Jump to content

[Bot]


Ranger

Recommended Posts

Jeg har spurt før; Hva ER dette Google [bot] og Yahoo [bot] som av og til ligger og sniktitter i trådene?? Bare ligger og suger til seg informasjon uten å yte et eneste innlegg tilbake? :x

 

Mulig jeg er lettere paranoid, men jeg føler meg spionert på! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det har noe med at man registrerer nettsiden på google og andre "søkesider" slik at hvis folk gjør et googlesøk på f.eks : "elgjakt" , får de treff på Kammeret.no.

 

Resultatet blir at hvor flere som trykket på kammeret, hvor høyere havner den på listen over treff.

 

(tror jeg)

 

/Melk

Link to comment
Share on other sites

Raudnakke har helt rett, dette er brukere som søkeroboter benytter seg av. Skal en tråd eller side kunne finnes av søkemotorene må de indekseres først, og da må de faktisk logge seg inn og lese trådene. Så ja, vi blir på en måte overvåket av Google, men det er helt normalt og ingen grunn til bekymring.

Link to comment
Share on other sites

*finner fram tinnfoliehatten*
Rolig nå! Jeg kjenner faktisk til en som moset PC, telefon osv. for så å gå i dekning i et hjørne av kjelleren fordi at "DE" var etter ham. Jeg ble fortalt at det ikke fantes en ledning som ikke var klippet i det huset! :shock: Det resulterte i et laaaaangt opphold på dertil egnet sted...
Link to comment
Share on other sites

[...]et menneske bak dette kryptiske rosa, eller bare en datamaskin?

Er bare en datamaskin, eller egentlig bare ett (lite) dataprogram, som tusler rundt på nettet og lager ett "kart" for at f.eks Google skal finne "raskere og berde" fram til det du søker etter.

 

 

 

 

Den videofila som skulle forklare det hele fikk jeg ikke spilt av.

 

Den forklarer mer aluminiumsfolien til Sako 30 06...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...