:D

Link to comment
Share on other sites

Hei simen. Ressultatlista ligger ute allerede, jeg nådde ikke målet om >50%. Men det var en forbedring og det virker som nivået var høyere enn på SNO2009.

 

Mor har møte i kveld = jeg er hjemme å passer sovende barn = jeg har tid til å starte med å lage youtube video.

 

Jeg glemte å spørre dansken om hvilket sikte han hadde.

Link to comment
Share on other sites

Det var betydelig høyere nivå i production i Gøteborg enn på SNO ja, var nok veldig mange som skøyt standard minor istedenfor production på SNO siden det var NM standard.

 

Hehe, du får prøve å legge ut film der det hvertfall ser ut som vi skyter bra da :P

 

Sikte til dansken tror jeg ikke du skal bry deg alt for mye med, det så veldig høyt ut, kan ikke se hvilke fordeler dette skal gi deg. Standard siktene på Shadowen er bra nok til å vinne hva som helst! Kjøp deg en orginal Shadow eventuelt med grepsplater i aluminium så får du heller bytte etterhvert hvis du finner ut at du ikke liker siktene eller noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...