Jump to content

Lyddemper 375h&h


300winmag

Recommended Posts

Jeg har selv en Br-reflex T-10(eller 12) på min 375H&H. Det var det som blei anbefalt av børsemakeren hos J&F da han selv hadde blåst istykker en Hauskendemper på dette kaliberet. Muligens det er aneledes med de nye titandemperene fra Hausken.

Link to comment
Share on other sites

Valget hos meg og en kamerat falt på T10M-demper fra BR-Reflex på våre 375H&H. Årsaken til dette valget var at kameraten har en Hausken titan på sin 308Norma og den har fått "bilringer" på røret + at en magnum reflexdemper var rimligere enn titandemper fra Hausken. Titandemperen han har begynner å bli noen år, så om Hausken har gjort forbedringer for å tåle det høye trykket magnumkalibre gir vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

jeg har en 202 med 47 cm løp i 375HH Der bruker jeg den nye lette hausken demperen. dette fungerer veldig bra. har også en br t8 men den blir ikke brukt. demper bra, men alt for tung....

tror ikke det er noe problem med bilringer på hausken om man ikke skyter så jevelig mange skudd om gangen

Link to comment
Share on other sites

Snakket med Hausken på messa og han kunne fortelle det at så lenge du ikke skaut mange skudd på rappen, så var det ikke noe problem med alu demper til .375 H&H. Skulle det vise seg at det ikke holdt skulle han erstatte røret med titan. Og det er godt nok for meg :)

Link to comment
Share on other sites

Har fått montert en VMAC 3 demper på min 375. Den er i alu, teleskopisk, og bygger (fritt etter husken) 14 cm foran munningen.

 

Prøvde den for første gang forrige uke, skjøt en serie på 15 skudd relativt raskt. Ikke noe mirage (kanskje fordi det ikke var så varmt den dagen). Vanskelig å si noe om hvor godt den demper, da det lå 7 andre karer og skjøt rundt meg uten dempere, så jeg druknet liksom litt i all den andre støyen. Rekylen vil jeg si ble dempet til et sted mellom .308 og 30-06.

 

Eneste minuset jeg har funnet så langt, er at jeg ser demperen i kikkertsiktet, men ikke så mye at det sjenerer.

 

Alt i alt godt fornøyd så langt.

 

mvh

Ulken

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...