Jump to content

Lydløs, liten ryggsekk. Har du gode tips?


villdyret

Recommended Posts

Kikk på Härkila sin hundeførersekk.

Norteam har en ny modell "enstroppsekk" fra Riserva som også ser ut til (ut fra bilder/beskrivelse) å passe til dine ønsker.

 

En gang i tiden fantes en sekkefabrikk som het Horn, de hadde flotte jaktsekker i vadmel. Tror ikke de er å få lengre. Har en derfra som er lappa og forsterka flere ganger og nå går sine siste jaktturer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også på utkikk etter det samme som deg. En liten, lydløs sekk til å ta med ting som jeg trenger på en dagstur. Også ønsker jeg patronholder på hoftebeltet, og helst en radioholder på skulderreima.

 

ProductPopup.aspx?filename=60100_156.jpg

Fant denne på http://pointerjakt.jetshop.se/ under Hundförarsäck i vadmal. Er det noen som har noen erfaringer med den? Vurderer sterkt å bestille en.

 

edit: jeg får ikke til å vise bildet. er det noen som vet hva jeg har gjort galt?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Har selv en Stegg fra Lillsport, men den blir som alle sekker litt for mye på ryggen til hundeføring. Foretrekker dog sekk med to bærestropper mot en eller ingen når det er snakk om at en må ha sekk. Stegg er fin da den har flate bæreremmer som du hiveropp børsa på uten problem.

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem forsvarets gamle stridssekk!

 

Jeg kjøpte dimmet sammen med min på begynnelsen av 90- tallet og bruker den et par ganger i uken fortsatt. Den er riktignok utrustet med litt gaffa etterhvert, men ellers like hel.Til jakt er den suveren da reimene er tynne og ikke kommer i konflikt med anegget. Den kan brettes og plasseres i en stor tursekk uten at den tar stor plass.

 

Jeg kommer til å kjøpe meg en til neste gang jeg snubler over et overskuddsutsalg. Sist gang jeg så en kostet den kr 50,-...

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem forsvarets gamle stridssekk!

 

Jeg kjøpte dimmet sammen med min på begynnelsen av 90- tallet og bruker den et par ganger i uken fortsatt. Den er riktignok utrustet med litt gaffa etterhvert, men ellers like hel.Til jakt er den suveren da reimene er tynne og ikke kommer i konflikt med anegget. Den kan brettes og plasseres i en stor tursekk uten at den tar stor plass.

 

Jeg kommer til å kjøpe meg en til neste gang jeg snubler over et overskuddsutsalg. Sist gang jeg så en kostet den kr 50,-...

 

 

 

Forsvarsbrukt! :)

http://forsvarsbrukt.no/shopdisplayproducts.asp?id=64&cat=SEKKER-RYGGSEKK

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte denne for ikke så lenge siden: tuote_lintureppu_medium.gif

Har ikke fått testet den skikkelig på jakt enda, men den ser ut til å være bra med gjennomtenkte detaljer og lydløst stoff.

Det kjekke med den er denne lommen for å ha børsa i.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Produktrapport.

 

Først en stor takk til Winge våpen, slik service og rask levering er sjelden å se! Full applaus og et dypt bukk herfra :D

 

Så til sekken: Kvaliteten ser bra ut, glidelås, sømmer, tekniske løsninger- alt i orden. Bærereimene er tynne og behagelige, bør ikke påvirke skyting. Slangen til vannbeholder kommer ut i overkant av bærereim, valgfri side :wink: Hele væskesystemet er løst, så det lar seg enkelt fjerne, og man kan bruke det rommet til annet utstyr. Du får ikke all verden oppi en slik sekk, men til mitt bruk som "jaktøktsekk" eller "halvdagssekk" virker den helt ypperlig. Den har helt grei utvendig overflate, sikkert bortimot lydløs. Da gjenstår det bare å prøve den ut i praktisk jakt :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...