Jump to content

6,5x55 trenger hjelp med presisjon.


krgi

Recommended Posts

Hei trenger hjelp, har en sauer 202. jaktmatch.

Jeg får ikke gode nok samlinger med 140 grain kuler. Det vil si swift sine jakt kuler a-frame. krutte jeg har brukt er n-560

Hva slags ladning må jeg bruke for å få det til?

Link to comment
Share on other sites

Svaret ditt er MRP2. Da får du fart på kula, og den går nesten hull i hull i min børse.

med god fart samler den plutselig. Rundt 850 mtr.

 

Og som nevnt over, drit i friflukten. Sørg for rikelig hold i kula.

 

Bruker du molykuler til feltskyting\trening?

Da må moly pusses grundig vekk før A-frame brukes i pipen.

Link to comment
Share on other sites

Er enige med tidligere innlegg, a-frame må ha god fart for å samle OG for å fungere skikkelig inne i dyret.

Den har en tendens til å ekspandere for lite med de laveste hastighetene.

 

Mål friflukten i ditt våpen for den kula, og sjekk om du har 6,5mm hold i kula, samtidig som du kan ha 1-3mm friflukt.

Har du det, burde det ikke være noe problem å få god presisjon med den kula.

Link to comment
Share on other sites

Okey veldig nyttig info. Gikk nettopp og kjøpte mrp krutte, har ikke lade data på mrp2.

Dette skal jeg prøve ut. Har du maks ladning på mrp2 krutte, eller lader du litt mildere?

Regner med du og har en sauer 202 siden formuleringen din virket slik:)

Når du sa det med trenings kula, har jeg brukt diamond line denne sesongen, må de gjøres ekstra rent etter?? Bruke børsten eller propper?

Link to comment
Share on other sites

MIN ladning er som følger:

49 gr. MRP2

Col 75,5

Rano-hylser. (Tror eg har brukt Norma også).

(EDIT: HASTIGHETEN JEG OPPGA VAR MED EN ANNEN KULE.)

A-Bolt med Cristensen Arms carbonpipe. Stigning 1\8. 60 cm.

 

 

Jeg ber deg starte litt lavere og jobbe deg opp.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

takk skal du ha, veldig nyttig.

Ringte Alf bråten i jeger hund og våpen i dag, litt despo, men måtte bare sjekke med en ringrev, he he.

Han lada også med mrp2, han skulle sende meg sine personlige ladedataer på mail, venter i spenning. Det som var saken var i allefall at han var veldig for mrp2.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke særlig økonomisk å bruke MRP med de prisene det opereres med, jeg har alltid brukt MRP, men etter å ha testa

NC96M så er jeg ferdig med å betale dobbel pris for krutt..mulig jeg er heldig, men det funker jækla bra i mauseren med 51 cm pipe.

 

Tror jeg betalte 430,- for et kilo NC96M kontra 440,- for et halvkilo MRP!! (regner med MRP2 er like dyrt)

 

 

Denne ladninga gir samlinger på ca 10-12 mm på 100 meter skutt fra benk, og er ikke max i børsa mi

 

Norma hylse

Federal hette

123 grs Sierra Match King (1,85,- stk)

43.5 grs NC96M

Col 77 mm

Kronosnitt 820 m/sek

Link to comment
Share on other sites

Er ikke særlig økonomisk å bruke MRP med de prisene det opereres med, jeg har alltid brukt MRP, men etter å ha testa

NC96M så er jeg ferdig med å betale dobbel pris for krutt..mulig jeg er heldig, men det funker jækla bra i mauseren med 51 cm pipe.

 

Tror jeg betalte 430,- for et kilo NC96M kontra 440,- for et halvkilo MRP!! (regner med MRP2 er like dyrt)

 

 

Denne ladninga gir samlinger på ca 10-12 mm på 100 meter skutt fra benk, og er ikke max i børsa mi

 

Norma hylse

Federal hette

123 grs Sierra Match King (1,85,- stk)

43.5 grs NC96M

Col 77 mm

Kronosnitt 820 m/sek

 

 

Problemet er jo ikke å finne en jakt kule som går bra og billig, problemet var å få en relativ tung kule og en vanskelig kule til å gå bra.

Men sier tusen takk for alle gode lade tips:)

Jo mere krutt du får fylt i hylsa uten for stort trykk, desto bedre:) trodde jeg.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo ikke å finne en jakt kule som går bra og billig, problemet var å få en relativ tung kule og en vanskelig kule til å gå bra.

Men sier tusen takk for alle gode lade tips:)

Jo mere krutt du får fylt i hylsa uten for stort trykk, desto bedre:) trodde jeg.

 

:oops::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...