Jump to content

STAR BAIKAL mod IJ27 IEMC. Utskiftbare choker?


JanTore55

Recommended Posts

  • 8 months later...

Ser du etter lyser innformasjon om denne hagla, jeg har derevet med leirueskyting i over 5 år. dette er det våpnet som jeg hadde de første 4 år, er et bra våpen vis en vil finne ut om en vil drive med denne sporten. Jeg har no kjøp meg et dyrere våpen. anbefaler på det beste :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

For ordens skyld: 90 mpa=13053 psi. I Lymans ladedata finner jeg ikke en eneste ladning med HeviShot eller andre materialer i 12/76 som overskrider 12000 psi. Enten så lader den aktuelle ammofabrikanten i overkant hardt, ellers så har du brukt for trang choke.

Link to comment
Share on other sites

Bare se i en anen trå på forumet (kan hagla mi skyte stålhagl)

 

Ja, den er blandt dem du ikke har glømt å kommentere samme tingen du har gnålt om i ukevis. Vi har sett det. Der og alle andre plasser. Men vi har nå fått det med oss, og bortimot gnidd inn i øyeeplet.

Link to comment
Share on other sites

Er slutt med baikal for min del, orker ikke bruke en hagle som man ikke kan

hvære trygg på tåler patroner med høyt trykk. Choken jeg brukte hvar en imp cylinder

godkjent for stål, børsa ble skjeket av børsemaker, det hvar han som fortalte meg

at baikal ikke er godkjent for mer en 900bar. Ser jeg ikke er alene om å ha hvært

borti det same med baikal i en anen tråd på forumet, men det er jo et fritt land

så det er bare å satse på det beste for den som tør det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
En ting er vi sikert enig om, å det er å få tilbake blyet, da slipper vi å gruble. :D

- Det vil antakelig ikke gåsejegeren hverken fra Fosen eller andre steder få nyte godt av uansett; til den jaktformen har bly vært forbudt siden 1991 omtrent, og vil nok bestå.

 

Sorry for Off-Topic, den hørte vel hjemme i en annen tråd.

 

Star Bajkal er solide bruksjern som trygt kan anbefales som verktøy i skog og fjell.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...