Jump to content

Hvilke patroner? noen som er interessert?


Lasse

Recommended Posts

Hei, fant disse liggende innerst i skapet og lurer på: er disse skjeldene? hva er den ene partronen men rød tupp? er det noen som samler som kansje er interssesert i disse?

 

Målene på ukjent patron med rød tupp er:

lengde på hylse = 63mm

Diameter kule = ca 7,8mm

 

De andre er realtivt tunge lange 6,5 kuler. burde vises på bilde (Er 12 stk i eske)

 

IMG_1530.jpg

IMG_1531.jpg

IMG_1529.jpg

IMG_1526.jpg

IMG_1525.jpg

IMG_1524.jpg

IMG_1523.jpg

Link to comment
Share on other sites

hva er den ene partronen men rød tupp?

 

Målene på ukjent patron med rød tupp er:

lengde på hylse = 63mm

Diameter kule = ca 7,8mm

Jeg ville vært overrasket hvis dette ikke var en .30-06 sporlys. Rød tupp er veldig ofte sporlys, .30-kaliber kuler er 7.81mm i diameter og .30-06-hylsa er 63mm lang.

 

Jeg tror nok ikke den er særlig sjelden. Dog, siden jeg ikke har lang 7.62 med rød tupp i samlinga mi, kan jeg gjerne hjeple deg med å avhende den ;)

Link to comment
Share on other sites

6,5 super er dusinvare. skudd produsert i tonnevis på 70-80 tallet. ble brukt (og brukes enda av enkelte) i DFS skyting.

 

den med rød tupp er30-06 sporlys. egentlig også dusinvare men kan jo være en ok suvernir for enkelte, eller samleobjekt for spesielt intresserte

 

forresten, jeg samler på 6,5 super. men da i mengder så jeg kan trene med dem... dvs samleverdien er begrenset....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...